Ενισχύεται το Πολεμικό Ναυτικό ενόψει εξελίξεων στην ανατολική Μεσόγειο και εν μέσω του σφοδρού διπλωματικού πολέμου που έχει ξεσπάσει σε Αιγαίο και Μεσόγειο με την Τουρκία, και επεκτείνεται πλέον στη Λιβύη μέσω της συμφωνίας με τη Βουλή των Αντιπροσώπων στο Τομπρούκ για οριοθέτηση ελληνολιβυκής ΑΟΖ.
Η ΤΠΚ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ εντάχθηκε και επίσημα στο στόλο, ενώ πραγματοποιήθηκε δοκιμαστικός πλους στο ναύσταθμο Σαλαμίνας. Κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας/Αμφιάλη το πρωί της Πέμπτης, το Ταχέως Περιπολικό Κατευθυνόμενων Βλημάτων «ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» μετά την εκτέλεση δοκιμαστικού πλου. Η τελετή ένταξης του ΤΠΚ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ στο Πολεμικό Ναυτικό προγραμματίζεται εντός του μηνός Ιουλίου.
Οι εργασίες ολοκλήρωσης επιμέρους συστημάτων πρόκειται να αναληφθούν από το ΠΝ προκειμένου το πλοίο να αποδοθεί στη συνέχεια στο Αρχηγείο Στόλου για πλήρη επιχειρησιακή ένταξη.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Πολεμικού Ναυτικού:
"Την Πέμπτη 02 Ιουλίου 2020 το ΤΠΚ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ μετά την εκτέλεση δοκιμαστικού πλου κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας/ Αμφιάλη. Η τελετή ένταξης του ΤΠΚ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ στο Πολεμικό Ναυτικό προγραμματίζεται εντός του μηνός Ιουλίου.
Οι εργασίες ολοκλήρωσης επιμέρους συστημάτων πρόκειται να αναληφθούν από το ΠΝ προκειμένου το πλοίο να αποδοθεί στη συνέχεια στο Αρχηγείο Στόλου για πλήρη επιχειρησιακή ένταξη.
Πλοίαρχος Δημήτριος Λαμπίρης ΠΝ
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ"
Η ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού είναι συνεχείς και οι προσπάθειες για οριστικές συμφωνίες ασταμάτητες, καθώς όπως ανέφερε πριν από λίγες μέρες το Πενταπόσταγμα, σε 20 ημέρες ''κλειδώνουν'' οι Belharra.
«Κλείδωσε» σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η συμφωνία αγοράς των δύο γαλλικών φρεγατών τύπου Belharra που θα ενισχύσουν το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας μας.
Το μόνο που απομένει είναι η υπογραφή των τελικών υπογραφών μεταξύ υπουργού Άμυνας της χώρας μας Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Γαλλίδας ομολόγου του Φλοράνς Παρλί, κάτι που αναμένεται μέσα στο επόμενο εικοσαήμερο.
H απόκτηση των υπερσύγχρονων πλοίων χώλαινε στο κόστος ναυπήγησης. Αρχικά μας ζητούσαν περίπου 2,3 με 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ και για τα δύο πλοία αλλά στην πορεία, μετά τις συνομιλίες ακόμα και σε ανώτατο επίπεδο μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου Μανουέλ Μακρόν, υπήρξαν όψιμες απαιτήσεις με την κοστολογημένη πρόταση να ανεβαίνει στο δυσθεώρητο ποσό των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, με ολοκληρωμένη υποστήριξη (FOS - Follow on Support), κάτι που έφερε τους επιτελείς της χώρας μας ένα βήμα πριν την ακύρωση της παραγγελίας. Τελικά το κόστος θα είναι λίγο κάτω από τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και θα παραληφθούν από το 2024 και μετά.
Παράλληλα αναμένονται εξελίξεις και με τις ισραηλινής σχεδίασης "Θεμιστοκλής", που απασχόλησαν και τα τουρκικά ΜΜΕ προ ημερών, ωστόσο δε φαίνεται προς το παρόν να υπάρχει επίσημη θέση από την ελληνική πλευρά για συμφωνία αγοράς των κορβετών.
Η συμφωνία με το Τελ Αβίβ αφορά επτά (7) κορβέτες κλάσης "Θεμιστοκλής", σχεδιασμός που βασίζεται στην ισραηλινή Saar-72 και αποτελεί βασικό συντελεστή της συνολικής ενίσχυσης των σχέσεων Ελλάδας-Ισραήλ.
Η κορβέτα Saar-72 αποτελεί σχεδιαστική εξέλιξη των πυραυλοφόρων σκαφών τύπου Saar (Saar 4, 4.5 και 5). Αναπτύχθηκε με κύριο σκοπό την ικανοποίηση της απαίτησης ναυτικής περιπολίας και επιτήρησης των αποκλειστικών οικονομικών ζωνών, τόσο του Ισραήλ όσο και άλλων χωρών, γεγονός που την καθιστά ιδανική για τις ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Η αναβάθμιση του Πολεμικού Ναυτικού αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Ελλάδα και καθημερινά γίνονται κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση, πολλαπλασιάζοντας τη δύναμη ετοιμότητας και αποτροπής της Ελλάδας απέναντι σε επίδοξους εισβολείς.