Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Euroferry Olympia: Συνεχίζονται οι έρευνες – «Το πλοίο είναι σαν χύτρα που βράζει» - Προκαλεί η πλοιοκτήτρια εταιρία

Δέκα άνθρωποι παραμένουν ακόμη αγνοούμενοι στο Euroferry Olympia, παρόλο ότι διανύουμε πλέον το τέταρτο 24ωρο από την εκδήλωση  πυρκαγιάς στο μοιραίο πλοίο, τα ξημερώματα της Παρασκευής. Είναι πολύ πιθανόν ότι σήμερα οι διασώστες να ολοκληρώσουν την αναζήτηση επιζώντων.

Σύμφωνα με τον συντονιστή της ΕΜΑΚ, όλοι οι χώροι του πλοίου είναι παραμορφωμένοι από την φωτιά, ενώ «αγριεύουν τα πράγματα και στον καιρό».

Σε εξέλιξη συνεχίζουν να βρίσκονται οι έρευνες στο «Euroferry Olympia» για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων, μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο τα ξημερώματα της Παρασκευής, 18 Φεβρουαρίου, στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας.

Στο εσωτερικό του πλοίου δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί, ενώ το σκάφος έχει οδηγηθεί ρυμουλκούμενο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας, όπου ρυμουλκά σκάφη συνεχίζουν τις ρίψεις νερού για να επιτευχθεί η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών και η πτώση των θερμοκρασιών.

Σαν χύτρα που βράζει

«Με θερμοκρασίες από 200 βαθμούς Κελσίου που φτάνουν και τους 300 σε ορισμένα σημεία, το «Euroferry Olympia», είναι σαν χύτρα που επιπλέει ενώ βράζει στο νερό, είπε ο συντονιστής της ΕΜΑΚ (επιχειρήσεων Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας και νήσων), Δημήτρης Κοντογιάννης, στην ΕΡΤ.

Δεν υπάρχει περίπτωση να βγεις από το σημείο που μπαίνουμε για τις έρευνες. Μπαίνουμε από ένα μόνο σημείο, με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και αποκτήσαμε πρόσβαση και στο τρίτο γκαράζ», ήταν τα επόμενα λόγια του συντονιστή.

«Εστιάζουμε στα καταστρώματα όπου στάθμευσαν τα οχήματα και ερευνούμε για αγνοούμενους σε ένα πλοίο μήκους 185 μέτρων, ύψους 14 και με βύθισμα στα 7 μέτρα», πρόσθεσε ο Δημήτρης Κοντογιάννης.

«Αγριεύουν τα πράγματα και στον καιρό. Είμαστε στην Αδριατική και η ομάδα μου είναι ανεβασμένη στο πλοίο, όπου όλοι οι χώροι είναι παραμορφωμένοι από την ανεξέλεγκτη φωτιά», πρόσθεσε.

Νωρίτερα

Την Κυριακή βρέθηκε ζωντανός ένας 21χρονος Λευκορώσος, αλλά δυστυχώς και ένας Έλληνας απανθρακωμένος.

Πρόκειται για 58χρονο Έλληνα, που εγκλωβίστηκε και βρήκε μαρτυρικό θάνατο, στην καμπίνα του φορτηγού του. Σύμφωνα με πληροφορίες, καθοριστικό ρόλο στην αναγνώριση έπαιξαν τα τατουάζ που είχε στο σώμα του.

Όπως ανακοίνωσε η Πυροσβεστική, η σορός του ανασύρθηκε νωρίτερα από τα στελέχη που παίρνουν μέρος στη δραματική επιχείρηση για τη διάσωση τυχόν επιζώντων

Οι Πυροσβέστες εντόπισαν τον άτυχο οδηγό στο γκαράζ 2 του Euroferry Olympia και πολύ γρήγορα ξεκίνησε η επιχείρηση για τη μεταφορά της σορού του. Στις επόμενες φωτογραφίες βλέπουμε τα όσα έγιναν το απόγευμα, με τις εικόνες να κόβουν την ανάσα.

Οι έρευνες συνεχίζονται και σήμερα – όσο αυτό είναι δυνατό – με τις ελπίδες όσο περνά η ώρα να λιγοστεύουν για άλλους επιζώντες.

Καθώς οι ώρες περνούν, δυστυχώς, ελαττώνονται οι ελπίδες να εντοπιστούν ζώντες όσοι από τους 10 αγνοούμενους είχαν, ενδεχομένως, εγκλωβιστεί στα κλειστά γκαράζ του πλοίου.

