Greek-Turkish Relations
Updated at:

Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε - Τουρκία: Το εθνικό μαχητικό μας θα είναι έτοιμο το 2023

Η προβολή για το μεγαλεπήβολο σχέδιο της Τουρκίας για ένα εγχώριο μαχητικό πέμπτης γενιάς, το πρότζεκτ TF-X, φαίνεται να συνεχίζεται με ασταμάτητους ρυθμούς προσπαθώντας να δώσουν την εντύπωση ότι παίρνει σάρκα και οστά.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο Ερντογάν, σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε στον τουρκικό τύπο της Κυριακής πριν ένα χρόνο, επαίνεσε τον ρόλο της κυβέρνησής του στην ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας, αναφέροντας ότι η εγχώρια παραγωγή στον συγκεκριμένο τομέα έχει αγγίξει το 70% τα τελευταία χρόνια. Σε εκείνο το σημείο ο σουλτάνος έριξε και τη «βόμβα»: «Το μαχητικό αεροσκάφος μας, το οποίο θα παράγεται, σε κάθε στάδιο, στην Τουρκία θα πετάξει το 2023»!

CONTINUE READING

Εχθές με μια ανακοίνωση η TAI, έκανε γνωστό ότι θα πραγματοποιήσει όλο τον σχεδιασμό και τις δοκιμές του MMU (εθνικό αεροσκάφος μάχης), με τη βοήθεια ψηφιακών δίδυμων τεχνολογιών, με σκοπό να επιταχύνει τη διαδικασία ανάπτυξης του προϊόντος και παράλληλα θα συνεχίσει τις διαδικασίες παραγωγής και δοκιμών με ψηφιακές τεχνολογίες.

https://www.youtube.com/watch?v=6-2IrO7IJNI

Η Turkish Aerospace Industries (TUSAS), ξεκίνησε να εργάζεται με ψηφιακή τεχνολογία για το σχεδιασμό και την παραγωγή του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης (MMU), το οποίο στοχεύει να φύγει από το στάδιο παραγωγής στις 18 Μαρτίου 2023.

Σύμφωνα με τη δήλωση της εταιρείας, η TAI, η οποία χρησιμοποιεί την πλατφόρμα 3DEXPERIENCE PLM και τις εμπειρίες της αεροπορικής βιομηχανίας, για να αναπτύξει το MMU από το σχεδιασμό έως την παραγωγή, έχει συνάψει συμφωνία με την Dassault Systemes για αυτήν την τεχνολογία. Η TAI, η οποία θα πραγματοποιήσει όλο τον σχεδιασμό και τις δοκιμές του MMU με τη βοήθεια ψηφιακών τεχνολογιών, θα επιταχύνει τη διαδικασία ανάπτυξης του προϊόντος και θα συνεχίσει τις διαδικασίες παραγωγής και δοκιμών με ψηφιακές τεχνολογίες.

Αυτό σημαίνει ότι  θα έχει στελθ ιδιότητες, λόγω του σχήματος και της δομής του, μάλιστα θα έχει δυνατότητα supercruise στο 1,4 Mach και θα αναφέρεται ως μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς.

Συνεχίζοντας τις προσπάθειές της για την ''αποχώρηση'' του MMU από το στάδιο παραγωγής στις 18 Μαρτίου 2023, η TAI μοιράστηκε την εμπειρία της στο σύστημα PLM (Product Lifecycle Management), που χρησιμοποιεί για ψηφιακή τεχνολογία, στην εκδήλωση όπου συναντήθηκε με διακεκριμένους καλεσμένους από την αμυντική και αεροπορική κοινότητα.

https://www.youtube.com/watch?v=C8iQsBUYflA

Στην εκδήλωση, μεταφέρθηκε επίσης η ανταλλαγή γνώσεων της Dassault Systemes και οι εμπειρίες εφαρμογής PLM άλλων εταιρειών του τομέα, μαζί με τις εμπειρίες της TAI.

CONTINUE READING

Ο γενικός διευθυντής της TUSAŞ, Τεμέλ Κοτίλ, πρόσθεσε πως το στοχευόμενο κόστος μονάδας για τα Εθνικά Πολεμικά Αεροσκάφη της Τουρκία είναι 100 εκατ. δολάρια (σ.σ. με νέο στόχο να πέσει κάτω από τα 80) και ότι 24 αεροσκάφη θα παράγονταν ανά μήνα.

