Εκατοντάδες Λονδρέζοι συγκεντρώθηκαν το πρωί της Τρίτης (24/5) στον σταθμό Πάντιγκτον προκειμένου να ταξιδέψουν με το πρώτο τρένο της νέας γραμμής «Ελίζαμπεθ», για το Άμπι Γουντ. Οι επιβάτες, πολλοί από τους οποίους είχαν στηθεί στην ουρά για ώρες, αναχώρησαν από τον σταθμό λίγο μετά τις 6.30 π.μ.
Έπειτα από μεγάλη χρονική καθυστέρηση και υπέρβαση του προϋπολογισμού του, το σιδηροδρομικό έργο Crossrail παραδόθηκε χθες στο επιβατικό κοινό του Λονδίνου, προσφέροντας ταχύτερες μετακινήσεις από το αεροδρόμιο Χίθροου και το Μπερκσάιρ στα δυτικά και προς το Έσεξ στα ανατολικά, μέσω μιας σειράς από νεοκατασκευασμένα και μεγαλύτερου μήκους τούνελ που βρίσκονται κάτω από τη βρετανική πρωτεύουσα.
Το σιδηροδρομικό αυτό δίκτυο που ονομάστηκε «Ελίζαμπεθ» τιμώντας τη βασίλισσα Ελισάβετ, αναμένεται ότι θα μεταφέρει 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και θα αυξήσει τη δυνατότητα επιβατικής διακίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου στο Λονδίνο κατά 10%, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία μεταφορών στη βρετανική πρωτεύουσα (Transport for London -TfL).
Η κατασκευή του άρχισε πριν από δώδεκα και πλέον χρόνια και ήταν για την εποχή εκείνη το μεγαλύτερο έργο κατασκευής υποδομών στην Ευρώπη. Το 2010, η κατασκευή του, είχε κοστολογηθεί στα 17,43 δισεκατομμύρια ευρώ, με τη λειτουργία του να αναμένεται αρχικά για τον Δεκέμβριο του 2018.
Έπειτα από καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από δοκιμές ασφάλειας, αλλά και από τη λειτουργία προειδοποιητικών συστημάτων, πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, το Crossrail αρχίζει τη λειτουργία του με καθυστέρηση 3,5 ετών, αλλά και με υπέρβαση του αρχικού κόστους της κατασκευής του κατά 4,71 δισεκατομμύρια ευρώ, με συνολικό κόστος κατασκευής στα 22,13 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αρχικά δώδεκα σιδηροδρομικοί συρμοί την ώρα θα διέρχονται από την κάθε κατεύθυνση του μεσαίου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής που περιλαμβάνει τούνελ δώδεκα χιλιομέτρων συνδέοντας το Πάντινγκτον στα δυτικά με το Κάναρι Γουάρφ και το Άμπι Γουντ στα ανατολικά.
«Όλοι θα πρέπει να είναι τόσο υπερήφανοι», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, ο οποίος επίσης ταξίδεψε με τη νέα γραμμή. «Έχουμε τον καλύτερο σιδηρόδρομο στον κόσμο που ανοίγει για το κοινό. Η τελευταία φορά που είχαμε μια επέκταση των μεταφορών αυτής της κλίμακας ήταν το 1969, όταν άνοιξε η γραμμή Βικτώρια».
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του CNN, οι επιβάτες του πρώτου τρένου της νέας γραμμής απόλαυσαν τα ευρύχωρα κλιματιζόμενα βαγόνια, τους ευάερους σταθμούς και την ομαλή κίνηση, μακριά από τη στενόχωρη και θορυβώδη εμπειρία των παλαιότερων γραμμών του μετρό.
Ωστόσο, αργά το πρωί της Τρίτης υπήρξε μια μικρή αναστάτωση στα δρομολόγια της νέας γραμμής, όταν ο σταθμός Πάντιγκτον εκκενώθηκε προληπτικά όταν χτύπησε, κατά λάθος, ο συναγερμός πυρόσβεσης.