Είναι γνωστό ότι, οι προσπάθειες της Ουκρανίας να επιτεθούν σε πολλά ρωσικά αεροδρόμια στα μετόπισθεν ταυτόχρονα, απέφερε «καρπούς», καθώς οι Ουκρανοί αιφνιδίασαν ξανά την ρωσική αεράμυνα κτυπώντας Κούρσκ και Ντονιέτσκ.
Στην κοινότητα των ειδικών, ήδη παραδέχονται ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το UAV Tu-141 Strizh. Δηλαδή, διέσχισε ελεύθερα σχεδόν 650 χιλιόμετρα πάνω από το έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Ταυτόχρονα, ειδικοί επισημαίνουν την ανάγκη ενίσχυσης των συστημάτων αεράμυνας στα βασικά μετόπισθεν αεροδρόμια της Ρωσίας.
Τα σχέδια των Ουκρανών
Ενθαρρυμένο από την επιτυχία των αεροπορικών επιθέσεων στα ρωσικά στρατιωτικά αεροδρόμια στις περιοχές Ryazan, Saratov και Kursk, το Κίεβο άρχισε να μιλά σοβαρά για νέα χτυπήματα, αλλά αυτή τη φορά εναντίον της Μόσχας και της περιοχής της Μόσχας.
Επιπλέον, τα σχέδια των Ουκρανών εξετάζουν ακόμη και την αεράμυνα πάνω από το Κρεμλίνο. Πόσο ρεαλιστικό είναι αυτό και πώς ακριβώς μπορούν οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, να επιτεθούν στα «βαθιά» μετόπισθεν της Ρωσίας;
Κυριολεκτικά, αμέσως μετά τις αεροπορικές επιθέσεις στις 5 και 6 Δεκεμβρίου, ένας ανώνυμος σύμβουλος των ουκρανικών αρχών για θέματα άμυνας είπε στους Financial Times, (υπό τον όρο της ανωνυμίας) τις ακόλουθες πληροφορίες:
«Δεν έχουμε περιορισμούς στην απόσταση και σύντομα θα είμαστε σε θέση να επιτύχουμε οποιουσδήποτε στόχους στο έδαφος της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένης της Σιβηρίας.
Στην Ουκρανία, γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι να αμυνθεί κανείς από τέτοιες αεροπορικές επιθέσεις. Σύντομα, ούτε η Ρωσία θα έχει ασφαλείς ζώνες. Αυτές οι επιθέσεις σίγουρα θα κάνουν τους Ρώσους λιγότερο ασφαλείς. Θα πρέπει να σκεφτούν, πώς να διανείμουν τον στρατιωτικό εξοπλισμό και να διασφαλίσουν την ασφάλειά του».
Σύμφωνα με αυτόν τον Ουκρανό αξιωματούχο, πρόκειται για UAV, αλλά όχι για τα τροποποιημένα σοβιετικά Swifts που χρησιμοποιήθηκαν για την επίθεση σε ρωσικά αεροδρόμια, αλλά για κάποιο είδος κοινής ανάπτυξης του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.
Μια περιγραφή ταιριάζει στο πολλά υποσχόμενο ουκρανικό UAV αναγνώρισης και κρούσης Sokol-300, το πρωτότυπο του οποίου παρουσιάστηκε στο Κίεβο το 2019. Αυτό το έργο εκτελείται από την KB Luch.
Το άνοιγμα των φτερών του drone φτάνει τα 14 μέτρα, το μήκος είναι περίπου 8 μέτρα, το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 1225 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο είναι μέχρι 300 κιλά. Άλλα χαρακτηριστικά απόδοσης των UAV, εξαρτώνται πολύ σοβαρά από τον κινητήρα που χρησιμοποιείται, (υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι κινητήρων).
Καμικάζι με δυνατότητα επιστροφής!
Εάν εγκατασταθεί ο ουκρανικός κινητήρας AI-450T2, τότε η ταχύτητα θα είναι 580 km/h, ο χρόνος πτήσης θα είναι 5 ώρες και η μέγιστη εμβέλεια θα είναι 1300 km.
