Την 1 Ιουλίου φέτος, ένα σπάνιο ατύχημα έλαβε χώρα στα ύδατα της Νορβηγικής Θάλασσας κατά την διάρκεια δοκιμών, στις οποίες συμμετείχε το εκσυγχρονισμένο ρωσικό υποβρύχιο σκάφος AS-36 Bester. Το εν λόγω υποβρύχιο έχει σχεδιαστεί ειδικά για αποστολές σε μεγάλα βάθη.
Κατά την διάρκεια των ρωσικών δοκιμών στην Νορβηγική Θάλασσα τα πράγματα πήγαν στραβά και το AS-36 συγκρούστηκε με ένα άλλο σκάφος της Μόσχας με αποτέλεσμα να υποστεί ζημιά και να σταματήσουν οι δοκιμές. Το εν λόγω ρωσικό υποβρύχιο είχε εκσυγχρονιστεί εκτενώς στο ναυπηγείο Kanonersky Shiprepairing Yard της Αγίας Πετρούπολης το 2017.
Ένα Σπάνιο Ατύχημα με Ρωσικό Υποβρύχιο
Λίγο πιο αναλυτικά και σύμφωνα με ξένη αναφορά, το υποβρύχιο όχημα AS-36 αναπτύχθηκε από το ρωσικό πλοίο διάσωσης Mikhail Rudnitsky, το οποίο αποτελεί μέρος του Βόρειου Στόλου της Μόσχας. Κατά την διάρκεια των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν την 1η Ιουλίου φέτος, το διασωστικό πλοίο έχασε τον έλεγχο και ως αποτέλεσμα συγκρούστηκε με το υποβρύχιο AS-36.
Η πηγή της παραπάνω αναφοράς τονίζει πως οι ζημιές που υπέστη το AS-36 ήταν τόσο σοβαρές που το όχημα αναγκαστικά δεν θα συνεχίσει τις προγραμματισμένες δοκιμές του. Οι ρωσικές αρχές αυτήν την στιγμή λέγεται πως αξιολογούν την έκταση της ζημιά με σκοπό να υπολογίσουν το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί για την επιδιόρθωσή της.
Ποιο Είναι το Υποβρύχιο AS-36;
Δεν ξέρουμε πολλές λεπτομέρειες για το ρωσικό υποβρύχιο όχημα AS-36. Είναι σίγουρο βέβαια πως μπορεί να βυθίζεται σε μεγάλα βάθη κάτω από την επιφάνεια του νερού. Οι Ρώσοι λέγεται πως το σχεδίασαν για διασωστικές αποστολές, για αυτό και αναπτύσσεται από το διασωστικό πλοίο Mikhail Rudnitsky του Βόρειου Στόλου της χώρας.
Οι πρώτες δοκιμές του υποβρυχίου ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2021 στην Θάλασσα Μπάρεντς. Το υποβρύχιο είναι επανδρωμένο και έπειτα από τον εκσυγχρονισμό του στην Αγία Πετρούπολη διαθέτει σύγχρονα κεντρικά συστήματα για να πραγματοποιεί με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τις αποστολές του.
Μετά τον εκσυγχρονισμό του το AS-36 μπορεί να πλεύσει σε μέγιστο βάθος 1 χιλιομέτρου, νούμερο πραγματικά εντυπωσιακό για τον συμπαγή σχεδιασμό του. Στο παρελθόν είχαν πραγματοποιηθεί δοκιμές και στην Βαλτική Θάλασσα, ωστόσο τώρα το εν λόγω ναυτικό περιβάλλον είναι πολύ πιο ένθερμο λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Όταν ολοκληρώσει τις δοκιμές του το υποβρύχιο όχημα AS-36 θα επιχειρεί μόνιμα από το διασωστικό Mikhail Rudnitsky.