Θα είναι ακόμα μία πανωλεθρία στην ολέθρια κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς και για την γερμανική μεταποίηση συνολικά που μετά την απώλεια των φθηνών ενεργειακών αγαθών αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ανταγωνιστικότητας.
Το διαμάντι της γερμανικής βιομηχανίας είναι η αυτοκινητοβιομηχανία η οποία τώρα αρχίζει να υστερεί απέναντι στο ανταγωνισμό των κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχήμάτων αλλά και της… παλαβής πολιτικής της «αποσύνδεσης» από την Κίνα.
Απέναντι σε αυτήν την πολιτική όπως και την επιβολή κυρώσεων ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας – όπως π.χ. ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων – έχουν διαμαρτυρηθεί εντόνως και τη θεωρούν αυτοκτονική.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen άφησε για πρώτη φορά την Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσιά της στη χώρα.
Τρόπους εξοικονόμησης πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους, αναζητά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και στο πλαίσιο αυτό, όπως έγινε γνωστό, δεν μπορεί πλέον να αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ότι ένα μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία είναι παρωχημένα, δήλωσε το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας , δεσμευόμενο για «σκληρή αντίσταση» στα σχέδια του εκτελεστικού συμβουλίου.
Το τέλος στη «ασφάλειας της εργασίας»
Η Volkswagen είπε ότι αισθάνθηκε επίσης αναγκασμένη να τερματίσει το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας, το οποίο ισχύει από το 1994 και το οποίο αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2029, προσθέτοντας ότι όλα τα μέτρα θα συζητηθούν με το συμβούλιο εργαζομένων, όπως αναφέρει το Bloomberg
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», δήλωσε ο επικεφαλής της VW, Thomas Schaefer, σε γραπτή δήλωση.
Η Volkswagen, η οποία τροφοδοτεί τις περισσότερες από τις πωλήσεις μονάδων της αυτοκινητοβιομηχανίας (VW, Audi) , είναι η πρώτη από τις μάρκες του ομίλου που υποβλήθηκαν σε μείωση κόστους με στόχο την εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026, καθώς προσπαθεί να εξορθολογήσει τις δαπάνες για να επιβιώσει από τη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, οι νέοι ανταγωνιστές στην Ευρώπη και η πτώση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής οικονομίας σήμαιναν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έπρεπε να κάνει περισσότερα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, σε δήλωση προς τη διοίκησή του.
Σημειώνεται πως η διοίκηση της εταιρείας και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν διαβουλεύσεις επι μακρόν για τη μείωση του κόστους παραγωγής ήδη από τον προηγούμενο χρόνο . Μεταξύ των μέτρων που εξετάστηκαν ήταν οι αλλαγές στον τομέα των προμηθειών αλλά και η μη κάλυψη των θέσεων εργασίας που θα μένουν πλέον κενές.
Πλήγμα για την κυβέρνηση Σολτς
Τα σχέδια της γνωστής γερμανικής βιομηχανίας είναι ένα ακόμη πλήγμα για την κυβέρνηση Σολτζ , σημειώνει το Bloomberg και το πιθανό κλείσιμο θα σηματοδοτούσε το πρώτο κλείσιμο στη Γερμανία κατά τη διάρκεια της 87χρονης ιστορίας της εταιρείας, θέτοντας τη VW σε σύγκρουση με ισχυρά συνδικάτα.
«Το οικονομικό περιβάλλον έχει γίνει ακόμη πιο σκληρό και νέοι παίκτες εισέρχονται στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW Oliver Blume επισημαίνοντας ότι «Η Γερμανία ως επιχειρηματικός τόπος υποχωρεί όλο και περισσότερο από πλευράς ανταγωνιστικότητας».
Η προσπάθεια της εταιρείας για τη μείωση του κόστους, όπου σύμφωνα με το Bloomberg τα περιθώρια κέρδους έχουν μείνει πίσω εδώ και καιρό, γινεται δυσκολότερη εν μέσω μιας ασθμαίνουσας μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μιας επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών.
Οι διαβουλεύσεις με τους εργαζόμενους
Η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo δήλωσε ότι η διοίκηση της VW είχε αποτύχει μετά από συναντήσεις που περιγράφουν λεπτομερώς ότι η βασική μάρκα της εταιρείας, που κατασκευάζει τα μοντέλα Golf και Tiguan, απειλεί να γίνει ζημιογόνος, σύμφωνα με ξεχωριστή δήλωση.
Η εταιρεία σχεδιάζει το κλείσιμο τουλάχιστον ενός μεγαλύτερου εργοστασίου κατασκευής αυτοκινήτων και ενός εργοστασίου κατασκευής εξαρτημάτων στη Γερμανία, δήλωσε, παράλληλα με την κατάργηση των μισθολογικών συμβάσεων.
Η VW απασχολεί περίπου 650.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, εκ των οποίων σχεδόν 300.000 στη Γερμανία. Οι μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων και το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας – το οποίο κατέχει το 20% των μετοχών – παίρνει συχνά το μέρος των συνδικαλιστικών οργάνων.