Παρά τις εξαγγελίες του σουλτάνου και της εταιρείας, το εγχείρημα φαίνεται -σύμφωνα με τους αριθμούς- να είναι καταδικασμένο…

Η μακέτα του μαχητικού TF-X, παρουσιάζει ομοιότητες με το F-22 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Όμως, ενώ το F-22 είναι ένα μοντέλο που βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία, το TF-X είναι αμφίβολο εάν θα ολοκληρωθεί ποτέ.

https://youtu.be/d2g9zUDmVWY

Η κατασκευή ενός μαχητικού stealth είναι δαπανηρή. Μόνο τρεις χώρες θεωρητικά, μπορούν να την πραγματοποιήσουν χωρίς να βρεθούν σε κρίση: οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα και η Ρωσία.

Και μόνο δύο από αυτές – η Αμερική και η Κίνα – το έχουν όντως πραγματοποιήσει. Το πρόγραμμα Su-57 της Ρωσίας, παλεύει ακόμα για να παράξει έναν σημαντικό αριθμό αεροσκαφών.

Η Τουρκία, με την 17η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ενταχθεί στο κλειστό αυτό κλαμπ.

Η τουρκική κυβέρνηση ανακοίνωσε για πρώτη φορά το πρόγραμμα TF-X, γνωστό και ως National Combat Aircraft, το οποίο συντόμευσε σε MMU στα τουρκικά, το 2010. Η TAI κέρδισε το συμβόλαιο για την ανάπτυξη του αεροσκάφους το 2015.

Η τουρκική αεροπορία, σχεδιάζει να αντικαταστήσει τελικά το μεγαλύτερο μέρος των μαχητικών αεροσκαφών Lockheed Martin F-16C/D της Αμερικής, με αυτόν τον αυτόχθονα σχεδιασμό και ελπίζοντας, να έχει τα πρώτα αεροσκάφη εν ενεργεία ήδη από το 2028.

Από το 2015, η TAI πρότεινε τουλάχιστον τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις, συμπεριλαμβανομένων δύο παραλλαγών μονού κινητήρα και μια διπλού κινητήρα. Η μακέτα περιλαμβάνει δύο κινητήρες, όπως είχε ήδη παρουσιαστεί σε ένα πρότζεκτ.

Το πρόβλημα με το TF-X είναι τα χρήματα. Το κόστος είναι περίπου 100 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά για την ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία ενός στόλου μερικών δεκάδων μαχητικών, σύμφωνα με μια εκτίμηση του ειδικού Hideyuki Yoshioka.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες δαπάνησαν περίπου 70 δισεκατομμύρια δολάρια, για την ανάπτυξη και την κατασκευή 194 F-22 και επιπλέον δισεκατομμύρια για τη λειτουργία τους από το 2005.

Το F-35 από την άλλη, «τρώει» περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια από τον αμερικανικό προϋπολογισμό άμυνας, των 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τουτέστιν περίπου 1,5%, ποσό που δύσκολα είναι βιώσιμο.

Η Τουρκία, αντιθέτως, δαπανά μόνο 20 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για τις ένοπλες δυνάμεις της και επομένως τα νούμερα δεν βγαίνουν.

Το αγκάθι των εξαγωγών

Το ενδεχόμενο εξαγωγών, που θα έδινε ανάσα στο κόστος παραγωγής του TF-X είναι επίσης εξαιρετικά μικρό.

Το TF-X είναι ένα παράδειγμα αυτού που ο αναλυτής της Real Group Richard Aboulafia αποκαλεί «εθνικές ιδέες μαχητικών» δηλαδή ένα προηγμένο πολεμικό αεροσκάφος, προσαρμοσμένο στις ανάγκες μιας μόνο χώρας και στερούμενο ισχυρών εξαγωγικών δυνατοτήτων.

«Οι εθνικές ιδέες μαχητικών είναι σχεδόν πάντα μια πολύ κακή ιδέα», δήλωσε ο Aboulafia. Παραδείγματα είναι το Lavi του Ισραήλ, το τσέχικο L-159 και, πιο καταστροφική περίπτωση, το Light Combat Aircraft της Ινδίας, το οποίο, μετά από 30 χρόνια υπέρογκων ποσών είναι απλά ένα ελαφρύ μαχητικό της σειράς.

Βέβαια, ενδέχεται η Τουρκία να μην σχεδιάζει πραγματικά την πλήρη ανάπτυξη του TF-X. Το πρότζεκτ θα μπορούσε να είναι απλά ένα κόλπο της Τουρκίας, για να ασκήσει πίεση στις ΗΠΑ, λόγω της αποβολής της από το πρόγραμμα των F-35 και των μέτρων που ελήφθησαν για την αγορά των S400.

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR