Ένοπλες Συρράξεις

Πώς η εναέρια αναγνώριση του ΝΑΤΟ “βλάπτει” τη Ρωσία στην Ουκρανία: Τι είδους αεροσκάφη χρησιμοποιούνται, πώς λειτουργούν & τι μπορεί να τους αντιτάξει η Ρωσία- Μέρος Β'

Το 2022, ένα από τα κύρια σημάδια της ειδικής επιχείρησης που διεξάγεται στην Ουκρανία, ήταν η ενεργή επιχειρησιακή εργασία των δυτικών στρατιωτικών πληροφοριών. Συνηθίζεται να ξεχωρίζουμε τις δορυφορικές αναγνωρίσεις των Ηνωμένων Πολιτειών και του ΝΑΤΟ, αλλά τα ειδικά αεροσκάφη αναγνώρισης παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, και ίσως ακόμη πιο σημαντικό. Τι είδους συσκευές χρησιμοποιεί το ΝΑΤΟ στον αέρα για να βοηθήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, πώς λειτουργούν και τι μπορεί να τους αντιτάξει η Ρωσία;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι μελετούν τα δυτικά αναγνωριστικά αεροπλάνα που μελετούν το έδαφος της Ουκρανίας 

Σχεδόν ολόκληρο το επίγειο περιβάλλον.

Η ανάλυση του ραντάρ πλευρικής σάρωσης, καθιστά δυνατό τον εντοπισμό επίγειων στόχων στο μέγεθος μιας μοτοσικλέτας. Δηλαδή, δεν είναι εύκολο να ανιχνευθεί ένα συγκεκριμένο αυτοκινούμενο σιδερένιο κουτί, αλλά  μπορείς να δώσεις ακριβώς τις συντεταγμένες πέντε αρμάτων μάχης για παράδειγμα. Ορισμένα αεροσκάφη, είναι ακόμη σε θέση να ακούν ενσύρματες και ραδιοφωνικές γραμμές αναμετάδοσης. Άρα, η αεροπορία αναγνώρισης είναι πολύ δυσάρεστη.

Ωστόσο, αυτά τα αεροσκάφη έχουν και τους περιορισμούς τους. Είναι γενικά αποδεκτό ότι, τα αναγνωριστικά αεροσκάφη παρατηρούν τόσο τον αέρα όσο και το έδαφος. Στην πραγματικότητα, το καθένα από αυτά εκτελεί τις δικές του λειτουργίες.

Αεροσκάφος RER S102B Korpen ( " Raven " )

Σκοπός αυτών των αεροσκαφών, είναι να ανοίγουν θέσεις και να αναλύουν τις παραμέτρους λειτουργίας των ραντάρ αεράμυνας. Συμβατό με το RC-135W Rivet Joint. Ανήκει στη Σουηδία και πετά από τη Βαλτική προς το ανατολικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας. Ο εξοπλισμός  ελέγχεται από ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Πλήρωμα - δύο πιλότοι και δύο έως τέσσερις χειριστές.

Αεροσκάφος τακτικής ηλεκτρονικής νοημοσύνης RC-12 Huron – Guardrail

Ασχολείται με την παρακολούθηση ασυρμάτων.  Κάνει περιπολίες πάνω από τη Λιθουανία. Περιοχή ενδιαφέροντος οι χώρες της Βαλτικής, η περιοχή του Καλίνινγκραντ, η Λευκορωσία. Το πλήρωμα είναι δύο πιλότοι, δεν υπάρχουν χειριστές εξοπλισμού αναγνώρισης. Όλος αυτός ο εξοπλισμός, είναι πλήρως αυτοματοποιημένος και μεταδίδει τις ληφθείσες πληροφορίες στο επίγειο κέντρο σε πραγματικό χρόνο.

Αεροσκάφος REM μεγάλης εμβέλειας EP-3E Aries II

Ο «Κριός» ανήκει στο Ναυτικό των ΗΠΑ. Μετατράπηκε σε ανθυποβρυχιακό αεροσκάφος και συνδυάζει με επιτυχία τη λειτουργία ενός αεροσκάφους ηλεκτρονικού πολέμου και ενός ανθυποβρυχιακού αεροσκάφους. Περιπολεί κυρίως κοντά στις ακτές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, αλλά μερικές φορές πραγματοποιεί πτήσεις προς τη Γεωργία.

Ανθυποβρυχιακό αεροσκάφος ATR-72 ASW (Anti-Submarine Warfare)

Διαθέτει ανεπτυγμένο σύστημα αισθητήρων, συμπεριλαμβανομένου ενός ραντάρ με συστοιχία φάσεων, το οποίο, αν και μπορεί να ανιχνεύσει εναέριους στόχους, εξακολουθεί να είναι εξειδικευμένο για στόχους επιφανείας. Και θα εκπλαγείτε, αλλά μπορεί να ψάξει για υποβρύχια. Ένα υποβρύχιο που κινείται κάτω από το νερό σε βάθη έως και 300 m, δημιουργεί ένα κύμα πάνω από την άτρακτό του στην επιφάνεια της θάλασσας, ανεπαίσθητο από τα ανθρώπινα μάτια, αλλά τέλεια παρατηρούμενο από εξοπλισμό ραντάρ. Ένα τέτοιο κύμα, έχει λάβει το αργκό όνομα «Η καμπούρα του Μπερνούλι». Λειτουργεί πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα. Ειδικότερα, παρακολουθούνται προσεκτικά οι περιοχές κοντά στην είσοδο σε αυτό, από το στενό του Βοσπόρου.

