Κόσμος

Η χώρα που τα φανάρια της είναι λίγο διαφορετικά από τις άλλες

Άλλη μία τρελή παραξενιά των Ιαπώνων βγήκε στην επιφάνεια.

Η Ιαπωνία φημίζεται για τις ομορφιές της αλλά και για τις παραξενιές της. Μάλλον οι Ιάπωνες είναι από τους πιο ιδιαίτερους λαούς στον κόσμο. Ευγενικοί αλλά και πολύ εσωστρεφείς.

Η παραξενιά όμως συνεχίζεται και στην οδήγηση τους.

Ο τρόπος που οδηγούν στην Ιαπωνία είναι πολύ διαφορετικός από την Ευρώπη.

Ένα μάθημα που οι περισσότεροι από εμάς παίρνουμε πολλά χρόνια πριν κρατήσουμε τιμόνι στα χέρια μας είναι ότι το κόκκινο χρώμα στα φανάρια σημαίνει στάση και το πράσινο διέλευση. Μέχρι εδώ τα πράγματα ακούγονται πολύ απλά.

Τι συμβαίνει, όμως, στην περίπτωση που σε μια κουλτούρα το πράσινο σημαίνει επίσης και μπλε; Ό,τι ακριβώς συμβαίνει, δηλαδή, στην Ιαπωνία.

Όποιος βρεθεί στην Ιαπωνία, λοιπόν, και οδηγήσει στους δρόμους των πόλεών της θα παρατηρήσει ότι ο πράσινος φωτεινός σηματοδότης έχει χρώμα μπλε, και μάλιστα σε διάφορες αποχρώσεις. Αυτό δεν οφείλεται, όπως αναφέρει το Atlas Obscura σε κάποια λανθασμένη καλωδίωση αλλά στην ιαπωνική γλώσσα.

Πριν από εκατοντάδες χρόνια, λοιπόν, η ιαπωνική γλώσσα περιλάμβανε λέξεις για τέσσερα βασικά χρώματα: μαύρο, λευκό, κόκκινο και μπλε. Εάν κάποιος ήθελε να περιγράψει κάτι πράσινο θα χρησιμοποιούσε τη λέξη για το μπλε -«ao»- και αυτό το σύστημα λειτούργησε αρκετά καλά μέχρι περίπου το τέλος της πρώτης χιλιετίας, όταν ξεκίνησε η λέξη «midori» (αρχικά σήμαινε «βλαστάρι») να εμφανίζεται και γραπτώς για να περιγράψει αυτό που όλοι αναγνωρίζουμε ως πράσινο. Ακόμα και τότε, το midori θεωρήθηκε απόχρωση του ao. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, αυτή η ξαφνική μετάβαση είχε μόνιμα αποτελέσματα στην Ιαπωνία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Παρόλο, που τα πρώτα φανάρια στην Ιαπωνία, που λειτούργησαν κατά τη δεκαετία του 1930, ήταν πράσινα, αναφέρονται ως «μπλε» και αυτό έκανε την κυβέρνηση να αντιμετωπίζει προβλήματα με τους γλωσσολόγους. Αντί να αλλάξουν τις επίσημες περιγραφές, ωστόσο, αποφάσισαν να αλλάξουν τα φώτα προσπαθώντας να παραμείνουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στο διεθνές δίκαιο, που υπαγορεύει την υιοθέτηση ενός κοινού κώδικα (στην προκειμένη κόκκινα και πράσινα φανάρια) κυκλοφορίας.

Μάλιστα, ενώ μια διεθνής σύμβαση για τα χρώματα των φαναριών, επικυρωμένη από 74 χώρες, υπαγορεύει τα κόκκινα, κίτρινα και πράσινα χρώματα, η Ιαπωνία δεν την έχει υπογράψει, ωστόσο προσπαθεί να υιοθετήσει τη φιλοσοφία της. Έτσι, το 1973 μια κυβερνητική εντολή δήλωνε ότι τα φανάρια πρέπει να είναι η πιο μπλε απόχρωση του πράσινου που θα μπορούσε να υπάρξει

Δες το παρακάτω άλμπουμ για να δεις γιατί τα φανάρια στην Ιαπωνία είναι μπλε κι όχι πράσινα:

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κοινωνία 0

Τελικά, φυτρώνουν ανεμογεννήτριες στα καμένα-Καταγγελίες για δημιουργία Αιολικού Πάρκου στους βιότοπους του Μαυρόγυπα μόλις ένα χρόνο από την πυρκαγιά στη Δαδιά

Η Ορνιθολογική Εταιρεία και η Εταιρεία Προστασίας Βιοποικιλότητας Θράκης στη σχετική τους ανακοίνωση ζητούν από την...
νεκροί Ουκρανοί στρατιώτες στο Κουρσκ
Ένοπλες Συρράξεις 0

Σκληρές εικόνες: Γέμισαν πτώματα Ουκρανών στρατιωτών τα χαρακώματα στο Κουρσκ-Παραδοχή Ζελένσκι για τον στόχο της εισβολής (Βίντεο)

Ένα τρομερό βίντεο δείχνει ένα ουκρανικό χαράκωμα στο Κουρσκ να είναι γεμάτο με νεκρούς στρατιώτες του Κιέβου