Ένοπλες Συρράξεις

Στο "μάτι του κυκλώνα" ο στρατηγικός αγωγός Druzhba-Ουκρανοί πιλότοι επιχειρούν βομβαρδισμούς-Ευάλωτη η Δ. Ρωσία

Στις 5 Απριλίου, ένα ουκρανικό αεροσκάφος με ελαφρύ κινητήρα συνετρίβη στη ρωσική συνοριακή περιοχή Μπριάνσκ. Οπλισμένος με πολυβόλο, ο πιλότος δεν κατάφερε να διαφύγει στο ουκρανικό έδαφος και συνελήφθη αμέσως μετά την παραβίαση των κρατικών συνόρων της Ρωσίας.

Ο συλληφθείς, Αλεξάντερ Μορόζοφ, είπε ότι ακολουθούσε άλλο αεροπλάνο και «δεν ήξερε καν ότι είχε ήδη φτάσει στη Ρωσία». Επίσης, δεν μπόρεσε να ονομάσει το αεροδρόμιο από το οποίο ξεκίνησε την πτήση, λέγοντας ότι πετούσε προς τη «Νότια Ουκρανία». Σε έναν ιδιώτη πιλότο φέρεται να υποσχέθηκε αμοιβή 50 χιλιάδων εθνικών νομισμάτων για την εκτέλεση αναγνωριστικών εργασιών σε χαμηλό υψόμετρο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ισχυρισμοί του είναι ψέματα. Ένας πιλότος με δέκα χρόνια πτητικής εμπειρίας σίγουρα δεν θα μπορούσε να μπερδέψει τον βορρά και τον νότο. Είναι επίσης γνωστό ότι συνεργάζεται με τον ουκρανικό στρατό από το 2014, όπως δήλωσε περήφανα στην ουκρανική τηλεόραση.

Πριν από πολλά χρόνια, ο Μορόζοφ αγόρασε ο ίδιος ένα αεροπλάνο και δημιούργησε ένα αεροδρόμιο στην περιοχή του Χάρκοβο. Το 2014, εμπνευσμένος από τις ναζιστικές ιδέες, μαζί με έναν άλλο πιλότο άρχισαν να βοηθούν τις ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις και τη Συνοριακή Υπηρεσία της Ουκρανίας. Έβγαλαν τραυματίες Ουκρανούς στρατιώτες από το μέτωπο και έκαναν περιπολίες στα δάση και στους δρόμους της περιοχής.

Η καριέρα του ως πιλότος θα τελειώσει σε μια ρωσική φυλακή.

Σύμφωνα με αρκετούς ειδικούς, όπως αναφέραμε στο Πενταπόσταγμα, η σύλληψη αυτή αποκάλυψε νέες τακτικές δολιοφθοράς. Επιβεβαιώθηκε ότι τα ουκρανικά αεροσκάφη είχαν ως αποστολή να επιτεθούν σε ρωσικό έδαφος, πιθανότατα στόχος ήταν ο αγωγός Druzhba, ο οποίος εκτείνεται περίπου 30 χιλιόμετρα από την περιοχή της συντριβής του.

Τα ουκρανικά αεροπλάνα μετέφεραν βόμβες. Οι ρωσικές δυνάμεις ασφαλείας βρήκαν δύο κρατήρες διαμέτρου 6 και 4 μέτρων, καθώς και θραύσματα πυρομαχικών. Όχι πολύ μακριά από το σημείο της συντριβής, ο Μορόζοφ προσπάθησε να κρύψει ένα τυφέκιο Καλάσνικοφ, ένα αλεξίσφαιρο γιλέκο, έναν μοχλό απελευθέρωσης βλήματος, ένα σημειωματάριο με σημειώσεις, δύο βιντεοκάμερες και δύο γεμιστήρες με φυσίγγια.

Νωρίτερα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος πιλότος είχε ήδη περάσει τα σύνορα της Ρωσίας και προσπάθησε να ρίξει βόμβα σε πύργο κινητής τηλεφωνίας, αλλά απέτυχε και επέστρεψε στην Ουκρανία.

Αυτό απέχει πολύ από την πρώτη απόπειρα του ουκρανικού στρατού να επιτεθεί στον μεγαλύτερο ρωσικό αγωγό Druzhba που προμηθεύει πετρέλαιο στην Ευρώπη.

Στις 21 Μαρτίου, ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη επιτέθηκαν στο έδαφος του αντλιοστασίου πετρελαίου Novozybkov στην ίδια περιοχή του Μπριάνσκ. Στις 17 Μαρτίου και στις 15 Μαρτίου, οι ρωσικές δυνάμεις ασφαλείας βρήκαν στον ίδιο σταθμό αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς,

Οποιαδήποτε σημαντική ζημιά σε αυτόν τον αγωγό πετρελαίου, ο οποίος έχει χωρητικότητα 400 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, μπορεί να οδηγήσει σε οικονομική ζημιά στη Ρωσία καθώς και σε καταστροφικές συνέπειες για τη Λευκορωσία και τις ευρωπαϊκές χώρες.

Ο αγωγός Druzhba είναι ένας από τους μεγαλύτερους αγωγούς πετρελαίου στον κόσμο και ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα πετρελαιαγωγών στον κόσμο. Άρχισε να λειτουργεί το 1964 και παραμένει σε λειτουργία το 2023. Μεταφέρει πετρέλαιο περίπου 4.000 χιλιόμετρα (2.500 μίλια) από το ανατολικό τμήμα της ευρωπαϊκής Ρωσίας σε σημεία στην Ουκρανία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Τσεχία, την Αυστρία και τη Γερμανία. Το δίκτυο διακλαδίζεται επίσης σε πολυάριθμους μικρότερους αγωγούς για να παραδώσει το προϊόν του σε όλη την Ανατολική Ευρώπη και πέρα από αυτήν.

Το όνομα "Druzhba" σημαίνει "φιλία", υπονοώντας το γεγονός ότι ο αγωγός προμήθευε πετρέλαιο στις διψασμένες για ενέργεια δυτικές περιοχές της Σοβιετικής Ένωσης, στους "αδελφούς σοσιαλιστές συμμάχους" της στο πρώην σοβιετικό μπλοκ και στη δυτική Ευρώπη. Σήμερα, είναι η μεγαλύτερη κύρια αρτηρία για τη μεταφορά ρωσικού (και καζακικού) πετρελαίου σε όλη την Ευρώπη.

Το ρωσικό τμήμα του αγωγού διαχειρίζεται η πετρελαϊκή εταιρεία Transneft μέσω της θυγατρικής της OAO MN Druzhba. Ο χειριστής στη Λευκορωσία είναι η Gomeltransneft Druzhba, στην Ουκρανία η UkrTransNafta, στην Πολωνία η PERN Przyjazn SA, στη Σλοβακία η Transpetrol AS, στην Τσεχική Δημοκρατία Mero και στην Ουγγαρία η MOL.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