Οι εργαζόμενοι είχαν καταγγείλει τις ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ η εργοδοσία του ΟΣΕ έστελνε εξώδικα σε όσους διαμαρτύρονταν με αποτέλεσμα σήμερα να μιλάμε για μια νέα τραγωδία στα Τέμπη. Ρεπορτάζ του Open δείχνει πόσα λεφτά δαπανήθηκαν εδώ και δεκαετίες για τον εκσυχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου: Μέσα σε 25 χρόνια, πήρε δάνεια 10,4 δισ. ευρώ με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.
Συνολικά από το 2000 έως το 2020 μπήκαν στα ταμεία για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους 27 δισ. ευρώ.
Οι οικονομικές απώλειες για το ελληνικό δημόσιο ανέρχονται σε 7,6 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε το 2017 στην ιταλική Ferrovie έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ, που σήμερα στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσω της Hellenic Train.
Αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία σύμφωνα με το ρεπορτάζ:
- 4,6 δισ. ευρώ μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου από το 2000 έως το 2011
- 2 δισ. ευρώ δόθηκαν για διάφορες δαπάνες
- 1 δισ. ευρώ δόθηκε για ζημίες λόγω απώλειας υλικών
- 14,6 δισ. ευρώ ήταν τα δάνεια που έλαβε ο ΟΣΕ για συντήρηση και διαχείριση
- 1 δισ. ευρώ ήταν τα δάνεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- 4 δισ. ευρώ ήταν το ύψος των επιδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ από το 2007 μέχρι το 2020
Σε αυτά προστίθεται και το κόστος των μισθών για τους εργαζόμενους στα τρένα που σύμφωνα με το ρεπορτάζ το 2009 άγγιζε – κατά μέσο όρο – τα 60.000 ευρώ ανά έτος για κάθε εργαζόμενο.
Για να πουληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ – και μέσα στο γενικότερο πλαίσιο εξυγίανσης – διεγράφη χρέος 15,5 δισ. ευρώ…