Έχουμε γράψει πολλάκις για την ενεργειακή κρίση στην “Γηραιά Ήπειρο” και τις επιπτώσεις της στις τσέπες των καταναλωτών. Η Ευρώπη βρίσκεται κυριολεκτικά σε συναγερμό με ορατή την ενεργειακή ανεπάρκεια, ενώ έκτακτα μέτρα εξετάζει η Ε.Ε
Ο “πόλεμος” του φυσικού αερίου είναι σε εξέλιξη...
Η προσφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) παγκοσμίως αυξάνεται καθώς οι εξαγωγείς ανταποκρίνονται στην ισχυρή ζήτηση και τις τιμές -ρεκόρ, αλλά φαίνεται ότι η Ευρώπη αρπάζει μεγαλύτερο μερίδιο επιπλέον φορτίων από την Ασία.
Οι εισαγωγές του υπερψυγμένου καυσίμου αναμένεται να φθάσουν τους 31,70 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, λένε οι σύμβουλοι βασικών προϊόντων Kpler, και θα ήταν οι υψηλότεροι από τον Μάιο και από τα 30,01 εκατομμύρια του Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, η περιοχή με τις κορυφαίες εισαγωγές της Ασίας αναμένεται να παρουσιάσει ένα σχεδόν σταθερό αποτέλεσμα, με εισαγωγές 22,59 εκατ. Τόνους, στο ίδιο επίπεδο με τα 22,96 εκατ. Σεπτεμβρίου.
Οι εισαγωγές της Ευρώπης προβλέπεται να αυξηθούν στα 7,06 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, από 5,08 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο, και το υψηλότερο σημείο από τα 7,82 εκατομμύρια τον Μάιο.
Τόσο η Ευρώπη όσο και ορισμένες περιοχές της Ασίας είναι ανεπαρκείς, αν και η ανησυχία για τα χαμηλά επίπεδα αποθήκευσης στην Ευρώπη φαίνεται να υπερνικά παρόμοιες ανησυχίες σχετικά με τις ελλείψεις ενέργειας στην Κίνα, η οποία είναι πιθανό να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος αγοραστής ΥΦΑ στον κόσμο.
Οι υψηλές τιμές spot μπορεί επίσης να έχουν κάποιο αντίκτυπο στην όρεξη της Ασίας για LNG, με την εβδομαδιαία αξιολόγηση spot να σημειώνει άλλο ρεκόρ.
Η εβδομαδιαία τιμή LNG για παράδοση στη βόρεια Ασία αυξήθηκε στα 38,50 $ ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (mmBtu) τις επτά ημέρες έως τις 15 Οκτωβρίου, την τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα φρέσκων υψηλών όλων των εποχών.
Η τιμή αυξήθηκε σχεδόν 600% από το χαμηλό 2021 των 5,60 $ ανά mmBtu στα τέλη Φεβρουαρίου, καθώς οι αγοραστές προσπαθούσαν να βρουν φορτία ενόψει του χειμώνα ο οποίος αναμένεται να είναι παρόμοιος με πέρυσι και να είναι πιο κρύος από το συνηθισμένο...
-Οι εισαγωγές LNG της Κίνας τον Οκτώβριο υπολογίζονται σε 5,6 εκατομμύρια τόνους από την Kpler, από 6,82 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο.
-Η Ιαπωνία, η οποία είναι πιθανό να ξεπεραστεί φέτος από την Κίνα ως ο μεγαλύτερος αγοραστής ΥΦΑ στον κόσμο, αναμένει επίσης έναν μέτριο Οκτώβριο, με τις αφίξεις να προβλέπονται σε 4,97 εκατομμύρια τόνους από την Kpler, από 5,39 εκατομμύρια Σεπτεμβρίου.
-Η Νότια Κορέα, ο τρίτος μεγαλύτερος αγοραστής ΥΦΑ, αναμένει μικρή άνοδο στις αφίξεις Οκτωβρίου, με την Kpler να υπολογίζει 4,03 εκατομμύρια τόνους, έναντι 3,83 εκατομμυρίων Σεπτεμβρίου.
Αλλά εάν οι τρεις μεγάλοι αγοραστές δεν αυξάνουν πραγματικά τις αγορές LNG, πού πηγαίνει το επιπλέον καύσιμο;
-Η Ινδία προβλέπεται να εκφορτώσει 2,02 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, μια αύξηση από τα 2,01 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο, αλλά πολύ πάνω από τα 1,85 εκατομμύρια του Ιουνίου, που ήταν το χαμηλότερο μέχρι τώρα το 2021. Η υψηλότερη ζήτηση της Ινδίας μπορεί να θεωρηθεί ως έκπληξη, με τη χώρα της Νότιας Ασίας να θεωρείται συνήθως ευαίσθητη στις τιμές και θα ήταν αναμενόμενο ότι η ισχυρή άνοδος των επιτοκίων των τιμών από τον Αύγουστο θα λειτουργούσε ενάντια στις εισαγωγές LNG.
-Η Ταϊβάν αναμένεται να εισάγει 1,84 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, από 1,67 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο και η δεύτερη υψηλότερη φέτος, μετά τα 1,93 εκατομμύρια του Ιουλίου.