Εκκλησία της Ελλάδος

Κορονοϊός και Θεία Κοινωνία – Ποιοι “βγάζουν την πίστη” στους πιστούς με τον ιό της απιστίας

Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ πρώτο πριν το θέμα μετατραπεί σε γαϊτανάκι εντυπώσεων, αντιπαράθεσης και κοροϊδίας είχε τοποθετηθεί για το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας και του κοροναϊου, αλλά και για το προσκύνημα των εικόνων

Από χθες έχει δημιουργηθεί σάλος με τη δήλωση γνωστής λοιμωξιολόγου και αριστεροί και “επιστήμονες” έπεσαν να την φάνε!

Αυτό που εξελίσσεται τις τελευταίες μέρες δεν είναι δημόσιος διάλογος για την επικινδυνότητα συναθροίσεων, όπως αυτές στις εκκλησίες, με αντικείμενο και την λήψη της Θείας Κοινωνίας, αλλά μια εκδικητική μάχη ενάντια σε όσους τολμούν να διακηρύσσουν την πίστη τους κόντρα στους αλλαλαγμούς άδειων ψυχικά και πνευματικά κριτών.

Εν μέσω της σημαντικής αύξησης του αριθμού των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων του κορονοϊού στη χώρα μας, τα οποία έχουν ανέλθει επισήμως στα 45, η κατάσταση όπως και με όλα τα σοβαρά θέματα σε αυτόν τον τόπο έχει ξεφύγει.

Από την Δευτέρα πάντως συνεδριάζει η Ιερά Σύνοδος και το πιθανότερο είναι πως θα πάρει εκ νέου θεση για το θέμα για να πάψουν οι διαφορετικές ερμηνείες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όπου γάμος και χαρά ο ΣΥΡΙΖΑ πρώτος... Βρήκε την ευκαιρία η αντιπολίτευση να ασκήσει κριτική, και να ανακατέψει πάλι το θέμα της Εκκλησίας, την οποία ταλάνισε πολλάκις, όσο ήταν κυβέρνηση, με ευθύνη βέβαια και της ίδιας της διοίκησής της. Ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας λοιπόν για τον κοροναϊό είπε: «Ο κόσμος δεν πρεπει να πηγαίνει στις εκκλησίες. Να γίνει σύσταση από τον ΕΟΔΥ στην εκκλησία για τη Θεία Κοινωνία.» !! Και λίγες ώρες αργότερα ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ζηττούσε από τους πιστούς να αποφεύγουν τις εκκλησίες.Μάλιστα τα ρεπρτάζ αναφέρουν πως υπήρξε συνεννόηση από υπουργείο Υγείας και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) με την Αρχιεπισκοπή προκειμένου να ληφθούν μέτρα Ο δε λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας είπε πως στόχος είναι να περιοριστούν οι συναθροίσεις στις εκκλησίες. Γι' αυτό όπως αναφέρουν οι πληροφορίες είναι πολύ σημαντικό οι ηλικιωμένοι να αποφεύγουν τις μαζικές συγκεντρώσεις και τις εκκλησίες.

https://www.youtube.com/watch?v=neBWAvcrR08&feature=emb_title

 

 

Και μέσα σε αυτό το κλίμα ήρθε η δήλωση της καθηγήτριας λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελένης Γιαμαρέλλου, να ταράξει τα λιμνάζονται ύδατα και να κάνει τους...προοδευτικούς να διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους.

