Πριν ξεσπάσει ο πόλεμος, ο Ουκρανός Vitaly Bryzgalov από την Kryvyi Rih, ξόδεψε τέσσερα χρόνια για να σχεδιάσει ένα ηλεκτρικό φορτηγό. Το πρωτότυπο ονομάστηκε Coolon και ήταν έτοιμο. Τον Μάρτιο του 2022 η ομάδα σκόπευε να ξεκινήσει μαζική παραγωγή των οχημάτων.
Με το ξέσπασμα του πολέμου όμως η ομάδα συνέχισε να κάνει αυτό που έκανε και στην ρωσική εισβολή του 2014: να επιδιορθώνει drone, ασύρματους και συστήματα επικοινωνίας.
Ο ρόλος τους έπρεπε όμως να αλλάξει, μιας και ο ουκρανικός στρατός είχε μεγάλη ανάγκη από οχήματα. Πολλά buggy μεταφέρθηκαν στην Ουκρανία από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Αν και είναι γρήγορα και ελαφριά οχήματα, τα buggy που ήρθαν από Ευρώπη και ΗΠΑ ήταν ιδιαίτερα ακριβά.
Για αυτό και η ομάδα του Coolon αποφάσισε κατά την διάρκεια του πολέμου να παράξει ένα εγχώριας ανάπτυξης buggy. Ήδη έχουν συναρμολογηθεί 20 οχήματα, ενώ άλλα τόσα βρίσκονται υπό παραγωγή. Ο Bryzgalov όμως σκοπεύει να επιστρέψει στον βασικό του σκοπό: την κατασκευή ενός ηλεκτρικού φορτηγού, για το οποίο υπάρχουν ήδη δύο χιλιάδες παραγγελιές.
Ο Bryzgalov ανέφερε πως τα ουκρανικά εργοστάσια ζητούσαν πολλά περισσότερα χρήματα από όσα μπορούσαν να δαπανηθούν, για αυτό και ξεκίνησε να δημιουργεί τα buggy από ένα γκαράζ με ότι είχε στην διάθεσή της η ομάδα του. Το όχημα στάλθηκε στην εθνοφυλακή της χώρας, άρεσε αρκετά στον ουκρανικό στρατό και έπειτα έγιναν αιτήσεις για την παραγωγή αυτών των μηχανών. Έτσι μεγάλωσε ο αριθμός εργαζομένων και αυξήθηκε η γραμμή παραγωγής.
Πάμφθηνο
Κατά μέσο όρο, το buggy του Bryzgalov κοστίζει 60.000 γρίβνες, δηλαδή 2 χιλιάδες δολάρια. Εάν σκεφτείτε πως ένα ευρωπαϊκό buggy ξεκινάει από τα 8 χιλιάδες δολάρια και φτάνει μέχρι τα 20-30 χιλιάδες, τότε το ουκρανικής παραγωγής όχημα είναι οικονομικότατο.
Ο Bryzgalov ανέφερε πως η παραγωγή προφανώς και δεν είναι επικερδής, αλλά πληρώνει με τα έσοδά της τα κόστη κατασκευής του οχήματος. Πρόσθεσε επίσης πως το buggy του είναι πιθανότατα το φθηνότερο όχημα υποστήριξης επιθέσεων στον κόσμο.
Περιέγραψε πως η συναρμολόγηση γίνεται με την βοήθεια εξαρτημάτων και κομματιών από άλλα οχήματα. Πρώτα ελέγχονται και μετά μεταφέρονται στο νέο όχημα.
Χρειάζονται δύο μέρες για να συναρμολογηθεί ένα όχημα. Η μείωση της διάρκειας αυτής είναι αρκετά δύσκολη υπόθεση, δεδομένου ότι κάθε μέλος της ομάδας έχει τον δικό του σκοπό. Εάν προσλάβουν περισσότερους υπαλλήλους, θα χρειαστούν και ακριβότερο εξοπλισμό.
Μετά τον Πόλεμο
Μετά τον πόλεμο, ο Bryzgalov αναφέρει πως θα σταματήσει την κατασκευή buggy, διότι ο σκοπός του είναι καθαρά τα ηλεκτρικά οχήματα.
Από ότι φαίνεται, ο Ουκρανός θα συνεχίσει το πολλά υποσχόμενο ηλεκτρικό φορτηγό Coolon. Το όχημα κοστίζει μόνο 16 χιλιάδες δολάρια και είναι ικανό να μεταφέρει 2,5 τόνους σε απόσταση 200 χιλιομέτρων.
Η εταιρεία έχει ήδη συμφωνήσει με πολλούς επενδυτές την αρχή της πρώτης φάσης παραγωγής. Πριν τον πόλεμο ήταν έτοιμοι να επενδύσουν τέσσερα εκατομμύρια δολάρια στο πρόγραμμα. Ο Bryzgalov δήλωσε πως σε πρώτο στάδιο, η εταιρεία σκόπευε να συναρμολογήσει 2.000 αυτοκίνητα ανά έτος.