Σε μια αιφνιδιαστική επίσκεψη στο Πεκίνο, ο Έλον Μασκ αναμένεται να συναντηθεί με ανώτερους αξιωματούχους για να συζητήσουν την ανάπτυξη του λογισμικού Full Self-Driving και την άδεια μεταφοράς δεδομένων στο εξωτερικό, όπως μετέδωσε το Reuters.
Η αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων κυκλοφόρησε το FSD, την πιο αυτόνομη έκδοση του λογισμικού Autopilot της, πριν από τέσσερα χρόνια, αλλά δεν το έχει ακόμη διαθέσει στην Κίνα, παρά το γεγονός ότι οι πελάτες την προτρέπουν να το κάνει πράξη.
Πράγματι στις αρχές του μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla είχε αναφέρει πως η Tesla μπορεί να διαθέσει το FSD σε πελάτες στην Κίνα «πολύ σύντομα», ως απάντηση σε ένα ερώτημα στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X.
Αντίπαλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Xpeng επιδιώκουν να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι της Tesla με την ανάπτυξη παρόμοιου λογισμικού, η οποία έχει αποθηκεύσει από το 2021 όλα τα δεδομένα που συλλέγονται από τον κινεζικό στόλο της στη Σαγκάη όπως απαιτείται από τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές και δεν έχει μεταφέρει κανένα πίσω στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ινκόγκνιτο στην Κίνα
Το δρομολόγιο του Μασκ το απόγευμα της Κυριακής περιλαμβάνει συνάντηση με τον Ρεν Χονγκμπίν, έναν κυβερνητικό αξιωματούχο που ηγείται του Συμβουλίου της Κίνας για την Προώθηση του Διεθνούς Εμπορίου, ο διοργανωτής της έκθεσης αυτοκινήτου του Πεκίνου που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, ανέφεραν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Το ταξίδι του Μασκ έγινε λίγο περισσότερο από μια εβδομάδα αφότου ακύρωσε μια προγραμματισμένη επίσκεψη στην Ινδία για να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι, επικαλούμενος «πολύ βαριές υποχρεώσεις της Tesla».
Η εταιρεία είπε αυτόν τον μήνα ότι θα απολύσει το 10% του παγκόσμιου εργατικού της δυναμικού καθώς αντιμετωπίζει την πτώση των πωλήσεων και τον εντεινόμενο πόλεμο τιμών για τα EV με επικεφαλής κινεζικές μάρκες.
Πρόσβαση στο Πεκίνο
Ένα ιδιωτικό αεροσκάφος Gulfstream με αριθμό ουράς N272BG, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στη Falcon Landing, μια εταιρεία συνδεδεμένη με τη SpaceX και την Tesla, προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο του Πεκίνου την Κυριακή στις 06:03 GMT, σύμφωνα με την κινεζική εφαρμογή παρακολούθησης πτήσεων Flight Manager.
Το άλλο αεροσκάφος που καταχωρήθηκε στο Falcon Landing είναι το N628TS, το οποίο είναι το κύριο τζετ του Μασκ που ταξίδεψε στην Κίνα στο τελευταίο του ταξίδι πριν από σχεδόν ένα χρόνο, όταν συναντήθηκε με κινεζικούς κυβερνητικούς αξιωματούχους στο Πεκίνο και επισκέφθηκε το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη.
Η Tesla έχει πουλήσει περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Κίνα από τότε που μπήκε στην αγορά πριν από μια δεκαετία και το εργοστάσιό της στη Σαγκάη είναι το μεγαλύτερο παγκοσμίως.
Η επίσκεψη του Μασκ συμπίπτει με την έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, η οποία άνοιξε την περασμένη εβδομάδα και ολοκληρώνεται στις 4 Μαΐου. Η Tesla δεν έχει περίπτερο στη μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου της Κίνας την οποία παρακολούθησε τελευταία φορά το 2021.
Η αυτόνομη οδήγηση
Την Παρασκευή, η Grace Tao, αντιπρόεδρος της Tesla, αρμόδια για τις εξωτερικές σχέσεις στην Κίνα, δημοσίευσε ένα σχόλιο στον λογαριασμό κοινωνικής δικτύωσης του κρατικού μέσου People’s Daily, υποστηρίζοντας ότι οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης θα είναι η νέα μηχανή ανάπτυξης για τη βιομηχανία EV.
Η Tao είπε στο άρθρο ότι η Tesla ηγείται της έρευνας και ανάπτυξης της αυτόνομης οδήγησης με την πρωτοποριακή τεχνολογία και τα δεδομένα που συλλέγονται από εκατομμύρια αυτοκίνητα στο δρόμο.
Οι περίπλοκες συνθήκες κυκλοφορίας της Κίνας με περισσότερους πεζούς και ποδηλάτες από ό,τι σε πολλές άλλες αγορές παρέχουν περισσότερα σενάρια που είναι βασικά για την εκπαίδευση αλγορίθμων αυτόνομης οδήγησης με ταχύτερο ρυθμό, σύμφωνα με ειδικούς του κλάδου.
Ο Μασκ είπε την περασμένη εβδομάδα η Tesla θα παρουσιάσει νέα, φθηνότερα μοντέλα χρησιμοποιώντας τις τρέχουσες πλατφόρμες EV και γραμμές παραγωγής της και θα προσφέρει ένα νέο «ρομποταξί» με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, ενώ σε μια ανάρτηση στο X αυτόν τον μήνα ότι θα αποκαλύψει το robotaxi στις 8 Αυγούστου.
Παρ’ολα αυτά οι μετοχές της Tesla υποχωρούν σχεδόν κατά ένα τρίτο από την αρχή του έτους, καθώς οι ανησυχίες έχουν αυξηθεί σχετικά με την αναπτυξιακή τροχιά του κατασκευαστή EV. Την περασμένη εβδομάδα, η Tesla ανέφερε την πρώτη της πτώση στα τριμηνιαία έσοδα από το 2020, όταν η πανδημία επιβράδυνε την παραγωγή και τις παραδόσεις.