Οι Τούρκοι τα δίνουν όλα στην αμυντική τους βιομηχανία, όχι μόνο για να εξοπλίσουν τον στρατό και το ναυτικό τους, αλλά κυρίως για να εξάγουν οπλικά συστήματα, λαμβάνοντας έτσι την μερίδια του λέοντος και σε πολιτικό επίπεδο σε χώρες της Αφρικής ή της Μέσης Ανατολής.
Ο τουρκικός τύπος αναφέρει ότι μετά τα εμπάργκο των ΗΠΑ και των δυτικών χωρών, η Τουρκία άρχισε να κατασκευάζει τα πιο πολλά εξαρτήματα για την εθνική της άμυνα.
Αυτή την μεγάλη προσπάθεια εστίασε και ο ξένος Τύπος, σύμφωνα με το παγκόσμιας φήμης αμερικανική ιστοσελίδα The Defense Post.
Εκεί παρουσιάζεται το τουρκικής κατασκευής σύστημα εκτόξευσης πυραύλων σε πολεμικά πλοία που θα τετραπλασιάσει τη δύναμη πυρός τους.
Το αμερικανικό περιοδικό παρουσίασε το τουρκικό σύστημα κάθετης εκτόξευσης (MDAS) με όλες τις λεπτομέρειες, τονίζοντας ότι αυτό κατασκευάστηκε αφού οι ΗΠΑ μπλόκαραν την πώληση του δικού τους πυραυλικού συστήματος στην Τουρκία.
Στο άρθρο, αναφέρεται ότι το σύστημα MDAS 16 κυψελών που αναπτύχθηκε από τη ROKETSAN θα τοποθετηθεί στην Φρεγάτα TCG Κωνσταντινούπολη, την πρώτη τουρκικής κατασκευής φρεγάτα, η οποία θα έχει πλεονεκτήματα όπως η ενσωμάτωση της ικανότητας κατευθυνόμενου πυραύλου στο σύστημα.
Επίσης αναφέρεται ότι η Τουρκία θα θέσει σε λειτουργία το σύστημα αεράμυνας Siper Block-I το 2023, αντίστοιχα, και ότι το πυραυλικό σύστημα αεράμυνας HİSAR-RF και το MDAS θα χρησιμοποιηθούν μαζί στη φρεγάτα TCG Κωνσταντινούπολη.
Κατασκευή 1000 τεθωρακισμένων οχημάτων NUROL
Η Nurol Makina, ένας από τους κατασκευαστές τεθωρακισμένων χερσαίων οχημάτων της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, θα βγάλει φέτος από τη γραμμή παραγωγής το 1000ο Ejder Yalçın 4x4, που ετοιμάστηκε για το εξωτερικό.
Τα τεθωρακισμένα οχήματα 4x4, 6x6, 8x8 που παράγονται στην τουρκική αμυντική βιομηχανία προτιμώνται όλο και περισσότερο στο εξωτερικό.
Τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Τουρκία, σύμφωνα με ειδικούς έχουν υψηλές επιδόσεις, στη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας και στην υποστήριξη αμυντικών προϊόντων.
Η τουρκική εταιρεία Nurol Makina αύξησε γρήγορα τον αριθμό των χωρών με τις οποίες υπέγραψε συμβόλαια μέσα σε περίπου 5 χρόνια.
Η εταιρεία θα βγάλει από τη γραμμή παραγωγής το 1000ο Ejder Yalçın 4x4, που ετοιμάστηκε για το εξωτερικό φέτος, στο πλαίσιο των υφιστάμενων παραγγελιών.
Ο Νίγηρας ήταν η τελευταία χώρα που ενίσχυσε τον στρατό της με τον Ejder Yalçın. Ο πρόεδρος του Νίγηρα Muhammed Bazum επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της Nurol Makina στην Άγκυρα κατά την επίσκεψή του στην Τουρκία αυτόν τον μήνα.
