Πολεμικό Ναυτικό
Ενημερώθηκε στις:

"Φρεγατιάδα"! Για μετά το 2028 υπολογίζουν οι Ολλανδοί ότι θα αποδεσμευτούν οι τύπου Μ-Όλα τα σενάρια ανοικτά στην Αθήνα

Πλήρης επιβεβαίωση Pentapostagma.gr για την τύχη αγοράς από το Ολλανδικό ναυτικό 2 Φρεγατών τύπου Μ και ναρκοθηρευτικών, αφού Ολλανδοί ειδικοί τοποθετούν την αποδέσμευση τους μετά το 2028.    

Υπενθυμίζουμε ότι την Τετάρτη 27 Οκτωβρίου μετά την περάτωση στις Βρυξέλλες, της τακτικής συνεδρίασης των διευθυντών εξοπλισμών του ΝΑΤΟ (CNAD), ο Γενικός Διευθυντής της ΓΔΑΕΕ, Αντιναύαρχος (εα) Αριστείδης Αλεξόπουλος υπέγραψε με τον Ολλανδό ομόλογο του, Αντιναύαρχου Arie Jan de Waard, δήλωση προθέσεων (Letter of Intent) για πιθανή πρόσκτηση από το ΠΝ 2 φρεγατών τύπου Μ και 6 ναρκοθηρευτικών.

Σήμερα ολλανδικό αμυντικό ΜΜΕ αναφέρει ότι “ το ελληνικό πολεμικό  ναυτικό λοιπόν θα πρέπει να κάνει υπομονή για την πιθανή παραλαβή τους το 2028".

"Τα πλοία αυτά θα υποβληθούν σε συντήρηση, θα βαφτούν με διαφορετικό χρώμα και αριθμό πλώρης, ενώ θα γίνουν και τροποποιήσεις. Ενδεχομένως οι παλαιοί πύραυλοι Sea Sparrow να αντικατασταθούν με ESSM, και ίσως η ελληνική πλευρά να θέλει  RAM. Άρα θα περάσει λοιπόν αρκετός καιρός μέχρι το ολλανδικό Βασιλικό Ναυτικό “αποχαιρετήσει” τις φρεγάτες αυτές, για να αποπλεύσουν στην συνέχεια προς τα ελληνικά ύδατα, εάν βέβαια ολοκληρωθεί η πώληση”, αναφέρει Ολλανδός ειδικός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Ολλανδοί αναφέρουν ότι το ελληνικό πολεμικό ναυτικό έχει  «επείγουσα ανάγκη για φρεγάτες» και προειδοποιούν εμμέσως έτσι την ελληνική πλευρά για τις δυνατότητες τους.  

Η είδηση της πιθανής αγοράς των Φρεγατών τύπου Μ στην Ελλάδα αναφέρθηκε στην εφημερίδα De Telegraaf το Σάββατο με τίτλο «Τα πλοία μας σε πώληση στην Ελλάδα», προκαλώντας  πολλές αντιδράσεις στα social media, τονίζει το άρθρο.

Ορισμένες από τις οργισμένες αντιδράσεις των Ολλανδών πολιτών ήταν παρεξήγηση, ότι η πώληση τους αφορούσε μια ακόμη περικοπή του αμυντικού προϋπολογισμού της χώρας.

Αν και ποτέ δεν έχουν αποκλειστεί μέτρα για να παραμείνει η Ολλανδία εντός του προϋπολογισμού, τίποτα δεν φαίνεται να δείχνει πρόωρη πώληση των φρεγατών στην Ελλάδα, δηλώνουν οι ίδιες πηγές.

Εξάλλου, γίνονται εργασίες για τις αντικαταστάσεις αυτών των πλοίων, σχεδιάζονται οι νέες φρεγάτες και μόλις κόπηκε η τροπίδα για την πρώτη καινούργια ολλανδική Φρεγάτα νέου τύπου.

Η χρονική στιγμή της πιθανής πώλησης των παλαιών φρεγατών τύπου Μ είναι η πιο ενδιαφέρουσα πτυχή (της ελληνοολλανδικής) συνεργασίας.

Το ολλανδικό ναυτικό έχει έλλειψη χρημάτων και προσωπικού, αλλά και έλλειψη πολεμικών πλοίων. Οι νέες ολλανδικές φρεγάτες θα είναι έτοιμες το νωρίτερο, το 2028, έτσι οι Ολλανδοί έστω και για λίγο, θα μείνουν με τέσσερις φρεγάτες λόγω της πώλησης.

