Ο πρώτος κινητήρας για το πολυαναμενόμενο εγχώριο άρμα μάχης (MBT) Altay της Τουρκίας έφτασε από τη Νότια Κορέα, επιβεβαίωσε ο επικεφαλής της Προεδρίας των τουρκικών αμυντικών βιομηχανιών (SSB) Ismail Demir, στην εφημερίδα Sabah.
"Οι δοκιμές των συστημάτων ισχύος του κινητήρα βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη, και θα περιμένουμε έως τον Μάιο. Θα δούμε το πρωτότυπο άρμα μάχης με αυτόν τον κινητήρα σύντομα", είπε ο ίδιος μιλώντας σε ομάδα δημοσιογράφων στο περιθώριο του Φόρουμ της Διπλωματίας της Αττάλειας (ADF).
Δημοσιεύματα των τουρκικών μέσων ενημέρωσης ανέφεραν ότι, η τουρκική εταιρεία χερσαίων οχημάτων BMC, η εταιρεία που έχει αναλαμβάνει το όλο έργο κατασκευής του άρματος Altay, υπέγραψε συμφωνία με δύο νοτιοκορεατικές εταιρείες, την Doosan Infracore Co. και την S&T Dynamics Co., για τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης.
Το σχέδιο της εταιρείας BMC είναι η παραγωγή 250 αρμάτων μάχης ALTAY για λογαριασμό των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων.
“Η Τουρκία κατασκευάζει το άρμα μάχης ALTAY, με τη βοήθεια της Νότιας Κορέας και εάν όλα πάνε καλά, η Άγκυρα σχεδιάζει να δημιουργήσει συνολικά 1.000 άρματα μάχης αυτού του τύπου”, ανέφερε πρόσφατα το περιοδικό National Interest.
Το αμερικανικό περιοδικό είχε αποκαλύψει ότι τα νέα τουρκικά άρματα μάχης θα χρησιμοποιηθούν σε “υποθετικές” συγκρούσεις με την Ελλάδα, ή οπουδήποτε αλλού”, ανάγοντας το θέμα στο επίπεδο των νεο-οθωμανικών φιλοδοξιών του καθεστώτος Ερντογάν.
Αν υλοποιηθεί αυτό το σενάριο, το οποίο θα είναι και το πιο πιθανό, οι Τούρκοι θα αποστείλουν σε μερικούς μήνες τα πρώτα τουρκικά άρματα ALTAY στα σύνορα με την Ελλάδα στον Έβρο, ενώ έχουν ήδη έχουν δοκιμάσει την διέλευση υδάτινου κωλύματος με αυτόν τον τύπο άρματος, κάτι που θεωρείται ότι δεν γίνεται τυχαία.
Το αρματικό δυναμικό της Τουρκίας εκτός από τα αμερικανικά άρματα μάχης M48 και M60, διαθέτει πολλά κύρια γερμανικά άρματα μάχης Leopard 1 και Leopard 2, με διάφορους εκσυγχρονισμούς.
Το άρμα Altay διαθέτει ένα κύριο πυροβόλο 120 mm Rheinmetall. Διαθέτει επίσης βαρύ πολυβόλο διαμέτρου 0,50 και πολυβόλο μεσαίου μεγέθους 7,62 mm ως δευτερεύοντα όπλα. Ο κινητήρας ιπποδύναμης 1.500 ίππων παρέχει αρκετή απόδοση για να προωθήσει άνετα το άρμα βάρους εξήντα πέντε περίπου τόνων. Προστατεύεται ακόμη και από ένα πακέτο θωράκισης Roketsan τοπικής προέλευσης και ανάπτυξης.
Εργοστάσιο γερμανικών αρμάτων Leopard στην Ελλάδα
Την ίδια ακριβώς στιγμή σύμφωνα με τον ελληνικό τύπο, έχουμε προχωρημένες συζητήσεις ανάμεσα στο ΥΠΕΘΑ και στη γερμανική εταιρεία Krauss Maffei Wegman (KMW) για τη μεταφορά της γραμμής παραγωγής των αρμάτων μάχης Leopard σε ελληνικό έδαφος.
Πληροφορίες φέρουν την εξέταση του σοβαρού για τον ελληνικό στρατό ζητήματος εκσυγχρονισμού 700 αρμάτων μάχης που αφορούν διάφορους τύπους (Leo 2A4, Leo 1A5).
Η μεταφορά της γραμμής παραγωγής (στον Βόλο ή στη Θεσσαλονίκη ) της γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα αποτελεί μια πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς, η οποία επιχειρεί να μετατρέψει τη χώρα μας σε επισκευαστικό κόμβο, συντήρησης των γερμανικών αρμάτων μάχης.
Τονίζεται ότι το άρμα μάχης Leopard φιλοξενείται στις ένοπλες δυνάμεις 20 χωρών στον κόσμο.