«Ανήκω σε αυτούς που θα πήγαιναν στην εκκλησία αλλά θα πρότεινα σε άτομα άνω των 65 ετών που έχουν καρδιοπάθειες, πνευμονοπάθειες, διαβήτη, προβλήματα με τα νεφρά ή σε ανοσοκαταστολή, μέχρι να εξελιχθεί η ιστορία και να μην έχει γίνει διασπορά κρουσμάτων, να παρακολουθούν τη Θεία Λειτουργία από το σπίτι τους από την τηλεόραση», είπε η καθηγήτρια λοιμωξιολογίας αλλά διευκρίνισε: «αδίκως έχει δημιουργηθεί ένα τέτοιο θέμα. Η Θεία Κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να λάβεις τη θεία κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, τη λαμβάνεις γιατί είναι σώμα και αίμα Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κλπ. Είμαι τελείως εναντίον αυτών. Αν το πιστεύουμε, δεν προκαλούμε την τύχη μας. Αν πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη Θεία Κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο». Και συνέχισε απαντώντας στο ερώτημα αν θα κοινωνούσε στην περίπτωση που στη Θεία Κοινωνία ο προηγούμενος πιστός ήταν προσβεβλημένος από τον κορονοϊό, υποστηρίζοντα πως «θα κοινωνήσω με πίστη στον Θεό ότι δεν κολλάω, όταν συμμετέχω σε ένα τέτοιο μεγάλο μυστήριο. Σας λέω αυτό που θα κάνω για τον εαυτό μου και το πιστεύω για όλους».

Κι από εκεί και πέρα προκλήθηκε το χάος. Η Ομοσπονδία Νοσοκομειακών Γιατρών (ΟΕΝΓΕ) τοποθετήθηκε για απαράδεκτες τοποθετήσεις επιστημόνων καθώς όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η ΟΕΝΓΕ εκφράζει τον έντονο προβληματισμό της για δημόσιες δηλώσεις κάποιων γιατρών που με απαράδεκτο τρόπο υποτάσσουν την επιστημονική αλήθεια στις προσωπικές θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, χρησιμοποιώντας έτσι αδόκιμα τους επιστημονικούς τους τίτλους για να παραπληροφορούν την κοινή γνώμη για σοβαρά θέματα δημόσιας υγείας».

Από την πλευρά του ο καθηγητής Μικροβιολογίας Αθανάσιος Τσακρής, σε συνέντευξή του στο ΟPEN ρωτήθηκε : «Αν πιούμε από το ίδιο ποτήρι νερό και εγώ έχω κορονοϊό, μπορείτε να κολλήσετε;» και απάντησε: «Ναι, λογικά». Αλλά για το θέμα με το τελετουργικό της Θείας Μετάληψης» ήταν πιο επιφυλακτικός: «Εντάξει, αυτό είναι λίγο λεπτό θέμα. Καλό είναι να υπάρχει σύσταση επειδή υπάρχουν και πολλοί ηλικιωμένοι. Να μην υπάρχει συγχρωτισμός και να υπάρχει καλός αερισμός»

Για το θέμα βέβαια έχουν τοποθετηθεί και πολλοί Ιεράρχες.

Ο Μητροπολίτης Λαγκαδά Ιωάννης χθες το απόγευμα στους Α' Χαιρετισμούς τόνισε: «η Εκκλησία μας αντλεί την δύναμη της από την Χάρη του Κυρίου και μέσα στην πορεία των 2000 ετών ιστορίας που έχει, έχουν εμφανιστεί πολλές αρρώστιες και πολλά προβλήματα, αλλά πάντοτε ο λαός, όλα αυτά τα χρόνια κατέφευγε σ΄αυτήν, όπως π.χ. τότε που είχε γεμίσει πανούκλα η Κωνσταντινούπολη (ανάμνηση της εορτής 1 Σεπτεμβρίου κ.ε.) ή στην νήσο της Κέρκυρας που έχει πανηγύρι ευχαριστίας προς τον άγιο Σπυρίδωνα που λύτρωσε και απάλλαξε το νησί από την πανώλη το έτος 1629. Στο Άγιο Δισκοπότηρο δεν υπάρχουν μικρόβια, διότι και με πνεύμα κοσμικό να το εξετάσουμε και σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής, στο οινόπνευμα δεν αντέχουν οι ιοί, ενώ τα ιόντα που περιέχει ο χρυσός ή το ασημί, όπου κατασκευάζονται τα Άγια Σκεύη αδρανοποιούν τα όποια μικρόβια».

