Μία σημαντική πτήση είχαμε σήμερα το πρωί, από ένα αεροσκάφος Embraer EMB-145 AEW&C (reg. 374) της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σε πορεία δυτικά της Κρήτης.
Πολύ πιο ασυνήθιστη, ήταν και η πτήση αμερικανικού μη επανδρωμένου στρατηγικού αεροσκάφους RQ-4B (reg. 11-2046 – διακριτικό FORTE10) που απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Σιγκονέλα στην Σικελία.
Γνωστές έγκυρες πηγές, αναφέρουν ότι το αμερικανικό drone στην πραγματικότητα βρίσκεται σε τροχιά για περισσότερες από έξι ώρες νότια του Κρήτη.
Τι αναζητούν άραγε ελληνικό και αμερικανικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος στην περιοχή αυτή;
Μια πιθανότητα είναι η παρουσία ρωσικού πυρηνοκίνητου υποβρυχίου το οποίο απέπλευσε από την ρωσική βάση της Ταρτούς στην Συρία.
Εδώ και μεγάλο διάστημα έχουμε πολλές παρουσίες ρωσικών μονάδων επιφανείας, αλλά και υποβρυχίων στην ίδια περιοχή, με σαφή στόχο της Μόσχας να προειδοποιήσει το ΝΑΤΟ, ότι έχει στην εμβέλεια της βάσεις της συμμαχίας, σε Κρήτη και Σικελία.
Οι ΗΠΑ παρακολουθούν στενά άλλωστε την περιοχή και για πλοία που μεταφέρουν παράνομο οπλισμό τρομοκρατικών οργανώσεων.
Μια ακόμη θεωρία, είναι μετά την παρουσίαση του τουρκικού ελικοπτεροφόρου Anadolou, και των προθέσεων της Άγκυρας να πλεύσει το πλοίο αυτού στην περιοχή, η επίδειξη παρουσίας ελληνικού και αμερικανικού αεροσκάφους σε περιοχή ευθύνης της EXXON MOBIL.
Όπως και να έχει η περιοχή νότιας της Κρήτης, ενδέχεται να πάει “φωτιά” το επόμενο διάστημα λόγω των σχεδίων του ενεργειακού κολοσσού να ξεκινήσει εξορύξεις στην ίδια περιοχή.
Πιθανή μεταφορά νέας παρτίδας πυρηνικών βομβών B61-12 στην Ιταλία
Χθες το απόγευμα είχαμε μια ενδιαφέρουσα πτήση ενός μεταγωγικού αεροσκάφους Boeing C-17A (reg. 09-9210).
Το C-17A ανήκει στην 62η πτέρυγα αερομεταφοράς, που εδρεύει στην Βάση Lewis-McChord, που χρησιμεύει ως η κύρια πυρηνική δύναμη αερομεταφοράς (PNAF), η μόνη πτέρυγα αερομεταφοράς που είναι εξουσιοδοτημένη να μεταφέρει τις πυρηνικές κεφαλές.
Το αεροσκάφος απογειώθηκε από τη βάση Ramstein στη Γερμανία με προορισμό τη βάση Ghedi AB, κοντά στη Μπρέσια, στη βόρεια Ιταλία.
Για να γίνει η πτήση, που κράτησε λίγο πάνω από μία ώρα, το εν λόγω αεροσκάφος δεν εισήλθε στον εναέριο χώρο της Ελβετίας ή της Αυστρίας (και μέχρι στιγμής τίποτα περίεργο, παρεμπιπτόντως, αφού δεν είναι καν μέλη του ΝΑΤΟ).
Αυτό εγείρει ορισμένα ερωτήματα σχετικά με το φορτίο του αεροσκάφους.
Νωρίτερα φέτος ανακοινώθηκε ότι νέες πυρηνικές βόμβες USAF B61-12 θα έφταναν στην Ιταλία αντικαθιστώντας το παλιό μοντέλο B61-11, εξοπλίζοντας τα F-35 και Tornado που σταθμεύουν στο ιταλική βάση Ghedi AB.
“Μπορούμε να υποθέσουμε (προφανώς δεν έχουμε τη βεβαιότητα) ότι το φορτίο που μετέφερε το Globemaster συνδέεται με την αντικατάσταση των πυρηνικών βομβών που υπήρχαν στην ιταλική αεροπορική βάση”, αναφέρει η γνωστή ιστοσελίδα.
Η στρατηγική σημασία της Ελλάδας για ΗΠΑ-ΝΑΤΟ
Η Ελλάδα, αντιλαμβανόμαστε σε συγκερασμό με την Νότια Ιταλία και την Κύπρο, έχουν ιδιαίτερη στρατηγική σημασία, αφού:
To στενό του Οτράντο ελέγχεται τόσο από τις Ιταλικές ακτές όσο και από την Κέρκυρα.
Ο δίαυλος Σικελίας-Τυνησίας ελέγχεται από την Ιταλία, η ΝΑ Μεσόγειος από Κρήτη-Κύπρο και το Αιγαίο-Αλεξανδρούπολη-Στενά του Βοσπόρου, ελέγχεται εξολοκλήρου από την Ελλάδα της οποίας τα νησιά διαμερισματώνουν το Αρχιπέλαγος σε 3 τμήματα, μεταξύ των παρακάτω "Ελληνικών στενών" που αποτελούν:
Nότια γραμμή: Πελοπόννησος-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κρήτη (Σούδα)-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος
Μεσαία γραμμή: Αττική-Εύβοια-Κέα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος -Ικαρία-Σάμος
Βόρεια γραμμή: Χαλκιδική-Λήμνος-Μικρασιατικά παράλια
Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι, κανένα πολεμικό πλοίο-υποβρύχιο δεν μπορεί να μπει ή να βγει από και προς τα στενά με κατεύθυνση την Μαύρη θάλασσα ή το Αιγαίο, χωρίς να ελέγχεται από την Ελλάδα και κατ' επέκταση τις ΗΠΑ, χάρη στις βάσεις τους σε Σούδα και Αλεξανδρούπολη.
Η