Ως απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία απηύθυνε παράλληλα κάλεσμα προς τους εκπαιδευτικούς, τους φοιτητές και προς τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να αξιοποιήσουν το «υπερόπλο» κατά του κορονοϊού, τον εμβολιασμό.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η Νίκη Κεραμέως ερωτηθείσα εάν η διδασκαλία θα γίνεται μόνο σε εμβολιασμένους φοιτητές ανέφερε πως όλα είναι στο τραπέζι. «Τα συζητάμε όλα. Και τα ΑΕΙ θέλουν η διδασκαλία να γίνεται δια ζώσης. Τις επόμενες εβδομάδες θα συζητήσουμε όλους τους όρους με το οποίο θα γίνει αυτό εφικτό. Εξετάζεται είσοδος με πιστοποιητικό εμβολιασμού και εργαστηριακά τεστ για ανεμβολίαστους» σημείωσε η υπουργός Παιδείας.
Για τους εμβολιασμούς στα παιδιά 12-17 ετών σημείωσε ότι αν ένα παιδί είναι πλήρως εμβολιασμένο, ακολουθώντας τη λογική της επιτροπής των ειδικών, δε θα κάνει τεστ όπως στα πλοία. Από την άλλη πλευρά τα self test θα υπάρχουν sτα σχολεία. «1 στα 2 κρούσματα στη χώρα το ανακαλύπταμε από self test» είπε χαρακτηριστικά.
Όπως παρατήρησε η υπουργός Παιδείας, έχει δοθεί ευρωπαϊκή έγκριση για εμβολιασμό από τα 12 εδώ και αρκετό καιρό, ενώ πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία εφαρμόζουν ήδη τον εμβολιασμό στα παιδιά.
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
«Σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις... Εμείς θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες» ανέφερε η κ. Κεραμέως σχολιάζοντας την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στις φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις. Η υπουργός διευκρίνισε ότι «κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται από ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα αποφοιτήσουν και να είναι μια ζωή με ένα απολυτήριο λυκείου. Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας… Να έχουμε υπόψη μας ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν».
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, αποσαφήνισε η υπουργός, καθορίζεται από το ίδιο το πανεπιστήμιο. Αρχιτεκτονικές σχολές πχ. επέλεξαν να πάνε ψηλά, άλλες επέλεξαν να πάνε πιο χαμηλά. Πρόσθεσε πάντως ότι αν το υπουργείο ικανοποιούσε τις προτάσεις των ΑΕΙ για τον αριθμό των εισακτέων στο ακέραιο θα είχαμε -40% φοιτητές στα ΑΕΙ. Η υπουργός υπογράμμισε ότι από χθες υπάρχουν δυο επιλογές στο μηχανογραφικό, 1η επιλογή Πανεπιστήμια μέσω Πανελλαδικών, 2η επιλογή το παράλληλο μηχανογραφικό για έγγραφη σε δημόσιο ΙΕΚ και τα παιδιά να ακολουθήσουν το δρόμο της κατάρτισης.
Στο παράλληλο μηχανογραφικό, εξήγησε, υπάρχουν θέσεις για web designers, web developers, τεχνικούς τουριστικών επαγγελμάτων που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας και έχουν από φέτος δυνατότητα συμπλήρωσης παράλληλου μηχανογραφικού και να δουν έτσι μια προοπτική.
Από το Σεπτέμβριο υπενθύμισε, το υπουργείο θεσμοθετεί νηπιαγωγείο από τα 4 έτη και αγγλικά από τα 4, γιατί να πληρώνει ο γονιός διερωτήθηκε η κ. Κεραμέως, εργαστήρια δεξιοτήτων, γίνονται τις επόμενες εβδομάδες οι πρώτοι διορισμοί -11.700- στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια και θα είναι στα σχολεία μας από 1ης Σεπτεμβρίου. Επίσης θεσμοθετούνται οι οριζόντιες επιμορφώσεις για εκπαιδευτικούς, διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα πρώτα πρότυπα επαγγελματικά στην ιστορία, όλα αυτά από το Σεπτέμβριο.
«Στο ν/σ που συζητάμε σήμερα φεύγουμε από τη λογική του ενός βιβλίου, θα έχει ο εκπαιδευτικός δύο ή τρία να επιλέξει. Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη όποτε φεύγουμε από την αποστήθιση και συνδυάζουμε πηγές». Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η Νίκη Κεραμέως επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την όποια 7,5/10 πολίτες θέλουν αξιολόγηση, 9/10 θέλουν νέες δεξιότητες, 7,5/10 ελαχίστη βάση εισαγωγής. «Η κοινωνία δεν ζητά, απαιτεί τις αλλαγές από τους πολιτικούς» τόνισε.