Καταλήγοντας κατέθεσε μερικές από τις εμπειρίες που του είχε διηγηθεί ο μακαριστός Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Παντελεήμων Β΄ (Χρυσοφάκης), ο οποίος ως Ιερέας, όταν βρισκόταν στην Αθήνα Λειτουργούσε και Κοινωνούσε του ασθενείς στο Λεπροκομείο, καθώς επίσης και όταν ευρισκόταν στην Θεσσαλονίκη ως Ιεροκήρυκας λειτουργούσε στο Σανατόριο, και όπως χαρακτηριστικά τόνιζε «ουδέποτε του παρουσιάστηκε το παραμικρό». Τέλος, επεσήμανε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν χρειάζεται πανικός, ο οποίος είναι ο χειρότερος εχθρός, να λάβει όλα τα μέτρα υγειονομικής ασφάλειας που ορίζουν οι επιστήμονες και πάνω από όλα να έχουν Πίστη στον Ιησού Χριστό που είναι ο μόνος αληθινός ιατρός των ψυχών και των σωμάτων και στην Υπέρμαχο Στρατηγό, την Παναγία μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ αναρωτήθηκε αν είναι δυνατόν από τη μετοχή στη Θεία Κοινωνία να προκύψει ψυχοσωματική ασθένεια; «Δεν κινδυνεύουμε από τη Θεία Κοινωνία» είπε Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha ο Μητροπολίτης Σεραφείμ, είπε πως η θέση της Εκκλησίας στο θέμα είναι διαχρονική: «Είναι καθαρά θέμα πίστης και μεταφυσικής αναγωγής. Είναι δυνατόν από τη μετοχή στη Θεία Κοινωνία να προκύψει ψυχοσωματική ασθένεια; Όποιος προσέρχεται στη Θεία Κοινωνία προσέρχεται στον Θεό, που έχει τη δύναμη να θεραπεύει. Δεν χρειάζεται να κοινωνήσει κάποιος, αν δεν έχει αυτή την πίστη, ότι πρόκειται για το αίμα και το σώμα του Χριστού. Αυτό δεν μπορεί να είναι αιτία ασθένειας και να μεταδίδει κάποιο μικρόβιο!». Έκανε, μάλιστα, αναδρομή στο παρελθόν, φέρνοντας ως παράδειγμα εκπροσώπους της Εκκλησίας που διακονούσαν στη Σπιναλόγκα και όπως είπε «δεν είχε προσβληθεί κανείς».

Θέση στο ζήτημα πήρε και ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Γαβριήλ.

“Tα Άχραντα Μυστήρια της Εκκλησίας μας στοχοποιούνται και δεν ξεφεύγουν αυτής της βλάσφημης και επικίνδυνης κριτικής. Ωστόσο, όπως πολύ σωστά λέει ο θυμόσοφος λαός μας: «είναι μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια». Όπως κατά το παρελθόν, σε περιπτώσεις που εμφανίζονταν ασθένειες και θανατηφόρες επιδημίες, έτσι και σήμερα πολλοί είναι αυτοί που βρίσκουν αφορμή να εναντιωθούν και να αμφισβητήσουν όχι μόνο το λόγο του Ευαγγελίου, αλλά και το ίδιο το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.

Τυφλωμένοι από την άγνοιά τους, εκφράζουν μια διαρκή αμφισβήτηση, αφού ποτέ δεν αξιώθηκαν της θείας προσκλήσεως να «γευθούν και να δουν ότι χρηστός ο Κύριος».

Βασικό στοιχείο της χριστιανικής ζωής είναι η πίστη στον Τριαδικό Θεό. Αυτή πραγματώνεται μέσα στην Θεία Ευχαριστία, όπου με την χάρη του Θεού το ψωμί και το κρασί μεταβάλλονται και καθαγιάζονται σε Σώμα και Αίμα Χριστού, όπως ακριβώς ο Ίδιος παρέδωσε κατά τον Μυστικό Δείπνο. Η Εκκλησία, που είναι ο Χριστός παρατεινόμενος στους αιώνες, μας καλεί να μετάσχουμε στο Μυστήριο αυτό ως τελείωση και ένωση δίκη μας με τον Χριστό.

