Οι τεχνολογίες που έχουν δοκιμαστεί σε πρωτότυπα S-70, θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία άλλων μελλοντικών συστημάτων αεροσκαφών, τόσο επανδρωμένων όσο και μη επανδρωμένων.
Για πρώτη φορά, παρουσιάστηκε δημόσια το νέο πρωτότυπο του μη επανδρωμένου αεροσκάφους μάχης S-70 Okhotnik, με επίπεδο ακροφύσιο ( έξοδος καυσαερίων ) αεριωθούμενου αεροπλάνου για μείωση της υπογραφής του σε ραντάρ.
Το S-70 είναι ένα αυτόνομο σύστημα μάχης, σχεδιασμένο από τη Sukhoi, μεγάλης εμβέλειας, χαμηλής ανιχνευσιμότητας, που θα μπορεί να εκτελεί αποστολές σόλο, αλλά και να συνοδεύει και να λειτουργεί σε συνδυασμό με ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς όπως το Su-57, ανάλογο με τα μελλοντικά συστήματα Western Loyal Wingman ή Skyborg.
«Το μοναδικό επίπεδο ακροφύσιο που επιδείχθηκε κατά την κυκλοφορία του τελευταίου S-70 'Okhotnik' ('Hunter') drone βαρέως κρούσης, πιθανότατα θα εγκατασταθεί στις επόμενες τροποποιήσεις του μαχητικού πέμπτης γενιάς Su-57 για σκοπούς μυστικότητας», δήλωσε στο TASS ο υποστράτηγος Βλαντιμίρ Ποπόφ.
Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας, ανέβασε ένα βίντεο νωρίτερα την Τρίτη που δείχνει την κυκλοφορία της τελευταίας έκδοσης του S-70 «Okhotnik» stealth βαρέως επιθετικού drone, εξοπλισμένου με ένα μοναδικό επίπεδο ωστικό ακροφύσιο για να κόβει την υπογραφή του για τα εχθρικά ραντάρ.
Οι προσπάθειες της Μόσχας να αναπτύξει, να δοκιμάσει και να προμηθευτεί το νέο της μαχητικό stealth Su-57 πέμπτης γενιάς, δεν έχουν σταματήσει εδώ και καιρό.
Οι ειδικοί στη ρωσική αεροπορία συχνά υπερασπίζονται το Su-57 έναντι των επικριτών, υποστηρίζοντας ότι τέτοιες αρνητικές εκτιμήσεις έχουν τις ρίζες τους στην υπερβολή των πλεονεκτημάτων των stealth μαχητικών F-22 ή F-35 των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι ειδικοί της αεροπορίας με έδρα τη Μόσχα, σημειώνουν ότι η διεθνής κριτική για το Su-57 προέρχεται από τη μακρά περίοδο ανάπτυξής του καθώς και από τις δυσμενείς συγκρίσεις με το αμερικανικό F-22. Ένα σχόλιο πρόσφερε παραδείγματα τέτοιας κριτικής από αμυντικές δημοσιεύσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιταλία και την Κίνα. Το Su-57 απορρίφθηκε ως μη έτοιμο για μάχη εναντίον ενός αντιπάλου υψηλής τεχνολογίας. Ερωτήματα έχουν επίσης τεθεί σχετικά με τους κινητήρες του, καθώς και μια σειρά παραγόντων που μπορεί να δημιουργήσουν προκλήσεις για την πλήρη ικανότητα stealth του Su-57.
Το Sukhoi Su-57 είναι ένα ρωσικής κατασκευής μαχητικό πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς, που έχει σχεδιαστεί για να καταστρέφει όλους τους τύπους αεροπορικών, επίγειων και ναυτικών στόχων. Το μαχητικό αεροσκάφος Su-57 είναι ικανό να αναπτύξει υπερηχητική ταχύτητα πλεύσης, έχει τον οπλισμό του τοποθετημένο μέσα στην άτρακτό του και τις απορροφητικές επιστρώσεις ραντάρ και τον πιο προηγμένο ραδιοηλεκτρονικό εξοπλισμό επί του σκάφους. Η Αεροπορική Δύναμη της Ρωσίας, θα λάβει 22 μαχητικά Su-57 μέχρι τα τέλη του 2024 και ο αριθμός τους θα αυξηθεί σε 76 έως το 2028. Το πρώτο μαχητικό Su-57 παραδόθηκε στα ρωσικά στρατεύματα το 2020.
Η πλατφόρμα θα τεθεί σε λειτουργία, εξοπλισμένη με τους υπάρχοντες σειριακούς κινητήρες AL-41F1 με αξονικό στρογγυλό τμήμα ακροφυσίου. Παρόμοιες μονάδες ισχύος είναι εγκατεστημένες στο Su-35S τέταρτης γενιάς. Τα Su-57 με τέτοιους κινητήρες, θα παραδοθούν στο VKS μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020. Σε μεταγενέστερο στάδιο, πιο προηγμένοι κινητήρες «Product-30» θα εγκατασταθούν στα Su-57. Αν και ελάχιστα τεχνικά δεδομένα είναι δημόσια διαθέσιμα σχετικά με αυτόν τον νεότερο κινητήρα, σύμφωνα με τον Ρώσο ειδικό αεράμυνας Mikhail Khodarenok, υπάρχουν ενδείξεις ότι θα έχει επίπεδο ακροφύσιο . Αυτό μπορεί να συνδέεται με τις προσπάθειες για τελική διπλοποίηση του Su-57 με την επιχειρησιακή χρήση του βαρέως πλήγματος, αναγνώρισης, μη επανδρωμένου αεροσκάφους μάχης (UCAV) S-70 Okhotnik (Hunter), το οποίο έχει επίσης ένα επίπεδο ακροφύσιο.
