Ένα τρομερό παιχνίδι διαδραματίζεται μετά την πρόθεση της Ελλάδος να αγοράσει τις αμερικανικές φρεγάτες MMSC, με την Γερμανία και το Ισραήλ να κινούνται στο παρασκήνιο, αφού γνωρίζουν την δυσαρέσκεια που επικρατεί στην χώρα μας για την χρησιμότητα των αμερικανικών πλοίων στο θέατρο του Αιγαίου και της Α.Μεσογείου.
Ο ισραηλινός τύπος αναφέρει τα περί ενδιαφέροντος της Ελλάδος για τον τύπο Κορβετών Sa'ar-6, παρόμοιες με αυτές του ισραηλινού πολεμικού ναυτικού, οι οποίες κατασκευάστηκαν στο γερμανικό ναυπηγείο του Κιέλου.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, αυτές οι Κορβέτες κατασκευάστηκαν ειδικά για να υπερασπιστούν τους χώρους εξερεύνησης φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο και είναι εξοπλισμένες με τρομερά ισραηλινά οπλικά συστήματα.
Διαθέτουν συστήματα ραντάρ με εμβέλεια 100 χιλιομέτρων, πυραύλους υψηλής τροχιάς και τεχνολογία stealth και θα μπορούσαν να αλλάξουν το παιχνίδι σε βάρος της Τουρκίας σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.
Επισημαίνουν δε ότι οι Κορβέτες αυτές μπορούν να κυριαρχήσουν στα πεδία φυσικού αερίου, στα οποία η Τουρκία έστειλε πρόσφατα πολεμικά πλοία της μαζί με το ερευνητικό της.
Πιθανόν πίσω από όλα όμως να κρύβεται το Βερολίνο σε πρώτη φάση αλλά και το Ισραήλ.
Ειδικά οι Γερμανοί φέρονται να είναι δυσαρεστημένοι με την απόφαση της Αθήνας για την αγορά αμερικανικών Φρεγατών, για τις οποίες διαπιστώνουν και οι ίδιοι το άκρως αρνητικό κλίμα στην χώρα μας, αφού τα πλοία αυτά δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του ελληνικού πολεμικού ναυτικού.
Έτσι εξηγείται (σύμφωνα με άρθρο μας) και η αδιανόητη κίνηση στην οποία προχώρησε η ΕΕ με προτροπή των Γερμανών. Οι Βρυξέλλες ζήτησαν πριν μερικές ημέρες στοιχεία από την Ελλάδα για το επενδυτικό σκέλος των εξοπλιστικών συμφωνιών της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να ενεργοποιήσει διαδικασίες παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Ο πρώτος τομέας του “ευρωπαϊκού” ενδιαφέροντος είναι η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας στην εταιρία ONEX του Πάνου Ξενοκώστα. Υποτίθεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ελέγξει εάν και κατά πόσον έχουν τηρηθεί οι κανόνες προστασίας του ανταγωνισμού στις διαδικασίες, δεδομένων και των πρωθυπουργικών δηλώσεων για τη ναυπήγηση φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό.
Οι Γερμανοί διαπιστώνοντας “κενά” στην αμερικανική πρόταση πιθανόν να “πιέζουν” με τις Κορβέτες Sa'ar-6, θέλοντας και αυτοί κομμάτι από την πίτα των εξοπλιστικών, ενώ στο κόλπο είναι και οι Ισραηλινοί που πιθανόν προσφέρουν για παράδειγμα τους πυραύλους επιφανείας-αέρος Barak-8.
Το Ισραήλ ως γνωστό θα παραλάβει τέσσερις γερμανικές κορβέτες της ThyssenKrupp. Ο σχεδιασμός των πλοίων κλάσης Sa’ar 6 βασίζεται στις κορβέτες κλάσης Braunschweig K130 του γερμανικού Ναυτικού, αλλά με πολλές αλλαγές ώστε η βασική πλατφόρμα να γίνει πιο ανθεκτική και στιβαρή.
Τα πλοία διαθέτουν χαρακτηριστά Stealth με ειδικά προσαρμοσμένες λύσεις και πολυάριθμες νέες τεχνολογίες.
Οι κορβέτες κλάσης Sa’ar 6 έχουν μήκος 90 μ, πλάτος 13 μ. και εκτόπισμα περίπου 1900 τόνων. Διαθέτουν υπόστεγο και ελικοδρόμιο με δυνατότητα φιλοξενίας ενός ελικοπτέρου κλάσης τύπου SH-60.
Είναι εξοπλισμένες με ένα πυροβόλο Oto Melara 76 χλστ, δυο σταθμούς οπλισμού Typhoon, 32 κελιά κάθετης εκτόξευσης για πυραύλους επιφανείας-αέρος Barak-8, σύστημα άμυνας σημείου C-Dome (ναυτική έκδοση του Iron Dome), 16 αντιπλοϊκούς πυραύλους (AshMs) και δύο εκτοξευτές τορπιλών 324 χλστ.
Όλα αυτά αποτελούν συνέχεια της ελληνο-ισραηλινής αμυντικής συμμαχίας, η οποία διευρύνεται συνεχώς ειδικά μετά την πρόσφατη συνάντηση των τριών ΥΠΑΜ στην Κύπρο, στην οποία συμφωνήθηκε η ενίσχυση της στρατιωτικής συνεργασία τους, σε μια κίνηση που στοχεύει ακριβώς τα τουρκικά σχέδια στην Α.Μεσόγειο.
Οι τρεις χώρες θέλουν να προστατεύσουν τα υπεράκτια δικαιώματα γεώτρησης φυσικού αερίου από τυχόν τουρκικές αξιώσεις, ενώ ήδη συνεργάζονται ως εταίροι στο σχέδιο του αγωγού East Med, ο οποίος έχει ως στόχο να μεταφέρει το ισραηλινό αέριο στην Ευρώπη.
Ελλάδα-Ισραήλ και Κύπρος έχουν ήδη συμφωνήσει να συνεργαστούν σε τομείς όπως η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η γεωργία και ο τουρισμός, ενώ οι Ισραηλινές δυνάμεις έχουν συνεργαστεί με τους Έλληνες και τους Κύπριους στρατιωτικούς στο παρελθόν, συμμετέχοντας σε πολλές ασκήσεις.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ηγεσία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού θα προκρίνει το τύπο του πολεμικού πλοίου που θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της χώρας μας, σε συνεργασία πάντα με την κυβέρνηση.