Πιστεύουμε και συμμετέχουμε. Δεν τηρούμε κάποιο έθιμο. Δεν το κάνουμε για το «καλό». Ανανεώνουμε την σχέση μας τον Θεό και μένουμε μαζί με τον Χριστό: «Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα, εν εμοί μένει καγώ εν αυτώ» (Ιω. στ΄ 56)! Αν δεν πιστεύουμε, δεν συμμετέχουμε. Η Εκκλησία δεν πιέζει ποτέ κανέναν.

Κανένας ιός και καμία ασθένεια στο παρελθόν δεν μεταδόθηκε από την Θεία Κοινωνία. Χιλιάδες χρόνια τώρα από το ίδιο Ποτήριο μεταλαμβάνουν υγιείς και ασθενείς με ανίατες και μεταδιδόμενες ασθένειες. Ανέκαθεν οι κληρικοί μας έσπευδαν σε σπίτια ή νοσοκομεία να «κοινωνήσουν» ασθενείς ετοιμοθάνατους, που έπασχαν από ηπατίτιδα, HIV, φυματίωση καθώς και άλλες άκρως μεταδοτικές ασθένειες και στη συνέχεια κατέλυαν το Άγιο Ποτήριο.

Δεν είναι φορέας ιών η Θεία Κοινωνία, αλλά φορέας Θείας Χάριτος. Ο Χριστός είναι η πηγή της ζωής και της αθανασίας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πρόξενος θανάτου.

Η επιστήμη χρησιμοποιεί το πείραμα και την συχνότητα των συμπτωμάτων. Μέχρι στιγμής αυτάδεν επιβεβαιώνονται κατά την Θεία Ευχαριστία. Δεν είναι αντίθετη η επιστήμη με την πίστη, ούτε η πίστη με την επιστήμη. Μεταξύ τους ισχύει η αρχή της συμπληρωματικής αναφοράς, δηλαδή συνεργάζονται και αλληλοσυμπληρώνονται.

Η Ιερά Σύνοδος σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας ενημέρωσε τους πιστούς για όλα τα μέτρα πρόληψης. Aυτή τη στιγμή χρειάζεται να επικρατήσει η λογική και όχι ο πανικός. Άλλωστε, τις ώρες αυτές η Εκκλησία μας δίνει μέσω της προσευχής την δύναμη και την ελπίδα για να αντιμετωπίζουμε κάθε δοκιμασία. Μην συγχέουμε την Θεία Ευχαριστία με την πρόληψη για τον κορωνοϊό. Μην δημιουργούμε νέα προβλήματα σε όσα ήδη υπάρχουν. Και στο τέλος… Όσοι πιστοί προσέλθετε…! Χρειάζεται πίστη για να μεταλαμβάνεις το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας.” είπε.

 

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Μητροπολιτης Πατρών

 

H Εκκλησία της Κρήτης επίσης εξέδωσε ανακοίνωση υποστηρίζοντας:

“Σχετικά μέ τήν διάδοση τοῦ κορωνοϊοῦ, ἡ Ἱεραρχία μας, εὔχεται νά προστατεύσει καί νά διαφυλάξει ὁ Δωρεοδότης Θεός τό πολύτιμο ἀγαθό τῆς ὑγείας ὅλων τῶν ἀνθρώπων. Ταυτόχρονα, προτρέπει τόν λαό τῆς Κρήτης νά ἀκολουθοῦμε τίς συμβουλές καί τίς ὁδηγίες τῶν ἁρμοδίων Ὑπηρεσιῶν τοῦ Κράτους καί τῶν εἰδικῶν ἐπιστημόνων, χωρίς πανικό, ἀλλά μέ ψυχραιμία καί σύνεση”

 

Σύγχυση όμως επικρατεί και στους πολιτικούς κύκλους

Ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Μιχελογιαννάκης, ο οποίος είναι γιατρός δήλωσε: "Η Θεία Κοινωνία είναι το αποκορύφωμα της Πίστης. Όσοι νιώθουν την ανάγκη για να κοινωνήσουν μπορούν να το κάνουν χωρίς κανένα φόβο και ενδοιασμό"

Αντίθετα ο συνήθης ύποπτος Πολάκης ισχυρίστηκε πως “Δεν μπορεί να αφήνουμε στις εκκλησίες να πίνουν από το ίδιο κουτάλι… Αυτό είναι χριστιανοταλιμπανισμός. (...) Είδα τον παλιό μου συμμαθητή τον Ηλία Μόσιαλο, καθηγητή οικονομικών Υγείας, που μάσαγε τα λόγια του αν μεταδίδεται από μετάληψη. Έλεος! Φοβάται μην του πουν κουβέντα οι παπάδες» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.