Το θέμα είναι αν το αποδεχθεί αυτό το Πολεμικό Ναυτικό της Ολανδίας, αφήνοντας  ένα κενό στην ικανότητα ανθυποβρυχιακού πολέμου εν μέσω προκλήσεων πιθανότατα από την Ρωσία στην Βόρεια Θάλασσα;

Ο Ολλανδός Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος De Waard είχε δηλώσει τον Ιούλιο του 2021 ότι η Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων δεν θα δεχόταν μια “τρύπα” στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της, αλλά η επισκόπηση του νέου στρατηγικού πλάνου του ολλανδικού πολεμικού ναυτικού τον Σεπτέμβριο, αποκάλυψε ότι οι φρεγάτες τύπου Μ, "δεν θα χρειάζονται πλέον επιχειρησιακά" μετά το 2025.

Η Ολλανδία διαθέτει μόνο έξι φρεγάτες, ενώ υπάρχει μεγάλη ζήτηση για πολεμικά πλοία τέτοιου τύπου και χωρητικότητα.

Σε ερωτήσεις Ολλανδών δημοσιογράφων ο Ολλανδός Α/ΓΕΝ τόνισε το Σάββατο ότι «το πολεμικό ναυτικό μας χρειάζεται επειγόντως φρεγάτες».

Ο ίδιος έκανε αναφορά στην όχι εύκολη μετάβαση από το παλαιό τύπο Φρεγάτας τύπου Μ στα νέα πλοία λέγοντας :

«Για την επιχειρησιακή αξιοποίηση μιας νέας φρεγάτας, χρειάζεται το πλήρωμα της παλαιάς φρεγάτας.
Αυτό το πλήρωμα θα προετοιμάζεται ακόμα όταν το πλοίο θα είναι υπό κατασκευή, ακολουθώντας μια ειδική εκπαίδευση, θέτοντας τα συστήματα σε λειτουργία, διαβάζοντας εγχειρίδια και εκτελώντας δοκιμές.

Αυτό το πλήρωμα θα εκπαιδεύεται συνεχώς μέχρι να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει στα δοκιμαστικά ταξίδια.
Ως αποτέλεσμα, οι φρεγάτες που πρόκειται να πουληθούν, θα  είναι διαθέσιμες για την άλλη πλευρά( Ελλάδα)  μόνο λίγο καιρό πριν γίνει η παραλαβή των νέων Φρεγατών.

Άρα ναι, θα υπάρξει κενό για λίγο. Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό πότε ακριβώς οι φρεγάτες τύπου Μ θα μπορούν να παραδοθούν στον αγοραστή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δεν είπαμε ότι οι δύο φρεγάτες τύπου Μ δεν χρειάζονται πλέον μετά το 2025, αλλά ότι η πιθανή εκποίηση των πλοίων αυτών θα ξεκινήσει σταδιακά μετά το 2025.

Μόνο όταν έχουμε το τελικό χρονοδιάγραμμα παράδοσης των φρεγατών ASW στη φάση D που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα καθορίσει το πρόγραμμα παράδοσης των φρεγατών Μ", τονίζει ο ίδιος.

Στην προκειμένη περίπτωση η χώρα μας το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να έρθει σε συνεννόηση με τους Ολλανδούς για το θέμα αυτό, αφού η χώρα αυτή δεν έχει κάποιον άμεσο κίνδυνο όπως η Ελλάδα την Τουρκία.

Αν δεν μπορούμε να έρθουμε σε συνεννόηση τότε θα αναζητήσουμε αλλού αυτές που θέλουμε στην τιμή που θέλουμε.

Υπενθυμίζουμε ότι έρχονται νέες ραγδαίου τύπου στρατιωτικές εξελίξεις στην Α. Μεσόγειο κατά των προκλητικών σχεδίων διαμελισμού της από την Άγκυρα, από τις συμφωνίες για την μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου και Ισραήλ και εμμέσως της Σαουδικής Αραβίας.

Η μεταφορά ενέργειας μεταξύ Ελλάδος-Αιγύπτου ( EuroAfrica Interconnector) και Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδος (EuroAsia Interconnector), αποτελούν πρόκριμα για Τετραμερή συμφωνία στα πρότυπα της ελληνογαλλικής, η οποία θα ταρακουνούσε την Α.Μεσόγειο, ακυρώνοντας κάθε τουρκικό προκλητικό σχέδιο από την Κύπρο έως τις ακτές της Λιβύης.

Όπως έχουμε αναφέρει επιτακτικά όλα αυτά τα τεράστια ενεργειακά σχέδια συν τον αγωγό East Med απαιτούν αεροναυτική επιτήρηση, για και δίνεται βαρύτητα σε αυτού του τύπου τον εξοπλισμό.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