Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Τα δοκιμάζουν στην πράξη: Στην Ουκρανία επιχειρούν τα ρωσικά τακτικά βομβαρδιστικά Su-34 «Fullback»

Η Ρωσία δοκιμάζει στην Ουκρανία την τελευταία έκδοση του μαχητικού βομβαρδιστικού/αεροσκάφους κρούσης Su-34. Είναι η αναβαθμισμένη σχεδιαστική έκδοση M και η έκδοση M2. Η παράδοση από το εργοστάσιο του Νοβοσιμπίρσκ, μέρος του ομίλου UAC στις 29 Δεκεμβρίου επιβεβαιώνει την είδηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τότε παραδόθηκαν τρία αεροσκάφη κρούσης Su-34M. Κατασκευάστηκαν το 2022. Αποτελούν μέρος της τρίτης παρτίδας παράδοσης για το 2022 και της τέταρτης παρτίδας από το 2020, αφού τότε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, υπέγραψε συμβόλαιο με την UAC για την παράδοση συνολικά 76 έκδοσης M και έκδοσης M2. Από το 2020 έως σήμερα, οι Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) επιχειρούν με 14 μαχητικά από τη νέα ενημέρωση.

Η δεύτερη και η τρίτη παράδοση του Su-34M το 2022, αναπτύχθηκαν στη 227η Πτέρυγα Αεροπορίας Βομβαρδισμού της 303ης Μικτής Αεροπορικής Μεραρχίας. Αυτή η Πτέρυγα, συμμετείχε ενεργά στον πόλεμο στην Ουκρανία. Για το λόγο αυτό, το Κρεμλίνο άλλαξε το καθεστώς της σε «Πτέρυγα φρουράς» .

Αξιοσημείωτο είναι ότι, η παράδοση της δεύτερης και τρίτης παρτίδας αεροσκαφών κρούσης, έχει ρετουσαρισμένους αριθμούς κύτους. Αυτό το μέτρο, λαμβάνεται επειδή συμμετέχουν στις εχθροπραξίες στην Ουκρανία. Πηγές υποστηρίζουν ότι, τα Su-34M2 παραδόθηκαν και στη 227η Πτέρυγα Αεροπορίας Βομβαρδισμού. Αρχικά, η έκδοση M2 προοριζόταν για μια άλλη αεροπορική Πτέρυγα (γνωστή με την κωδική ονομασία Tatar Aviation Regiment), αλλά μετά από απώλειες το 2022, το Su-34M2 πήγε ξανά στη 227η Πτέρυγα.

Τα Su-34M και Su-34M2 θα πρέπει να αντικαταστήσουν ολόκληρο τον ρωσικό στόλο, των βασικών αεροσκαφών Su-34 τα επόμενα χρόνια. Ρωσικές πηγές υποστηρίζουν ότι, σχεδόν όλα τα αεροηλεκτρονικά Su-34M και M2 έχουν αντικατασταθεί με νέα έκδοση. Αυτό περιλαμβάνει, σημαντικές αναβαθμίσεις στα συστήματα ραντάρ, επικοινωνιών και ελέγχου πυρός.

Οι νέες παραλλαγές, θα συνοδεύονται από ειδική διεπαφή για τρεις διαφορετικούς τύπους αισθητήρων, για την επίτευξη της μέγιστης επίγνωσης της κατάστασης. Αυτά περιλαμβάνουν το UKR-RT pod, το οποίο φέρει ηλεκτρονικά μέτρα αναζήτησης, το UKR-OE είναι μια κάμερα και το UKR-RL, το οποίο ενσωματώνει ένα συνθετικό ραντάρ διαφράγματος.

Οι Vessia M και M2 αυξάνουν την εμβέλεια των οπλισμών. Το αεροσκάφος κρούσης, είναι ήδη οπλισμένο με πυραύλους κρουζ  Kh-101 και Kh-102 με εμβέλεια κρούσης που εκτιμάται μεταξύ 3.500 και 5.500 km. Το δυναμικό αέρος-αέρος του Su-34M έχει επίσης, αυξηθεί μέσω πρόσθετου οπλισμού με πυραύλους R-27ER και R-77.

