Το Bloomberg ανέφερε πως η αεροναυπηγική εταιρεία της Καλιφόρνιας Joby Aviation διπλασιάζει τον αριθμό των οχημάτων που θα παράξει για το αμερικανικό υπουργείου άμυνας. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω συμβόλαιο αφορούσε την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, τα οποία είναι γνωστά ως eVTOL, για στρατιωτική χρήση.
Το Νέο Συμβόλαιο
Η νέα συμφωνία ανακοινώθηκε την Τετάρτη, ενώ η αξία του συμβολαίου έχει αυξηθεί κατά 40 εκατομμύρια, φτάνοντας πλέον το ποσό των 75 εκατομμυρίων δολαρίων (πρότινος βρίσκονταν στα 30 εκατομμύρια δολάρια). Το συμβόλαιο αυτό περιλαμβάνει eVTOL για το σώμα πεζοναυτών των ΗΠΑ.
"Η συνεχιζόμενη δυναμική με κυβερνητικούς πελάτες ήταν πάντα ένα σημαντικό κομμάτι του πως μπαίνουμε στην αγορά," είπε ο γενικός διευθυντής της Joby, Paul Sciarra.
Ο Sciarra είπε πως επιπρόσθετοι στρατιωτικοί χειριστές που θα δοκιμάζουν eVTOL θα επιτρέψουν στην εταιρεία να βελτιώσει την κατασκευή, τις επιχειρήσεις πτήσεων και άλλες λειτουργίες πριν κυκλοφορήσουν οι υπηρεσίες δημόσιων ταξί το 2024.
"Όσο εργαζόμαστε προς τον στόχο μας να κυκλοφορήσουμε μία υπηρεσία επιβατών ridesharing, είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξη των αμυντικών μας συνεργατών. Αυτή η επέκταση παρέχει πολύτιμη υποστήριξη για τις εν εξελίξει προσπάθειές μας για ανάπτυξη και επιτρέπει στους συνεργάτες μας να βλέπουν από πρώτο χέρι τις δυνατότητες αυτού του αεροσκάφους στις μελλοντικές επιχειρήσεις," είπε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Joby, JoeBen Bevirt.
Αμερικανικός Στρατός και eVTOL
Η Joby έχει ήδη δοκιμάσει eVTOL με την αμερικανική ΠΑ πριν δύο χρόνια. Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει τέσσερεις επιβάτες με ταχύτητες έως 320 χλμ/ώρα και να πετάξει σε μέγιστο βεληνεκές 240 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.
Ο Sciarra είπε πως ο αμερικανικός στρατός και το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό έχουν χαρακτηρίσει τα eVTOL ως μία "κρίσιμη περιοχή ενδιαφέροντος." Ωστόσο καμία από τις δύο υπηρεσίες (στρατός και ΠΝ των ΗΠΑ) δεν είναι μέρος του συμβολαίου επέκτασης.
Το υπουργείου άμυνας των ΗΠΑ δεν αναμένεται να εγκαταστήσει πυραύλους Hellfire ή Sidewinder στα οχήματα eVTOL που θα αποκτήσει. Αντίθετα, το αεροσκάφος θα χρησιμοποιείται κυρίως για στρατιωτική υλικοτεχνική υποστήριξη, όπως την μεταφορά προμηθειών και την υπηρεσία σε ιατρικά επείγοντα.
Θα λέγαμε πως το αμερικανικό υπουργείου άμυνας θα χρησιμοποιήσει τα καινοτόμα οχήματα αυτά στα ασφαλέστερα "πόστα", έτσι ώστε να τα εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να μειώσει παράλληλα όποια ρίσκα.