Περιβάλλον

«Τριπλέτα» αστεροειδών θα περάσει από τη Γη την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Λένε ότι τρεις είναι πολλοί, και αυτό ισχύει διπλά για τους αστεροειδείς, με τρεις από αυτούς τους κοσμικούς διαστημικούς βράχους να κατευθύνονται προς τη Γη την ερχόμενη Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, σύμφωνα με τον ανιχνευτή αστεροειδών της NASA.

Οι τρεις εν λόγω αστεροειδείς έχουν χαρακτηριστεί ως 2022 CF3, 2020 DF και 2022 CF1, αν και αυτοί οι επισκέπτες από τα αστέρια δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλοι και πρόκειται να περάσουν σε αρκετή απόσταση σαν πλοία της νύχτας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν αποτελούν κίνδυνο για τους ρομαντικούς εορτασμούς της Δευτέρας.

Βραχώδης σχέση

Η σχέση της Γης με τους αστεροειδείς υπήρξε πολυποίκιλη, με τον πλανήτη να έχει υποστεί πλήθος συγκρούσεων με αστεροειδείς κατά τη διάρκεια της ιστορίας του. Μάλιστα, ορισμένοι έχουν υποστηρίξει ότι μπορεί να ήταν ακόμη και η πηγή του νερού στον πλανήτη.

Επιπλέον, πολλοί συνεχίζουν να βλέπουν τις δυνατότητες των αστεροειδών να βοηθήσουν τον πλανήτη, συγκεκριμένα στην εξόρυξη αστεροειδών. Αυτοί οι διαστημικοί βράχοι μπορούν να φιλοξενήσουν πολλά πολύτιμα ορυκτά που μπορούν να αποτελέσουν μια περιβαλλοντικά ασφαλέστερη επιλογή εξόρυξης από ό,τι στη Γη.

Αλλά τα φανταχτερά ορυκτά δεν σημαίνουν ότι όλα είναι θετικά.

Πράγματι, οι αστεροειδείς έχουν επίσης προκαλέσει σοβαρές ζημιές και καταστροφές, έχοντας υπάρξει η αιτία για καταιγιστικές καταστροφές, ακόμη και για γεγονότα επιπέδου εξαφάνισης.

Το μέγεθος έχει σημασία

Όταν πρόκειται για αστεροειδείς, το μεγαλύτερο είναι πάντα καλύτερο - αν με το καλύτερο εννοείς ότι είναι ικανός για πολύ πιο καταστροφική σύγκρουση.

Σύμφωνα με έρευνα του Davidson Institute of Science, του εκπαιδευτικού βραχίονα του ισραηλινού Weizmann Institute of Science, ένας αστεροειδής πλάτους άνω των 140 μέτρων θα απελευθέρωνε ποσότητα ενέργειας τουλάχιστον χίλιες φορές μεγαλύτερη από την ενέργεια που απελευθερώθηκε από την πρώτη ατομική βόμβα, αν προσέκρουε στη Γη. Κάτι ακόμη μεγαλύτερο πλάτους άνω των 300 μέτρων, όπως ο αστεροειδής Απόφις - θα μπορούσε να καταστρέψει μια ολόκληρη ήπειρο. Ένας αστεροειδής πλάτους άνω του ενός χιλιομέτρου θα μπορούσε να προκαλέσει έναν παγκόσμιο κατακλυσμό.

Αλλά αυτοί οι τρεις επισκέπτες της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου δεν είναι ούτε κατά διάνοια τόσο μεγάλοι.

Ο πρώτος που έφτασε, το 2022 CF3, εκτιμάται από τη NASA ότι έχει πλάτος το πολύ 47 μέτρα. Για σύγκριση, αυτό είναι περίπου το μέγεθος της Αψίδας του Θριάμβου, ενός μνημείου στο Παρίσι, την πρωτεύουσα του ρομαντισμού.

Οι υπόλοιποι είναι μικρότεροι. Επιπλέον, κανένα από αυτά δεν θα πλησιάσει καν, με το πιο κοντινό να είναι το 2022 CF3, το οποίο θα περάσει από τη Γη κατά περίπου 2,45 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Για σύγκριση, η Σελήνη διατηρεί μια υγιή απόσταση από τη Γη περίπου 384.000 χιλιόμετρα.

Τι θα συνέβαινε αν γινόταν σύγκρουση;

Λοιπόν, για αρχή, δεν θα ήταν κάτι σαν εκρηκτικός κατακλυσμός, αλλά θα ήταν ένα μεγάλο μπαμ - κυριολεκτικά.

Η τελευταία γνωστή πρόσκρουση αστεροειδούς στη Γη έγινε το 2013, όταν ένας μικρότερος αστεροειδής, πλάτους περίπου 17-30 μέτρων, εξερράγη στον αέρα πάνω από το Τσελιάμπινσκ της Ρωσίας. Η ίδια η έκρηξη ήταν δυνατή και προκάλεσε αρκετούς τραυματισμούς λόγω των θρυμματισμένων παραθύρων.

Θα μπορούσαν αυτοί οι αστεροειδείς να προκαλέσουν παρόμοια αποτελέσματα; Πιθανώς. Ωστόσο, οι ίδιοι οι βράχοι πιθανότατα δεν θα χτυπούσαν σωστά την επιφάνεια της Γης, εκρήγνυνται καθώς θα συναντούσαν τη γήινη ατμόσφαιρα σε έναν παθιασμένο και φλογερό εναγκαλισμό.

Αλλά και πάλι, μια πρόσκρουση την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου θα μπορούσε να δει πολλά βράδια να θολώνουν, ανάλογα με το πού θα είχαν χτυπήσει.

Πολλοί αστεροειδείς στο ηλιακό μας σύστημα

Υπάρχουν πολλοί αστεροειδείς στο διάστημα, οι περισσότεροι από τους οποίους σχηματίζουν ένα φράγμα μεταξύ του Άρη και του Δία, αλλά πολλοί βρίσκονται κοντά στη Γη. Αυτοί είναι γνωστοί ως Αντικείμενα κοντά στη Γη (ΝΕΟ).

Αυτή τη στιγμή, πιστεύεται ότι υπάρχουν τουλάχιστον 1.113.500 γνωστοί αστεροειδείς στο ηλιακό μας σύστημα.

Προστασία

Αρκεί να πούμε ότι οι ειδικοί στις σχέσεις Γης-αστεροειδών - οι αστρονόμοι - γνωρίζουν καλά τους κινδύνους που μπορούν να προκαλέσουν οι αστεροειδείς.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι επιστήμονες και οργανισμοί όπως η NASA έχουν καταβάλει προσπάθειες να διατηρούν τους πολλούς αστεροειδείς που μας περιβάλλουν στο ραντάρ μας και να καταβάλλουν προσπάθειες για να εντοπίσουν όσο το δυνατόν περισσότερους.

Αν όμως κάποιος δεν σεβαστεί τα όριά μας και κατευθυνθεί προς την κατεύθυνσή μας, τι πρέπει να κάνουμε;
Προς αυτή την κατεύθυνση εργάζονται οι επιστήμονες σε οργανισμούς όπως το Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας (PDCO) της NASA.

Η πιο αξιοσημείωτη προσπάθεια επικεντρώνεται στην εκτροπή, η οποία είναι ένας τρόπος να κρατήσουμε αυτούς τους αστεροειδείς μακριά από τα πρόσωπά μας.

Η εν λόγω αποστολή είναι γνωστή ως Double Asteroid Redirection Test (DART) Mission, η οποία ουσιαστικά βλέπει ένα μικρό ειδικά σχεδιασμένο διαστημόπλοιο να πέφτει πάνω σε έναν αστεροειδή για να δούμε αν μπορούμε να τον σπρώξουμε έστω και λίγο και ενδεχομένως να σταματήσουμε ένα συμβάν σύγκρουσης.

Αστεροειδείς και ρομαντισμός;

Σχεδόν τα πάντα μπορούν να γίνουν ρομαντικά αν προσπαθήσεις αρκετά, και οι αστεροειδείς δεν αποτελούν εξαίρεση. Το έχουμε δει ακόμα και σε ταινίες.

Αν και πολλοί θα αναφερθούν πιθανώς στην πρόσφατη ταινία "Don't Look Up" (Μην κοιτάτε ψηλά), η οποία απέσπασε μεγάλη επιτυχία από τους κριτικούς και ήταν υποψήφια για Όσκαρ, για την κορυφαία αναπαράσταση αστεροειδών στη λαϊκή κουλτούρα, υπάρχουν και άλλα παραδείγματα.

Και όσον αφορά τον ρομαντισμό, μην κοιτάξετε περισσότερο από την ταινία του 2012 "Αναζητώντας έναν φίλο για το τέλος του κόσμου".

Με πρωταγωνιστές τον Steve Carell και την Keira Knightly, η ταινία παρακολουθεί δύο ανθρώπους που προσπαθούν να δημιουργήσουν δεσμό και να βρουν ένα τέλος στη ζωή τους, καθώς ένας τεράστιος αστεροειδής που ονομάζεται Matilda κατευθύνεται προς τη Γη και, spoiler alert, εξαφανίζει όλη τη ζωή στον πλανήτη.

Αλλά αυτοί οι τρεις επισκέπτες δεν θα έχουν τέτοια επίδραση αυτή τη Δευτέρα - στην πραγματικότητα, δεν θα χτυπήσουν καν, δείχνοντας ότι το βέλος του Έρωτα δεν πρόκειται να τους βοηθήσει να βρουν το δρόμο τους προς εμάς.

Αν κάτι χτυπήσει την ατμόσφαιρά μας αυτή την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, το πιο πιθανό είναι να καεί στην ατμόσφαιρα, σχηματίζοντας όμορφα πεφταστέρια - το τέλειο πράγμα για να κάνετε μια ευχή κατά τη διάρκεια αυτής της ρομαντικής γιορτής.

Το Κούρσκ έχει 1000 πόρτες εισόδου και καμία εξόδου-Οι Ρώσοι εξόντωσαν 2300 στρατιώτες του Κιέβου και περικύκλωσαν τους υπόλοιπους 12.000 (Βίντεο)