Στην ανάρτηση που έγινε στον επίσημο λογαριασμό Twitter της Προεδρίας του Νίγηρα, αναφέρθηκε ότι ξεκίνησε η παραγωγή των οχημάτων που παρήγγειλε ο Νίγηρας, τα οποία θα ενισχύσουν τις τεχνικές δυνατότητες του στρατού στον Νίγηρα στο πλαίσιο της καταπολέμησης της τρομοκρατίας.
Ο στρατός του Νίγηρα θέλει τα οχήματα αυτά στο πλαίσιο των επιχειρήσεων κατά της Μπόκο Χαράμ που δρα και στη γειτονική χώρα του Μάλι.
Ελληνική απάντηση με γαλλικές Φρεγάτες και ΕΛΒΟ
Οι ελληνικές Belhara, για τις οποίες υπογράψαμε στις 24 Μαρτίου θα υπερτερούν από όλες τις απόψεις ακόμα και από αυτές του γαλλικού πολεμικού ναυτικού.
Ενώ τα δύο μοντέλα θα έχουν ορισμένα κοινά στοιχεία, όπως ο πυργίσκος των 76 mm, τα δύο τηλεχειριζόμενα πυροβόλα των 20 mm, οι δύο εκτοξευτές αντιπλοίων Exocet MM40 Block 3C ή το ραντάρ Seafire 500 (παρέχεται από την Thales), αυτές της ελληνικής πλευράς θα εξοπλιστούν με 32 πυραύλους εδάφους-αέρος Aster 30 B1(αντί για 16), 2 τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών για MU-90 (αντί για διπλό εκτοξευτή τορπιλών), ένα αντιαεροπορικό σύστημα μικρής εμβέλειας RAM (Rolling Airframe Missile) καθώς και σύστημα παρεμβολών.
Οι φρεγάτες FDI που θα ενσωματωθούν σε λίγα χρόνια στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό θα είναι οι πιο ισχυρές μονάδες μάχης επιφανείας σε ολόκληρη την Μεσόγειο, και ειδικά σε σχέση με τις τουρκικές, ενώ καλό θα είναι να ενεργοποιήσουμε την όψιον αγορά μίας ακόμη το 2027.
Όσον αφορά την ΕΛΒΟ και τα ειδικά τεθωρακισμένα οχήματα, τονίζεται ότι η εταιρεία παρουσίασε το ATeMM (All Terrain electric Mission Module), ένα αυτόνομο υβριδικό σύστημα πολλαπλών αποστολών και πεδίων επιχειρήσεων που μπορεί να συνδεθεί σε οποιοδήποτε υφιστάμενο όχημα και να το μετατρέψει σε 6×6 ή 8×8 πλατφόρμα με πλήρη αυτάρκεια σε θέματα ενέργειας κατά την επιχειρησιακή δράση.
Το ηλεκτρικό τρέιλερ φόρτου μάχης, ATeMM (All-Terrain electric Mission Module) 200 ΗΡ, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες ενέργειας σε συνθήκες δράσης, όντας αυτοφορτιζόμενο εν κινήσει.
Να υπενθυμίσουμε πως η ΕΛΒΟ είχε παρουσιάσει πρόσφατα τα Storm Rider και Hyrax, θωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού παραγωγής Plasan, τα οποία είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να γνωρίσουν τις δυνατότητές τους, οι συμμετέχοντες την διεθνή έκθεση DEFEA.
Κινήσεις γίνονται από ελληνικής πλευράς σε συνδυασμό με τις εταιρίες και χώρες που διαθέτουν τα πιο σύγχρονα και αποτελεσματικά συστήματα.
Η ουσία όμως είναι να δούμε μια άνθηση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας από ντόπια μυαλά, που πάντα είχαν και έχουν τα φόντα να δημιουργήσουν απίστευτα τεχνολογικά επιτεύγματα.