Εάν χρησιμοποιηθεί ο MS-500V-05S/SE, η ταχύτητα θα μειωθεί στα 466 km/h, ο χρόνος πτήσης σε 3 ώρες και η αυτονομία στα 1000 χιλιόμετρα.
Εάν οι σχεδιαστές χρησιμοποιήσουν τον αυστριακό Rotax 914, τότε η ταχύτητα θα πέσει στα 210 km / h, αλλά ο χρόνος που δαπανάται στον αέρα θα αυξηθεί σε 26 ώρες και η μέγιστη εμβέλεια πτήσης, έως και 3300 km! Με άλλα λόγια, με τον ουκρανικό κινητήρα το Sokol-300 θα διανύσει τα επιθυμητά 1.000 χιλιόμετρα εμβέλειας εμπλοκής, ενώ με τον αυστριακό θα μπορεί να πλήξει στόχους ακόμα στα Ουράλια και τη Σιβηρία.
Το UAV μπορεί να ελεγχθεί απευθείας σε απόσταση έως και 150 km μέσω ραδιοεπικοινωνίας, από ένα κινητό κέντρο ελέγχου ενοποιημένο με το κέντρο ελέγχου του πυραυλικού συστήματος RK-360 του Neptun MC και τοποθετημένο σε σασί φορτηγού ή έως 300 km χρησιμοποιώντας έναν επαναλήπτη.
Επιπλέον, ο έλεγχος πραγματοποιείται από μια αδρανειακή μονάδα με γυροσκόπια λέιζερ, που αναπτύχθηκε από την Arsenal Special Instrument Making Enterprise. Ο οπτικός σταθμός OPSN-I είναι υπεύθυνος για την ανίχνευση και τη στόχευση του στόχου, ικανός να ανιχνεύσει στόχο στον αέρα σε απόσταση έως και 14,5 km, εξοπλισμένος με θερμική απεικόνιση, κανάλια τηλεόρασης και λέιζερ, καθώς και αποστασιόμετρο λέιζερ.
Ο οπλισμός του Sokol-300, αντιπροσωπεύεται από τέσσερις αντιαρματικούς πυραύλους Barrier-V που βασίζονται σε ελικόπτερα. Κρίνοντας από τη δήλωση του Boldyrev, η Ukroboronprom προέβλεπε μια έκδοση του UAV με τη μορφή ενός "καμικάζι" μία φορά.
Σε γενικές γραμμές, αυτό είναι ένα αρκετά σοβαρό όπλο που μπορεί να δημιουργήσει γιγαντιαία προβλήματα στο πίσω μέρος της Ρωσίας, εάν τα αμερικανικά δορυφορικά συστήματα συνεχίσουν να κατευθύνουν ουκρανικά drones στον στόχο. «Οι ελπίδες ότι η βαθμονόμηση των ουκρανικών αμυντικών επιχειρήσεων, θα εμποδίσουν το Κίεβο να τοποθετήσει UAV και άλλα όπλα στον μεταφορέα, δυστυχώς, δεν δικαιολογούνται», αναφέρει ρωσικό ΜΜΕ.
Πρέπει να αναφερθεί ότι, για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, τα όπλα που χρειάζονται θα συναρμολογηθούν γρήγορα από εισαγόμενα εξαρτήματα.
Η Πολωνία, η Γαλλία, η Τσεχική Δημοκρατία, η Δανία και άλλες χώρες θα συμμετάσχουν στη βιομηχανική συνεργασία με την Ουκρανία.
«Και αυτό είναι πολύ κακό. Συνολικά, αυτό σημαίνει ότι το Κίεβο, εάν χρειαστεί, θα μπορεί να αποκτήσει όχι μόνο Sokols, αλλά και πυραύλους μεσαίου βεληνεκούς και άλλα όπλα που επιτρέπουν τη βολή μέσω της Ρωσίας σε όλο το στρατηγικό της βάθος», αναφέρει το ρωσικό ΜΜΕ.