Στο ζήτημα τοποθετήθηκε εκ νέου και ο ίδιος ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας του London School of Economics, Ηλίας Μόσιαλος, ξεκαθαρίζοντας τη θέση του ότι “δεν θα πρέπει να γίνεται, όσο διαρκεί, αυτή η κρίση, η θεία λειτουργία”. 

Σε ανάρτησή του στο Facebook, ο κ. Μόσιαλος ανέφερε για το ζήτημα της εκκλησίας, ότι “ήμουν σαφής. Χωρίς έντονο λόγο και με σεβασμό στους θεσμούς και τους πιστούς είπα: οι πιστοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (και όλοι γνωρίζουμε ότι είναι το μεγαλύτερο ποσοστό των πιστών - πολλοί ηλικιωμένοι) δεν πρέπει να συμμετέχουν στη θεία λειτουργία. Παρουσίασα τα επιστημονικά δεδομένα (αυτά που έχουμε) για τη θεία κοινωνία που μπορεί να αρέσουν η να μην αρέσουν. 

Αλλά αυτά είναι. Δεν τα κρύβω. Είπα όμως ταυτόχρονα ότι εδώ και 21 χρόνια δεν έχουμε δεδομένα και ότι δεν ξέρουμε τίποτα για το νέο ιό. Και κατέληξα λέγοντας ότι αν τα κρούσματα αυξηθούν και άλλο (το οποίο είναι βέβαιο) τότε όλοι θα ξέρουμε τι θα πρέπει να γίνει. Με επαγωγικό τρόπο και με σεβασμό στους πιστούς και παίρνοντας υπόψη τον πανίσχυρο θεσμό της εκκλησίας και τη μεγάλη επιρροή της, είπα στην ουσία ότι δεν θα πρέπει να γίνεται, όσο διαρκεί, αυτή η κρίση, η θεία λειτουργία. 

Ναι δεν κατηγόρησα την εκκλησία ούτε σήκωσα το δάκτυλο στους πιστούς. Δεν θα είχε κανένα αποτέλεσμα αυτό. Σε συνθήκες κρίσης και όταν κανείς από τους ειδικούς η την πολιτεία δεν λέει κάτι για το θέμα της εκκλησίας πήρα με ήπιο αλλά σαφή τρόπο θέση. 

Επίσης το να λέω ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πιστών (ηλικιωμένοι, ευπαθείς ομάδες) που πάνε στις εκκλησίες (πολλοί πιστοί που δεν είναι στις ευπαθείς ομάδες πάνε σπάνια) δεν θα πρέπει να πάνε είναι πολύ πιο ριζοσπαστική πρόταση από πολλές άλλες. Η στάση μου δυσαρέστησε κάποιους αλλά η ευθύνη όσων είμασταν παρόντες στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης είναι λίγο διαφορετική από το να γράφεις σχόλια στο Facebook και να πυροβολείς προς όλες τις κατευθύνσεις”

 

Επίσης ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννάκος, μιλώντας στον FOCUS FM, είπε οτι υπάρχει "επικινδυνότητα από τη Θεία Κοινωνία" και κάλεσε την Εκκλησία να αναθεωρήσει κάποια πράγματα.