Μια πιθανή τροποποίηση, σχετίζεται με την υδραυλική κίνηση του αεροσκάφους, η οποία θα αντικατασταθεί με μια ηλεκτρομηχανική. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση για το ενημερωμένο Su-57 έχει προγραμματιστεί για το 2022. Σκοπός για την πραγματοποίηση μιας τέτοιας αναβάθμισης, είναι η μείωση του μελλοντικού κόστους συντήρησης και η αύξηση της αποτελεσματικότητας του αεροσκάφους. Η μετάβαση σε ηλεκτρομηχανική κίνηση, θα προσφέρει επίσης μεγαλύτερη προστασία στον ενισχυτή.
Αόρατο στα ραντάρ
Το νέο ακροφύσιο, έχει αλλάξει το σχήμα της ατράκτου του drone, κάτι που έχει κόψει την υπογραφή του από το ραντάρ, είπε ο Ποπόφ.
"Η υπογραφή του ραντάρ του αεροσκάφους, μειώνεται επίσης μετά την εγκατάσταση του επίπεδου ακροφυσίου. Η διατομή που αντανακλά τις ακτίνες ασυρμάτου περιορίζεται επίσης, επειδή το αεροπλάνο δεν έχει πλέον τραχιά χαρακτηριστικά στο σχεδιασμό του και γίνεται σχεδόν επίπεδο", επεσήμανε.
Η άτρακτος του drone, μοιάζει τώρα στην πραγματικότητα με ένα φτερό, είπε. "Αν θυμηθούμε την πρώτη έκδοση του Okhotnik, ο κινητήρας προεξείχε σαφώς εκεί και τώρα αυτό δεν συμβαίνει. Τώρα όλα τα χαρακτηριστικά είναι ομαλά και ως αποτέλεσμα, η διατομή έχει κοπεί και η εκτροπή της δέσμης του ραντάρ έχει μεγεθυνθεί", το είπε ο Ποπόφ.
Τελευταίο drone Okhotnik και μαχητικό πέμπτης γενιάς Su-57
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος S-70 «Okhotnik» που αναπτύχθηκε από το Sukhoi Design Bureau, διαθέτει τεχνολογία stealth και σχεδίαση ιπτάμενου πτερυγίου (δεν έχει ουρά), γεγονός που μειώνει την υπογραφή του ραντάρ. Σύμφωνα με τους αναλυτές ανοιχτών πηγών, το drone έχει βάρος απογείωσης 20 τόνων και μπορεί να επιταχύνει περίπου στα 1.000 km/h. Η σειριακή παράδοση του drone στα στρατεύματα αναμένεται να ξεκινήσει το 2024.
Το βαρύ επιθετικό drone Okhotnik, πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 3 Αυγούστου 2019. Η πτήση διήρκεσε πάνω από 20 λεπτά υπό τον έλεγχο του χειριστή. Στις 27 Σεπτεμβρίου 2019, το Okhotnik πραγματοποίησε πτήση μαζί με ένα μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς Su-57. Το drone έκανε ελιγμούς στον αέρα σε αυτοματοποιημένη λειτουργία, σε ύψος περίπου 1.600 μέτρων και η πτήση του διήρκεσε πάνω από 30 λεπτά.
Σύμφωνα με τον Vladimir Tuchkov, γράφοντας σε άρθρο για το Voyenno Promyshlennyy Kuryer , ανέφερε «Οι σχεδιαστές του Su-57, ωστόσο, πρόσθεσαν άλλα τέσσερα υποσυστήματα ραντάρ στα ραντάρ εμβέλειας τεσσάρων εκατοστών, οι κεραίες των οποίων βρίσκονται στο φτερό. Αυτό σας επιτρέπει να εκτοξεύετε έναν πύραυλο στη «θέση στόχο» έτσι ώστε ο πύραυλος, πλησιάζοντας τον στόχο σε απόσταση σύλληψης από το ραντάρ που γυρίζει, να κάνει μια στοχευόμενη επίθεση».
Ο Tuchkov σημειώνει, ότι εκτός από τις προκλήσεις stealth για το Su-57, πρέπει επίσης να αποφύγει την ανίχνευση στο ορατό φάσμα και το εύρος μήκους κύματος υπέρυθρων. Για να μειώσουν την οπτική ορατότητα, οι σχεδιαστές του Su-57 πρόσθεσαν ένα «χρώμα pixel» στο αεροσκάφος. Ωστόσο, παραμένουν προκλήσεις για να ξεπεραστεί η θερμική ή υπέρυθρη ορατότητα του πίδακα.