Η πασίγνωστη βρετανική Rolls-Royce έχει ξεκινήσει δοκιμές στο κινητήρα F130 της, ο οποίος αναμένεται να αντικαταστήσει τους υπάρχοντες κινητήρες ολόκληρου του στόλου βομβαρδιστικών B-52 Stratofortress της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας.
Η δοκιμή στην υπαίθρια υποδομή της εταιρείας στο κέντρο NASA Stennis Space Center στο Μισισίπι σηματοδότησε την πρώτη φορά που δοκιμάστηκαν νέοι κινητήρες σε σχηματισμό δύο ακάτων, αφού κάθε B-52 απαιτεί οχτώ κινητήρες σε τέσσερεις ακάτους.
Κατά την τελευταία προσπάθεια, η Rolls-Royce εστιάζει στην αεροδυναμική ροή των πλευρικών ανέμων και της συμβατότητας του ψηφιακού συστήματος ελέγχου της με το στρατηγικό βομβαρδιστικό.
Τα δεδομένα των εν εξελίξει δοκιμών θα γίνουν δημόσια γνωστά μέσα στους επόμενους μήνες.
Επέκταση Της Μακροζωίας Των B-52
"Είμαστε ενθουσιασμένοι να ξεκινήσουμε αυτό το σημαντικό δοκιμαστικό πρόγραμμα, το οποίο αποτελεί το πρώτο βήμα για τις επερχόμενες δεκαετίες επιτυχούς επιχείρησης των κινητήρων για τον στόλο B-52 της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας," δήλωσε η επικεφαλής των αμυντικών προγραμμάτων της βρετανικής εταιρείας, Candice Bineyard.
Η Rolls-Royce συνεργάζεται στενά με την αμερικανική Boeing "για να διασφαλίσει πως οι διαδικασίες δοκιμής και ενσωμάτωσης των κινητήρων θα ολοκληρωθούν ομαλά." Η Boeing διαχειρίζεται το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών B-52 και την συνολική ενσωμάτωση των κινητήρων στα βομβαρδιστικά από την αμερικανική πλευρά.
Ο νέος κινητήρας "θα έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένες απαιτήσεις εναέριου ανεφοδιασμού και σημαντικά χαμηλότερα κόστη συντήρησης για τον στόλο B-52," εξήγησε η επικεφαλής της Rolls-Royce.
Συνολικά, οι κινητήρες F130 των Βρετανών αναμένεται να επεκτείνουν την περίοδο υπηρεσίας του στόλου βομβαρδιστικών B-52 κατά τρεις δεκαετίες.
Ποια Είναι Τα Βομβαρδιστικά B-52;
Το B-52 ήρθε στην ζωή το 1948, ως ένα στροβιλοκινητήριο αεροσκάφος που θα αντικαθιστούσε το B-50. Το στρατηγικό βομβαρδιστικό εξελίχθηκε σταδιακά μέσα από διάφορα μοντέλα, όπως το B-52A και το B-52G. Το τελευταίο έμεινε σε ενεργό λειτουργία μέχρι τα τέλη του 1994.
Η τελική εκδοχή B-52H ξεχωρίζει εξαιτίας δύο σημαντικών αλλαγών: της εισαγωγής των στροβιλοκινητήρων TF33 που έδωσαν μεγαλύτερη ώθηση και σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και των δομικών τροποποιήσεων που έγιναν, οι οποίες επέτρεψαν στο B-52 να πετά σε χαμηλά υψόμετρα χωρίς εκτενή προβλήματα καταπόνησης του αεροσκάφους.
Το τελικό B-52H αποκαλύφθηκε τον Ιούνιο του 1962. Επειδή τα στρατηγικά βομβαρδιστικά B-1B και B-2A, τα οποία μπήκαν σε υπηρεσία τα έτη 1986 και 1993 αντίστοιχα, παράχθηκαν μόνο σε περιορισμένο αριθμό, το B-52H αποτέλεσε βάση για πολλές μετέπειτα αναβαθμίσεις.