Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

''Επανάσταση'': Νέο μαχητικό 6ης γενιάς & drone σχεδιάζoυν Γαλλία - Γερμανία - Ισπανία!

Αξιωματούχοι που αναπτύσσουν το διεθνές πρόγραμμα Future Combat Air System (FCAS), εξετάζουν πολλαπλούς συνδυασμούς σχεδίων, μαχητικών και απομακρυσμένων αερομεταφορέων έκτης γενιάς, με σκοπό να καταλήξουν σε ένα πρωτότυπο για καθένα τα επόμενα τρία χρόνια.

Το Future Combat Air System (FCAS), είναι ένα ευρωπαϊκό σύστημα,  συστημάτων μάχης  υπό ανάπτυξη από την Airbus, την Thales Group, την Indra Sistemas και την Dassault Aviation.

Το FCAS, θα αποτελείται από ένα Σύστημα Όπλου Επόμενης Γενιάς (NGWS), καθώς και από άλλα αεροπορικά περιουσιακά στοιχεία στο μελλοντικό επιχειρησιακό χώρο μάχης.

Το NGWS θα αποτελείται, από τηλεχειριζόμενα μεταφορικά οχήματα (drones) καθώς και ένα Μαχητικό  6ης Νέας Γενιάς (NGF), τα οποία το 2035-2040 θα αντικαταστήσουν τα τρέχουσα Ráfale της Γαλλίας, Typhoon της Γερμανίας και EF- 18 Hornets της Ισπανίας.

Η ομάδα FCAS, σχεδιάζει να πετάξει ένα πρωτότυπο μαχητικό αεροσκάφος, έως το 2027 και θα συνεχίσει τις δοκιμές και την αξιολόγηση, για τα επόμενα τρία χρόνια. Ο στόχος παραμένει να τοποθετήσει ολόκληρη την αρχιτεκτονική έως το 2040.

Μια δοκιμαστική πτήση επίδειξης αναμένεται, γύρω στο 2025 και η εισαγωγή λειτουργίας περίπου το 2040.

Η Dassault, θα χρησιμεύσει ως κύριος ανάδοχος για το NGF, ενώ η Airbus, θα ηγηθεί της ανάπτυξης συνοδευτικών οχημάτων, απομακρυσμένων αερομεταφορέων και του υποστηρικτικού νέφους του ευρύτερου συστήματος.

 Θα είναι επίσης ικανό για αερομεταφορέα που θα πετά, από το μελλοντικό αεροπλανοφόρο του Γαλλικού Ναυτικού.

Η Safran Aircraft Engines, θα είναι ο κύριος εργολάβος για τον κινητήρα μαχητικών αεροσκαφών επόμενης γενιάς, πρωτοπόρος στο σχεδιασμό και την ολοκλήρωση του κινητήρα, ενώ η MTU Aero Engines, ως ο κύριος συνεργάτης για την πρώτη φάση έρευνας και τεχνολογίας, θα αναλάβει το προβάδισμα στον κινητήρα. 

Κάθε χώρα, έχει ορίσει έναν εθνικό βιομηχανικό συντονιστή, η Airbus για τη Γερμανία, η Indra για την Ισπανία και  η Dassault για τη Γαλλία.

Το 2017 η Γερμανία και η Ισπανία, ζήτησαν από την Airbus να αρχίσει την εργασία για ένα νέο μαχητικό, με το όνομα Future Combat Air System (FCAS). 

Στη διεθνή έκθεση αεροδιαστημική (ILA Berlin Air Show) 2018, η Dassault Aviation και η Airbus ανακοίνωσαν, συμφωνία συνεργασίας για την ανάπτυξη του FCAS.

Τον Δεκέμβριο του 2018, το γερμανικό υπουργείο Άμυνας, καλωσόρισε την εκδήλωση ενδιαφέροντος της Ισπανίας για το πρόγραμμα. 

Τον Ιούνιο του 2019, η Ισπανία εντάχθηκε στο πρόγραμμα. 

Τον Δεκέμβριο του 2019, η Safran και η MTU Aero Engines συμφώνησαν, για την ίδρυση μιας κοινής επιχείρησης 50/50, που θα ενσωματωθεί στο πρόγραμμα έως το τέλος του 2021 για να αναλάβουν την διαχείριση της ανάπτυξης, παραγωγής και την υποστήριξη, μετά την πώληση του νέου κινητήρα τροφοδοσίας του NGF . 

Στις 12 Φεβρουαρίου 2020, η πρώτη φάση (1Α) του προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης, εγκρίθηκε από την επιτροπή προϋπολογισμού του γερμανικού κοινοβουλίου.

Με αυτήν την έγκριση καθιερώθηκε η βιομηχανική διανομή των πέντε πρώτων υποπρογραμμάτων.

Φάση 1Α - Αρχική σύμβαση.

Η Dassault, η Airbus, μαζί με τους συνεργάτες τους MTU Aero Engines, Safran, MBDA και Thales, έλαβαν την αρχική σύμβαση που ξεκινά τη φάση επίδειξης.

Αναμένεται ,να καλύψει μια περίοδο 18 μηνών έρευνας και ανάπτυξης, από τις αρχές Φεβρουαρίου 2020 ενώ ανέθεσε, διαφορετικούς ρόλους στις προαναφερθείσες εταιρείες (ωστόσο η Ισπανία έμεινε εκτός): 

  • Next Generation Fighter (NGF), με τον κύριο συνεργάτη της Dassault Aviation και τον κύριο συνεργάτη της Airbus
  • Μη επανδρωμένα συστήματα Remote Carrier (RC) με Airbus ως κύριος εργολάβος και MBDA ως κύριο συνεργάτη
  • Combat Cloud (CC) με τον Airbus ως κύριο εργολάβο και τον Thales ως κύριο συνεργάτη
  • Κινητήρας με τον κύριο συνεργάτη Safran και MTU Aero Engines

Η Eva Portier, (γενικός μηχανικός όπλων και αρχιτέκτονας αμυντικού συστήματος για το γαλλικό γραφείο προμηθειών ),  σημείωσε ότι ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για την ομάδα FCAS, να επιτύχει τη συμφωνία για να προχωρήσει στην φάση του διαδηλωτή εγκαίρως, καθώς η Φάση 1Α έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί αυτόν τον Νοέμβριο, λίγους μήνες μετά τις γερμανικές ομοσπονδιακές εκλογές στις 26 Σεπτεμβρίου.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