Να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ιστότοπου Oryx, που τεκμηριώνει τις απώλειες που υπέστησαν και οι δύο πλευρές από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, οι ρωσικές δυνάμεις έχουν χάσει 68 αεροπλάνα και 74 ελικόπτερα, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον 30 Ka-52 «Alligator», που εισήχθησαν σε υπηρεσία στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Μερικά από αυτά τα αεροσκάφη, καταστράφηκαν ή υπέστησαν πολύ σοβαρές ζημιές για να επισκευαστούν ενώ βρίσκονταν στο έδαφος, με τις βάσεις τους να έχουν δεχθεί επίθεση από τους Ουκρανούς, όπως αυτές στο Σάκι της Κριμαίας (Αύγουστος 2022).

Όπως και να έχει, τα επιθετικά αεροσκάφη Su-25 «Frogfoot» και τα τακτικά βομβαρδιστικά Su-34 «Fullback», αντιπροσωπεύουν το 37% και το 26% αντίστοιχα των απωλειών που υπέστησαν οι Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) στην Ουκρανία. Και, ως επί το πλείστον, αυτά τα μαχητικά χάθηκαν σε πολεμικές ενέργειες.

Διάφοροι λόγοι μπορούν να εξηγήσουν αυτόν τον αριθμό επιθετικών αεροσκαφών και τακτικών βομβαρδιστικών, που χάθηκαν από το VKS. Το πρώτο σχετίζεται με την ποιότητα της ουκρανικής αεράμυνας, οι δυνατότητες της οποίας, εκτός του ότι έχουν υποβαθμιστεί σχετικά ελάχιστα από τη ρωσική αεροπορία, έχουν ενισχυθεί από τη δυτική βοήθεια (πύραυλοι MANPAD, αντιαεροπορικά τεθωρακισμένα οχήματα Gepard, NASAMS και IRIS -T SLM, για παράδειγμα, χωρίς να ξεχνάμε τη δράση των πιλότων μαχητικών της, που πολλαπλασίασαν τις εξόδους).

Σύμφωνα με ξένο μέσο ενημέρωσης, η Ρωσική Πολεμική Αεροπορία δεν έχει έμπειρους, καλά εκπαιδευμένους και, κυρίως, έμπειρους πιλότους, (οι τελευταίες εμπλοκές τους ήταν στη Συρία), χωρίς να τους έχουν προετοιμάσει για μια σύγκρουση «υψηλής έντασης». Ο εκσυγχρονισμός τους, με την παράδοση νέων αεροσκαφών, δεν συνοδεύτηκε από αύξηση των ωρών πτήσης των πληρωμάτων του.

Σύμφωνα με το Royal United Service Institute (RUSI), μια βρετανική δεξαμενή σκέψης, ο μέσος αριθμός ωρών πτήσης των Ρώσων πιλότων μαχητικών είναι μικρότερος από 100 ώρες ετησίως. Υπενθυμίζουμε ότι, το πρότυπο του ΝΑΤΟ είναι 180 ώρες ανά έτος.

 Υπενθυμίζει μάλιστα ένα έγγραφο από το Κέντρο Στρατηγικών Αεροδιαστημικών Μελετών (CESA), της Αεροπορικής και Διαστημικής Δύναμης (AEE),  όπου το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας είχε αναφέρει έλλειψη 1.300 πληρωμάτων αεροσκαφών το 2015 και ξεκίνησε μια εκστρατεία στρατολόγησης για να το διορθώσει.

«Ωστόσο, η διαδικασία είναι πολύ μεγάλη και η διαδικασία πρόσληψης, επιλεκτική και διαδικαστική, συχνά δεν επιτρέπει την επίτευξη των στόχων. Επιπλέον, όπως και στο διαστημικό πεδίο, οι θέσεις του τεχνικού, μηχανικού ή πιλότου για λογαριασμό των στρατών σπάνια εκτιμώνται, ειδικά σε οικονομικό επίπεδο», εξηγεί το έγγραφο.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...