Η Γαλλία στηρίζει ξεκάθαρα τον Ελληνισμό, με το Παρίσι να στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα στην Άγκυρα. Η Γαλλία ως γνωστόν έχει συμφέροντα σε Αιγαίο, Κυπρακή ΑΟΖ και Α. Μεσόγειο.
Οι συνεχόμενες προκλήσεις της Άγκυρας προκαλούν εκνευρισμό στο Παρίσι, όπου έχει πάρει τις οριστικές του αποφάσεις σε σχέση με τον Ερντογάν.
Βέβαια, η κάθε χώρα έχει τα δικά της συμφέροντα. Αυτή την στιγμή, Ελλάδα-Γαλλία έχουν κοινά συμφέροντα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε από άλλους να κάνουν την ''βρώμικη'' δουλειά.
Οι ΕΔ βρίσκονται σε ετοιμότητα, είναι ισχυρές και θα ''απαντήσουν'' όποτε και εάν χρειαστεί. Το Παρίσι είναι η μοναδική χώρα που στηρίζει έμπρακτα την χώρα μας, καθώς οι υπόλοιποι ''σύμμαχοι'', απλά παρακολουθούν τις κινήσεις της Τoυρκίας.
Με λίγα λόγια η Γαλλία περνάει στην αντεπίθεση μέσω Αιγαίου, όπου το Ελληνικό ΠΝ μέσβ γαλλικών φρεγατών θα ΄΄κλειδώσει'' τους Τούρκους.
Έρχονται οι Belharra
«Κλείδωσε» σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η συμφωνία αγοράς των δύο γαλλικών φρεγατών τύπου Belharra που θα ενισχύσουν το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας μας.
Το μόνο που απομένει είναι η υπογραφή των τελικών υπογραφών μεταξύ υπουργού Άμυνας της χώρας μας Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Γαλλίδας ομολόγου του Φλοράνς Παρλί, κάτι που αναμένεται μέσα στο επόμενο εικοσαήμερο.
H απόκτηση των υπερσύγχρονων πλοίων χώλαινε στο κόστος ναυπήγησης. Αρχικά μας ζητούσαν περίπου 2,3 με 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ και για τα δύο πλοία αλλά στην πορεία, μετά τις συνομιλίες ακόμα και σε ανώτατο επίπεδο μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου Μανουέλ Μακρόν, υπήρξαν όψιμες απαιτήσεις με την κοστολογημένη πρόταση να ανεβαίνει στο δυσθεώρητο ποσό των… 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, με ολοκληρωμένη υποστήριξη (FOS - Follow on Support), κάτι που έφερε τους επιτελείς της χώρας μας ένα βήμα πριν την ακύρωση της παραγγελίας. Τελικά το κόστος θα είναι λίγο κάτω από τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και θα παραληφθούν από το 2024 και μετά, σύμφωνα με το newsbeast,gr
Αυτό θα συμβεί γιατί τα ναυπηγεία θα κατασκευάσουν συνολικά τέσσερις τέτοιες φρεγάτες που θα δίνονται εναλλάξ ως εξής: Η πρώτη στο γαλλικό πολεμικό ναυτικό, η δεύτερη στο ελληνικό, η τρίτη στο γαλλικό και η τέταρτη στο ελληνικό. Άρα εμείς θα πάρουμε τη δεύτερη και την τέταρτη.
Για την ιστορία να επισημάνουμε ότι οι φρεγάτες Belharra ή Belh@rra όπως αρέσκονται να την παρουσιάζουν οι Γάλλοι στο εξωτερικό, αποτελούν δημιούργημα της Naval Group.
Έχουν εκτόπισμα 4.400 τόνων και είναι ικανές να εκπληρώνουν πολλαπλούς ρόλους και αποστολές, μόνες τους ή εντός ναυτικού σχηματισμού, πραγματοποιώντας αποστολές μεγάλης διάρκειας και βεληνεκούς στην ανοικτή θάλασσα ή στο πλαίσιο αποστολών επιτήρησης των ακτών, σε ένα πυκνό και εχθρικό θαλάσσιο περιβάλλον.
Έχουν μήκος 121 μέτρων, πλάτος 18 μ., μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων, επιχειρησιακή διαθεσιμότητα 3.500 ώρες εν πλω το χρόνο, αυτονομία 45 ημερών, φέρει συνήθως πλήρωμα 125 ατόμων ενώ στο κατάστρωμα φιλοξενείται ελικόπτερο 10 τόνων.
Είναι εξοπλισμένες με την τελευταία λέξη της ευρωπαϊκής αμυντικής τεχνολογίας, συνδυάζοντας συστήματα κολοσσών της αμυντικής βιομηχανίας όπως η Thales, η MBDA και βέβαια η Naval Group, τα οποία είναι πιστοποιημένα από το NATO και έχουν δοκιμαστεί σε συνθήκες μάχης σε όλα τα μεγάλα πολεμικά θέατρα επιχειρήσεων των τελευταίων ετών, προσφέροντας κορυφαίες δυνατότητες σε όλα τα είδη πολέμου, όπως ανθυποβρυχιακό, αντιπλοϊκό, αντιαεροπορικό, ασύμμετρο, αλλά και στο πεδίο του κυβερνοπολέμου. Αυτοί ήταν άλλωστε και οι λόγοι για τους οποίους είχε προτιμηθεί η συγκεκριμένη φρεγάτα.