Δείτε το βίντεο από το Οpen

Την ίδια ώρα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας εμφανίζεται -μάλλον- προκλητικός, δεδομένου ότι ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες για τους αγνοούμενους. Μιλώντας στον ΑΝΤ1, επανέλαβε ότι οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν μέσα στα οχήματα τους στο γκαράζ του «Euroferry Olympia» είναι παραβάτες του διεθνούς κανόνα που αναφέρει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν επιβάτες στα γκαράζ των πλοίων στην διάρκεια του ταξιδιού.

«Υπήρχαν διάδρομοι στο γκαράζ ανάμεσα στα αυτοκίνητα, για αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ανέβει στο κατάστρωμα του πλοίου», είπε ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρείας Grimaldi Group, Πολ Κυπριανού, απαντώντας στις καταγγελίες οδηγών πως δεν μπορούσε να περάσει ένας σχετικά εύσωμος άνθρωπος ανάμεσα στα οχήματα, επομένως δεν υπήρχε ευχέρεια και για πυρόσβεση αμέσως μετά από την εκδήλωση της φωτιάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι είπε για τον έλεγχο που είχε γίνει στο πλοίο

Ο κ. Κυπριανού υπεραμύνθηκε της ασφάλειας του πλοίου και της ύπαρξης συστημάτων πυρασφάλειας, σημειώνοντας πως στις 16 Φεβρουαρίου είχε γίνει επιθεώρηση τους από τις ελληνικές Αρχές και είδε δοθεί άδεια για να ταξιδέψει το πλοίο.

κόμη, ανέφερε πως δεν μπορεί κάποιος να ξέρει αν υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος πυρασφάλειας, εάν δεν σβηστεί η φωτιά και επιτραπεί η έρευνα στο πλοίο.

Ο εκπρόσωπος της Grimaldi Group απέκρουσε και τις αιτιάσεις για τις συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου, καθώς και τις καταγγελίες οδηγών πως είναι γεμάτες ψύλλους και κοριούς, λέγοντας δε πως υπήρχαν διαθέσιμα κρεβάτια για όλους τους οδηγούς στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και ότι γίνονται τακτικά καθαρισμοί και απολυμάνσεις στους χώρους του πλοίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Φουντώνουν" οι καταγγελίες - Άθλιες οι συνθήκες στο καράβι

Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο γιος του ενός από τους αγνοούμενους ανέφερε πως οι συνθήκες στο συγκεκριμένο καράβι, όπως και σε άλλα της εταιρείας, είναι άθλιες.

Όπως είπε, τα φορτηγά είναι κολλητά το ένα στο άλλο και το συγκεκριμένο καράβι θα έπρεπε να κουβαλά μόνο συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Αυτός ήταν και ο ρόλος του όταν ήταν στην Μάλτα.

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας καταγγέλλει ωστόσο πως οι συνθήκες στις καμπίνες ήταν απαράδεκτες, και ήταν λόγο που οι οδηγοί δεν κοιμόντουσαν εκεί. Ο πρόεδρος της Ομποσπονδίας Απόστολος Κενανίδης δήλωσε και πάλι πως ορισμένες καμπίνες ήταν πολύ μικρές και χωρίς αερισμό.

Επίσης κατήγγειλε πως έβαζαν τα φορτηγά σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους προκειμένου να χωρέσουν περισσότερα, κάτι που έκανε ακόμα πιο εύκολο το να εξαπλωθεί η φωτιά.

Η πολύ μικρή απόσταση μεταξύ των φορτηγών, ήταν και ένας λόγος που – όπως είπε – κάποιοι οδηγοί δεν τα αφήνουν, καθώς πολύ δύσκολα μπορούν να τα προσεγγίσουν αν χρειαστεί.

Μάλιστα ανέφερε πως τα είχαν καταγγείλει αυτά, ωστόσο δεν είχαν πάρει απάντηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι απαντά το Υπουργείο Ναυτιλίας

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Κωνσταντίνος Κατσαφάδος μίλησε στο Open για τις δραματικές έρευνες στο Euroferry Olympia. Δήλωσε πως το πλοίο δεν κινδυνεύει προς το παρόν με βύθιση και πως υπεύθυνο ώστε να μην υπάρχουν άνθρωποι στα γκαράζ είναι το προσωπικό του κάθε πλοίου.

Δείτε το βίντεο

Σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα

Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.

Στο εσωτερικό του πλοίου φέρεται, πλέον, ότι δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί, ενώ έχει οδηγηθεί ρυμουλκούμενο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας, όπου ρυμουλκά σκάφη συνεχίζουν τις ρίψεις νερού για να επιτευχθούν η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών και η πτώση των θερμοκρασιών. Σε πολλά σημεία του Euroferry Olympia, κατά την κατάσβεση της φωτιάς, η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 500 βαθμούς Κελσίου.