 

Ο κορονοϊός, λοιπόν, μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία;

Άρα και ο ιός της γρίπης, ο ιός Η1Ν1, η ηπατίτιδα, το AIDS, ή άλλες ασθένειες μεταδίδονται μέσω της Θείας Κοινωνίας; Ο Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης έδωσε απαντήσεις σε όλα τα σχετικά ζητήματα

Αλλά και ένας ακόμη γνωστός ιερωμένος ο π. Λίβυος τοποθετήθηκε επί του ζητήματος: “Μα εάν πιστεύουμε ότι στην Θεία κοινωνία αυτό που μεταλαμβάνουμε είναι απλά ένα κρασί κι’ ένα ψωμί, δεν χρειάζεται να κοινωνούμε. Μην μπαίνουμε καν στην διαδικασία. Δεν μας προσφέρει κάτι. Γιατί σε αυτό το ψωμί και το κρασί που εσύ φοβάσαι μην σε σκοτώσει υπάρχει μυστικώ τω τρόπω κρυμμένος Εκείνος που έχει πεθάνει για να ζήσεις εσύ. Εάν δεν Τον βλέπεις και δεν Τον νιώθεις μέσα στην γεύση και την γλύκα της Θεία κοινωνίας, λυπάμαι μα δεν χρειάζεται να κοινωνάς.

Και να σου πω και κάτι; Εάν είναι να πεθάνω από το φόβο, το πανικό και όλα αυτά τα παιγνίδια των εξουσιών που τρομοκρατούν την ανθρωπότητα για να την ελέγχουν, προτιμώ να πεθάνω για τον Χριστό. Άλλωστε Εκείνος πέθανε για να έχουμε εμείς ζωή, και όχι για να υποταχθούμε στους κατασκευασμένους φόβους των λογής λογής εξουσιών.

Σαφέστατα και δεν πιστεύω σε μια ρομαντική ιδεαλιστική πραγματικότητα της ζωής. Η ζωή έχει κινδύνους και απειλές, φυσικές, επίκτητες και κατασκευασμένες. Ωστόσο η λύση δεν είναι ο πανικός, ο φόβος και η αναστολή της ζωής”.

 

Επιστήμη

 

Για όσους πάντως επιμένουν ότι "η Θεία Κοινωνία μεταφέρει μικρόβια", υπάρχει και η γνώμη της επιστήμης. Στην εργασία με τίτλο: “Λοιμώξεις που σχετίζονται με θρησκευτικά τελετουργικά” αναφέρεται εν κατακλείδι: "καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι μπορεί να εντοπιστούν μικρόβια στο Άγιο Ποτήριο. Παρόλα αυτά δεν υπήρξε ποτέ κάποια καταγεγραμμένη περίπτωση ασθένειας που να προκλήθηκε από τη Θεία Κοινωνία".

Και για την ακρίβεια η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ρ/καθολικούς, πολλώ δε μάλλον δηλαδή για Θεία Κοινωνία για εμάς τους Ορθοδόξους.Διαβάστε εδω την έρευνα:

Τέλος, απάντηση σε όλα τα παραπάνω αποτελεί το παράδειγμα με την Σπιναλόγκα και τον μακαριστό ιερομόναχο Χρύσανθο Κουτσουλογιαννάκη, τον ιερέα της Σπιναλόγγας, της διαβόητης αποικίας των λεπρών μέχρι τη δεκαετία του ’50. Ανθρώπων, που κανείς δεν τολμούσε να πλησιάσει από το φόβο της μόλυνσης. Ο π. Χρύσανθος δεν δίστασε να χαιρετήσει με χειραψία τους λεπρούς, να τους μοιράζει το αντίδωρο, που έπαιρναν φιλώντας του το χέρι, να καταλύει από το ποτήριο όπου είχαν κοινωνήσει. Κι έμενε κοντά τους νύχτα-μέρα, επί δέκα χρόνια, μέχρι τη διάλυση της αποικίας, όταν το φάρμακο βρέθηκε για την ανίατη ασθένεια. «Η αρρώστια δεν μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία», με το σώμα και το αίμα του Κυρίου», τόνιζε, προκειμένου να δηλώσει ότι «δεν είναι τόσο σπουδαίο αυτό που έκαμα»…

Επομένως μεγαλύτερο κίνδυνο από τον κοροναϊό αποτελεί ο κίνδυνος του ιού της απιστίας... 

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...