Η Σεούλ προσπαθεί να δώσει τέλος στο αδιαχώρητο που επικρατεί κατά τις ώρες αιχμής στους συρμούς του μετρό. Έτσι λοιπόν αποφάσισε να αυξήσει τον ωφέλιμο χώρο για τους επιβάτες, αφαιρώντας καθίσματα από συγκεκριμένα βαγόνια.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του bloomberg, πολύ ντόπιοι χαρακτηρίζουν τα μετρό ως τα «τρένα της κόλασης», καθώς μεταφέρουν καθημερινά 4,3 εκατομμύρια επιβάτες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα tanea.gr
Από το 2024 τέρμα τα καθίσματα στο μετρό
Για να το λύσει αυτό, την 1η Νοεμβρίου το μετρό της Σεούλ ανακοίνωσε ότι από την 1η Ιανουαρίου θα προχωρήσει στην αφαίρεση των θέσεων για καθήμενους σε δύο συρμούς των γραμμών 4 και 7, κατά τις ώρες αιχμής, ώστε να εξοικονομήσει 12,6 τ.μ. χώρου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Γραμμή 4 έχει ποσοστό πληρότητας 193,4% και η Γραμμή 7 164,2%, με τον φορέα εκμετάλλευσης να εκτιμά ότι με την αφαίρεση των καθισμάτων θα μειώσει τους αριθμούς σε 153,4% και 130,1% αντίστοιχα.
Η στοίβαξη των επιβατών στα βαγόνια αποτελεί έναν από βασικούς λόγους πρόκλησης ατυχημάτων στο Μετρό της νοτιοκορεατικής πρωτεύουσας, με τα δυσάρεστα περιστατικά να έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα.
Η Σεούλ δεν είναι η πρώτη πόλη που υιοθετεί το εν λόγω μέτρο, μιας και το 2017 είχε προηγηθεί η πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, Μπανγκόκ, που αφαίρεσε θέσεις σε ορισμένα βαγόνια.
Στη Σεούλ σκέφτονται να καταργήσουν τα καθίσματα μέσα στο μετρό (Source: Daily Sabah)
Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία των μεταφορών
Το Υπουργείο Εσωτερικών και Ασφάλειας της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε στις 2 Νοεμβρίου ότι η κυβέρνηση ολοκλήρωσε, επίσης, την εξέλιξη ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη του συνωστισμού στις αποβάθρες των σταθμών, με την εφαρμογή του να ξεκινά εντός του τρέχοντος μήνα, σε πιλοτικό στάθια.
Το σύστημα εκτελεί υπολογισμούς, λαμβάνοντας υπόψη -μεταξύ άλλων- πόσα άτομα στέκονται στις αποβάθρες και επιβιβάζονται και αποβιβάζονται στις πύλες, και σε περίπτωση απροσδόκητης αύξησης θα σηματοδοτεί τη λήψη ενεργειών για την αποσυμφόρηση.