Μία αρκετά τροποποιημένη έκδοση του θρυλικού Μ113 ΤΟΜΠ εμφανίστηκε στην πρόσφατη τεχνολογική επίδειξη EDGE 22 του αμερικανικού στρατού στην Γιούρα. Το όχημα διέθετε μία τηλεκατευθυνόμενη βάση όπλων με εκτοξευτή τηλεκατευθυνόμενων ρουκετών. Το όχημα ανήκει στο Κέντρο Ενσωμάτωσης Τεχνητής Νοημοσύνης (AI2C), το γραφείο μελλοντικής διοίκησης του αμερικανικού στρατού υπεύθυνο για την μελέτη της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο συστημάτων πεδίου μάχης.
Μία φωτογραφία που δημοσιεύθηκε στο Twitter δείχνει μία έκδοση της Robotic Technology Demonstrator (Ρομποτική Τεχνολογική Επίδειξη) της BAE System, η οποία βασίζεται στο κύτος του Μ113 με μειωμένες διαστάσεις.
Ο αμερικανικός στρατός χρησιμοποιεί τα M113 για να υποστηρίξει το πρόγραμμα ρομποτικού οχήματος μάχης (RCV) και άλλες πρωτοβουλίες μη επανδρωμένων οχημάτων εδάφους, αλλά στην ουσία πρόκειται απλά για τυπικά ΤΟΜΠ που μετατρέπονται σε μη επανδρωμένα συστήματα. Βέβαια, δεν έχει ξανά παρατηρηθεί περίπτωση τόσο μεγάλης τροποποίησης ενός M113.
Το σύστημα επίδειξης είναι εξοπλισμένο με μία οπλική βάση Electro Optic Systems R150, η οποία με την σειρά της είναι εξοπλισμένη με κάμερα θερμικής απεικόνισης και laser τηλέμετρο. Το όχημα μπορεί να λάβει μέχρι και βαρύ πολυβόλο μέγιστου διαμετρήματος .50, ενώ στο συγκεκριμένο M113 υπήρχε το Arnold Defense LAND-LGR4 laser κατευθυνόμενο οπλικό σύστημα εκτόξευσης, το οποίο είναι συμβατό με το εξελιγμένο οπλικό σύστημα κατευθυνόμενων ρουκετών ακριβούς καταστροφής 70 χιλιοστών APKSWS. Από τις φωτογραφίες δεν έγινε αντιληπτός ο τύπους ρουκετών που χρησιμοποιούνται στον εκτοξευτή.
Η BAE αποκάλυψε το πρώτο ρομποτικό τεθωρακισμένο όχημα επίδειξης της στην έκθεση του στρατού των ΗΠΑ το 2019 στην Ουάσινγκτον. Βέβαια, το όχημα δεν μοιάζει εξωτερικά με αυτό που είδαμε στην EDGE 22. Και τα δύο οχήματα έχουν ερπύστριες λάστιχων, οι οποίες δεν αποτελούν την προεπιλογή του αμερικανικού στρατού για τα ΤΟΜΠ M113. Οι ερπύστριες λάστιχων επιλέγονται για βαριά οχήματα μάχης, έτσι ώστε να μειωθεί το βάρος, οι κραδασμοί και ο θόρυβος και κατ' επέκταση να βελτιωθεί η άνεση των επιβατών. Αντίθετα, με τις σιδερένιες ερπύστριες, τα λάστιχα μειώνουν την ζημιά στους δρόμους και παρέχουν βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου με λιγότερη υλικοτεχνική επιβάρυνση.
"Η ηλεκτρική δομή, τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά και το λογισμικό που έχουν ενσωματωθεί στο αρκετά αξιόπιστο και στιβαρό σασί, παρέχουν την βάση για μία δυνατότητα που πραγματικά θα αλλάξει πολλά," είπε ο James Miller, υπεύθυνος επιχειρησιακής ανάπτυξης της BAE Systems Combat Vehicles.