Η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρίσκεται, ήδη, στο σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το πλοίο αναμένεται να ενισχυθεί σήμερα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, τα οποία θα επιχειρήσουν σε όλο το πλοίο προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους.

Δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει.

Εκτός από τη θερμοκρασία μέσα στο πλοίο, οι αναθυμιάσεις και οι καπνοί είναι ιδιαίτερα τοξικοί.

Άνδρες της ΕΜΑΚ που ανέβηκαν εκ νέου, χθες, στο φλεγόμενο πλοίο εντόπισαν τη σορό ενός 58χρονου οδηγού σε καμπίνα φορτηγού στο γκαράζ 2. Νωρίτερα, είχε διασωθεί ένας Λευκορώσος 21 ετών, οδηγός φορτηγού με λιθουανικές πινακίδες.

Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.

«Είναι ζωντανός και περιμένει» – Το πλοίο ήταν «πλωτό Άουσβιτς», ξεσπά σύζυγος αγνοουμένου

«Είναι ζωντανός, όμως περιμένει βοήθεια», είπε η κ. Βάνια Μπεκιάρη, καλώντας όλους να μην χαρακτηρίζουν ως αγνοούμενους τους δέκα επιβάτες, αλλά ως εγκλωβισμένους.

Ξέσπασε η σύζυγος ενός εκ των Ελλήνων οδηγών φορτηγού, τα ίχνη του οποίου δεν έχουν εντοπιστεί από την Παρασκευή, οπότε ξέσπασε η φωτιά στο πλοίο «Euroferry Olympia».

«Είναι ζωντανός, όμως περιμένει βοήθεια», είπε η κ. Βάνια Μπεκιάρη, καλώντας όλους να μην χαρακτηρίζουν ως αγνοούμενους τους δέκα επιβάτες, αλλά ως εγκλωβισμένους.

«Ο σύζυγος μου δεν βρισκόταν, αλλά βρίσκεται στο δεύτερο γκαράζ και είναι στον καταπέλτη, γιατί μπήκε τελευταίος, σύμφωνα με τον εργοδότη του. Η φωτιά ξέσπασε στο από πάνω γκαράζ. Ο άνδρας μου είναι πάρα πολύ έμπειρος και επαγγελματίας και γνωρίζει τα κατατόπια του καραβιού και πιθανολογώ ότι έχει πάει σε ασφαλές σημείο», ανέφερε η σύζυγος του οδηγού.

Η κ. Μπεκιάρη, συναισθηματικά φορτισμένη όπως είναι φυσιολογικό, επέρριψε ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και στο Κράτος, όπως είπε για καθυστερημένη αντίδραση και επέμβαση για την αναζήτηση των ανθρώπων που δεν είχαν δώσει ίχνη ζωής, ενώ ζήτησε την ενεργοποίηση άμεσα περισσότερων δυνάμεων για την αναζήτηση των αναζητούμενων επιβατών.

Χαρακτήρισε το πλοίο ως «πλωτό Άουσβιτς» και αντέκρουσε τους ισχυρισμούς της πλοιοκτήτριας εταιρείας πώς είναι παραβάτες όσοι οδηγοί παρέμεναν στα οχήματα τους στο γκαράζ, λέγοντας «δεν είναι επιλογή τους. Είναι ανάγκη. Οι συνθήκες είναι άθλιες, 3-4 άτομα στις καμπίνες εν μέσω κοροναϊού, είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Οι συνθήκες υγιεινής είναι άθλιες. Όταν παραπονιούνταν για τις συνθήκες στις καμπίνες οι οδηγοί, η απάντηση των αρμοδίων του συγκεκριμένου καραβιού ήταν «αυτό είναι. Αν δεν σας αρέσει, πηγαίνετε στα φορτηγά σας».

«Η ΕΜΑΚ μπαίνει έρποντας στα γκαράζ γιατί δεν υπάρχει χώρος να περάσουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα» υποστήριξε η κ. Μπεκιάρη, συμπληρώνοντας πως «ο άντρας μου έλεγε ότι δεν θέλει να πάει ταξίδι με αυτό το πλοίο, γιατί είναι σαπιοκάραβα και τα καίει ο πλοιοκτήτης για να παίρνει τις αποζημιώσεις».

«Τέταρτη ημέρα… πόσο  θα αντέξουν αυτοί οι άνθρωποι; Να μου δώσουν καράβι να φτάσω εκεί και να πάω εγώ. Τέταρτη ημέρα και έφεραν σήμερα διπλές δυνάμεις. Ντροπή… λίγη ανθρωπιά», είπε εμφανώς ταραγμένη η γυναίκα, που έστρεψε τα βέλη της κατά του ΥΕΝ και του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...