Όταν η Τουρκία έκλεισε τον Βόσπορο στα ρωσικά πολεμικά πλοία, έγινε πρωτοσέλιδο. Το στενό που ενώνει τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο και είναι η μόνη άμεση πλωτή οδός μεταξύ τους. Η κίνηση περιορίζει σοβαρά τη δυνατότητα της Ρωσίας να μετακινεί τα πολεμικά πλοία της, περιορίζοντας ποια πολεμικά πλοία μπορούν να συμμετέχουν άμεσα στην εισβολή της στην Ουκρανία. Αλλά υπάρχει ένα κόλπο σαν άσσος στο «μανίκι» της Ρωσίας.
Αναμένεται ότι, το ρωσικό ναυτικό θα χρησιμοποιήσει το δίκτυο εσωτερικών πλωτών οδών της χώρας, για να μετακινήσει δύο πολεμικά πλοία μεταξύ των στόλων . Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγει να πάει οπουδήποτε κοντά στον Βόσπορο.
Με Δελτίο τύπου του Στόλου Κασπίας ενημερώνει: «Το Buyan-M Uglich και το Yunarmeets Tatarstana της κλάσης Grachonok, θα πραγματοποιήσουν διέλευση μεταξύ του στόλου στην Αγία Πετρούπολη μέσω εσωτερικών πλωτών οδών, σύμφωνα με πληροφορίες για συμμετοχή στην Κύρια Ναυτική Παρέλαση».
Η κορβέτα πυραύλων Buyan-M Class Uglich (653) και το αντιτορπιλικό της κλάσης Grachonok Yunarmeets Tatarstana, θα ταξιδέψουν στη Βαλτική. Εκεί αναμένεται να λάβουν μέρος στην παρέλαση της Ημέρας του Ναυτικού.
Η Ρωσία έχει ένα δίκτυο καναλιών που ενώνουν τα λιμάνια της στη Βαλτική, την Αρκτική, την Κασπία και τη Μαύρη Θάλασσα. Είναι δυνατή η μετακίνηση πλοίων και υποβρυχίων, μέχρι ένα ορισμένο μέγεθος, μεταξύ αυτών των θαλασσών χωρίς να περιφέρονται.
Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, μερικά ρωσικά υποβρύχια που κατασκευάστηκαν στο Λένινγκραντ (τώρα Αγία Πετρούπολη) στη Βαλτική φορτώθηκαν σε ένα YRD (όροι του αμερικανικού ναυτικού για μια βοηθητική αποβάθρα επισκευής) και μετακινήθηκαν στη Μαύρη Θάλασσα. Για παράδειγμα, το υποβρύχιο ειδικής αποστολής Project 1840 LIMA Class.
Με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης και τα χρόνια που ακολούθησαν, υπήρχε ένα ανοιχτό ερώτημα με ορισμένους αναλυτές για το εάν, οι πλωτές οδοί εξακολουθούσαν να λειτουργούν. Αυτή η τελευταία κίνηση υποδηλώνει ότι είναι.
Φαίνεται περίεργο το γεγονός ότι η Ρωσία μεταφέρει δύο πλοία, τα οποία μπορεί να είναι χρήσιμα στην εισβολή στην Ουκρανία, στη Βαλτική. Ειδικά δεδομένου ότι ο Uglich μπορεί να εκτοξεύσει πυραύλους κρουζ Kalibr , έναν από τους κύριους ρόλους του ναυτικού στον πόλεμο. Ωστόσο, προέρχονται από τον Στόλο της Κασπίας, όχι από τον Στόλο της Μαύρης Θάλασσας, οπότε μπορεί να υπάρχει οργανωτική οπτική γωνία.
Ωστόσο, δείχνει ότι οι εσωτερικές πλωτές οδοί προσφέρουν στη Ρωσία, έναν τρόπο να στείλει περισσότερα πολεμικά πλοία και υποβρύχια στον πόλεμο. Υπάρχει ένα φυσικό όριο στο μέγεθος των σκαφών που μπορούν να πλέουν στις πλωτές οδούς. Αλλά φαίνεται πιθανό ότι, τα μη πυρηνικά υποβρύχια θα μπορούσαν να μεταφερθούν με αυτόν τον τρόπο.
Υποβρύχια παιχνίδια και η Σύμβαση του Μοντρέ
Η Σύμβαση του Μοντρέ του 1936, περιορίζει πολύ τα μη τουρκικά πολεμικά πλοία που διέρχονται μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου. Αν και, ως κράτος της Μαύρης Θάλασσας, η Ρωσία έχει λιγότερους περιορισμούς από πολλές χώρες, υπάρχει ένα συγκεκριμένο μπλοκ για τα υποβρύχια.
Ωστόσο, η Ρωσία έχει χρησιμοποιήσει ένα κενό για να μετακινήσει υποβρύχια με βάση τη Μαύρη Θάλασσα μέσω του Βοσπόρου. Αυτές οι μετακινήσεις, περιγράφονται ως μέρος ενός ταξιδιού προς ή από ναυπηγείο στη Βαλτική για συντήρηση, το οποίο καλύπτεται από μια ρήτρα. Ωστόσο, τα υποβρύχια περνούν μήνες στη Μεσόγειο όπου πραγματοποιούν επιχειρησιακές αποστολές. Φυσικά αυτό είναι αμφιλεγόμενο και η αιτιολόγηση ενός ταξιδιού συντήρησης είναι ανοιχτή σε αμφισβήτηση.
Οι εσωτερικές πλωτές οδοί, θα πρέπει να επιτρέπουν τη μετακίνηση των υποβρυχίων από τη Μαύρη Θάλασσα στη Βαλτική, χωρίς να περάσουν καθόλου από τα Στενά. Η ενδοχώρα είναι πιο άμεση. Έτσι, η πρακτική της αποστολής των υποβρυχίων μέσω του Βοσπόρου, φαίνεται ακόμη λιγότερο δικαιολογημένη.