Διαθέτει επίσης όπλα: πυραύλους Harpoon, μικρού μεγέθους ανθυποβρυχιακές τορπίλες Mk45, Mk54, σημαδούρες βυθομετρητών για αναζήτηση υποβρυχίων.

UAV Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk

Στρατηγικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος αναγνώρισης μεγάλου ύψους. Το μεγαλύτερο μαχητικό drone στον κόσμο. Άνοιγμα φτερών 35 m, βάρος περίπου 15 τόνοι. Σκοπός - αναγνώριση εδάφους. Παράμετροι περιπολίας: ύψος περίπου 20 χλμ., χρόνος - 38 ώρες, ταχύτητα 840 χλμ./ώρα  ή 640 χλμ./ώρα ( ανάλογα την τροποποίηση που έχει δεχθεί).

Το μόνο αμερικανικό σοβαρό UAV, το οποίο ( ρισκάρουν περιστασιακά)  πετά πάνω από το έδαφος της Ουκρανίας. Εξοπλισμένο με μια απλοποιημένη έκδοση αναγνωριστικού εξοπλισμού εγκατεστημένο στο επανδρωμένο αναγνωριστικό αεροσκάφος U-2 (TR-1) σε μεγάλο ύψος. Το πιο σημαντικό στοιχείο, είναι το RLSBO (ραντάρ με πλάγια όψη). Λειτουργεί με τη λεγόμενη κεραία συνθετικού διαφράγματος. Ένα ραντάρ με τόσο μικρή κεραία, δημιουργεί πολλές εικόνες ραντάρ διαδοχικά κατά μήκος της κίνησης της συσκευής, οι οποίες επεξεργάζονται από τον επεξεργαστή ακριβώς πάνω στο σκάφος. Το αποτέλεσμα είναι μια ενιαία εικόνα υψηλής ποιότητας, σε μέγεθος αρκετών δεκάδων μέτρων. Αυτό, εξασφαλίζει την ανάλυση των γραμμικών διαστάσεων των αντικειμένων. Οι πληροφορίες μεταδίδονται μέσω ενός δορυφορικού καναλιού επικοινωνίας 50 Mbit/s στο κέντρο ελέγχου.

Η χαμηλή ισχύς ενός τέτοιου ραντάρ, δεν επιτρέπει την επίτευξη μεγάλης εμβέλειας τέτοιας αναγνώρισης, αλλά παρέχονται 110 km. Είναι αλήθεια ότι ούτε οι Ρώσοι ούτε οι Αμερικανοί, αναφέρουν  για το πόσο αποτελεσματικό είναι ένα τέτοιο ραντάρ σε συνθήκες ενεργού εμπλοκής.

Bombardier Challenger 650 Artemis

Αναγνώριση αεροσκάφους και προσδιορισμός στόχου. Το πιο μυστικό αναγνωριστικό αεροσκάφος των ΗΠΑ μέχρι σήμερα.  Από ότι φαίνεται από την εξωτερική του όψη, καθώς και από την ανάλυση των εκπομπών του από αεροηλεκτρονικά, είναι εξοπλισμένο με ραντάρ υψηλής ανάλυσης πλευρικής όψης, καθώς και μια μεγάλη σειρά κεραιών για εύρεση κατεύθυνσης και αναγνώριση σημάτων από επίγεια ραντάρ και ραδιοφωνικούς σταθμούς. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, σε πραγματικό χρόνο θα είναι σε θέση να δώσει τους ακριβείς τύπους και τις συντεταγμένες των επίγειων τεχνικών αντικειμένων, από ένα οβιδοφόρο έως ένα κέντρο επικοινωνίας ή ενός  συστήματος αεράμυνας.

Northrop Grumman E8C Joint Stars

Το E8C είναι εξοπλισμένο με το σύστημα αναγνώρισης Joint STARS. Βασίζεται σε ένα ραντάρ πλευρικής όψης με SAR (συνθετική κεραία διαφράγματος). Έχει μήκος 26 m και τοποθετείται κάτω από την άτρακτο σε ειδικό φέρινγκ. Ένα τόσο μεγάλο μέγεθος του SAR, καθιστά δυνατή τη λήψη εικόνων ραντάρ φωτογραφικής (!) Ποιότητας, με αναγνωριστική εμβέλεια έως και 200 ​​km. Ένα άλλο πλεονέκτημα του αεροσκάφους είναι ότι, μπορεί να παρέχει όχι μόνο αναγνώριση επίγειων στόχων, αλλά και να ελέγχει τη χρήση τακτικών και επιχειρησιακών-τακτικών όπλων σε αυτούς και να αξιολογεί τα αποτελέσματα.

Στην πραγματικότητα, είναι ένα ολόκληρο ιπτάμενο αρχηγείο. Πλήρωμα: τέσσερις πιλότοι, 17 χειριστές JSTARS. Υπάρχουν όμως εφεδρικοί σταθμοί εργασίας και εάν κριθεί απαραίτητο, μπορεί να αυξηθεί.

Ως αποτέλεσμα, αξίζει να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα αεροσκάφη μπορούν να είναι αποτελεσματικά μόνο εάν δεν υπάρχουν αντίμετρα σε αυτά. Τα αντίμετρα, μπορεί να είναι τόσο ένα καμουφλάζ, εξοπλισμός ηλεκτρονικού πολέμου και άλλες, πιο απλές μέθοδοι.  Η αντιμετώπιση της δυτικής εναέριας αναγνώρισης, παραμένει ένα από τα κύρια καθήκοντα που πρέπει να επιλύσουν οι ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις αυτή τη στιγμή στην Ουκρανία. 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...