Σβήνουν οι ελπίδες για τους αγνοούμενους στο πλοίο «Euroferry Olympia» που πήρε φωτιά ανοιχτά της Κέρκυρας…
Με ανακοίνωσή της η Πυροσβεστική, έκανε γνωστό ότι λίγο πριν τις 17.30 ανασύρθηκε η σορός άντρα από το πλοίο Euroferry Olympia, που πήρε φωτιά τα ξημερώματα της περασμένης Παρασκευής…
Ο άτυχος άντρας ήταν ανάμεσα στους 11 αγνοούμενους του πλοίου Euroferry Olympia. Τα ξημερώματα της περασμένης Παρασκευής, όταν το πλοίο πήρε φωτιά ανοιχτά της Κέρκυρας, εγκλωβίστηκε και δεν κατάφερε να γλιτώσει. Όπως ανακοίνωσε η Πυροσβεστική, η σορός του ανασύρθηκε από τα στελέχη που παίρνουν μέρος στη δραματική επιχείρηση για τη διάσωση τυχόν επιζώντων.
Ο άτυχος άντρας εντοπίστηκε νεκρός μέσα σε φορτηγό που βρισκόταν σε γκαράζ. Υπενθυμίζεται πως χθες, εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ανέφερε πως από τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, η φωτιά φαίνεται πως ξεκίνησε από κάποιο φορτηγό που υπήρχε στο γκαράζ και πολύ γρήγορα επεκτάθηκε.
Συγκεκριμένα οι άνδρες της ΕΜΑΚ, που ανέβηκαν εκ νέου στο φλεγόμενο πλοίο, εντόπισαν τη σορό σε καμπίνα φορτηγού στο γκαράζ 2 του φλεγόμενου πλοίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέσα στο πλοίο έχουν πέσει κι έτσι οι διασώστες της ΕΜΑΚ κατάφεραν να μπουν στο γκαράζ 2.
Εκεί, εντόπισαν το απανθρακωμένο πτώμα σε καμπίνα φορτηγού.
Νωρίτερα, είχε διασωθεί ένας 21χρονος Λευκορώσος, οδηγός φορτηγού με λιθουανικές πινακίδες.
Ο εκπρόσωπος του Λιμενικού, πλωτάρχης Νίκος Αλεξίου, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, είχε εκφράσει την αισιοδοξία του ότι θα βρεθούν και άλλοι επιζήσαντες στο φλεγόμενο πλοίο και γι' αυτό συνεχίζεται η επιχείρηση διάσωσης.
Μετά τη διάσωση του Λευκορώσου οδηγού, αλλά και την τραγωδία με το απανθρακωμένο πτώμα, ο αριθμός των αγνοούμενων είναι δέκα.
Λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, διασώστες της ΕΜΑΚ είχαν να ανέβουν και πάλι στο πλοίο, αναζητώντας επιζώντες. Όταν άνοιξαν τις υδατοστεγείς πόρτες του γκαράζ 2, χρειάστηκε να περιμένουν να καθαρίσει η ατμόσφαιρα, προκειμένου να μπορέσουν να εισέλθουν σε αυτό και να επιχειρήσουν για τον εντοπισμό όσων οδηγών είχαν ενδεχομένως εγκλωβιστεί εκεί.
Οι πόρτες αυτές κλείνουν αυτομάτως, όταν σημάνει συναγερμός.
Την ίδια ώρα για προληπτικούς λόγους, στην Πνευμονολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, νοσηλεύεται ο 21χρονος Λευκορώσος, που διασώθηκε σήμερα, μετά από δύο 24ωρα, από το φλεγόμενο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia». Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, Λεωνίδα Ρουμπάτη, «ο 21χρονος φέρει μόνο ενδείξεις αφυδάτωσης, ενώ του γίνονται όλες οι εξετάσεις».
«Από τις πρώτες πληροφορίες με τους γιατρούς είπε ότι άκουγε και άλλες φωνές. Ελπίζουμε να υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι ζωντανοί και να είναι καλά στην υγεία τους», δήλωσε ο κ. Ρουμπάτης. Εξάλλου εντός της ημέρας αναμένεται να αποσωληνωθεί ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός, καθώς βελτιώνεται η υγεία του.
Εξιτήρια από το Νοσοκομείο θα λάβουν σήμερα και ο Αφγανός, αλλά και ο Ρουμάνος, διασωθείς επιβάτης, ενώ στο νοσοκομείο θα παραμείνουν για νοσηλεία δύο άτομα που βρίσκονται στη Πνευμονολογική Κλινική. Να σημειωθεί ότι μετά το τραγικό συμβάν και κατά την αποβίβασή τους στην Κέρκυρα χρειάσθηκε αρχικά να διακομίσθηκαν με το ΕΚΑΒ στο ΤΕΠ του Γ.Ν. Κέρκυρας 10 ασθενείς εννέα άνδρες και μία γυναίκα, στους οποίους παρασχέθηκαν άμεσα οι πρώτες βοήθειες.
Το θαύμα της διάσωσης του νεαρού Λευκορώσου αναπτέρωσε τις ελπίδες των συγγενών των 11 αγνοουμένων. Η Μαρία Μπεκιάρη σύζυγος αγνοούμενου, οδηγού φορτηγού βρίσκεται από το πρωί στο λιμάνι της Κέρκυρας. Και ελπίζει.
Ο 63χρόνος Νικόλας Μπεκιάρης είχε επιβιβαστεί στο 2ο υπόγειο. Έκανε συχνά το δρομολόγιο αυτό αλλά απέφευγε να χρησιμοποιεί το Euroferry Olympia. Αυτό ήταν το προτελευταίο του ταξίδι μιας και θα έβγαινε στη σύνταξη. Ακόμη παραμένουν εστίες φωτιάς, ενώ η θερμοκρασία ξεπερνά τους 600 βαθμούς Κελσίου.
Πληροφορίες πως υπάρχουν κι άλλοι επιζώντες μέσα στο πλοίο
Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, ο 21χρονος Λευκορώσος μίλησε με μία γυναίκα στα ρώσικα και της αποκάλυψε πως από χθες το βράδυ άκουγε τέσσερις ή πέντε φωνές μέσα στο πλοίο.
Στη συνέχεια αναμένονται να επικοινωνήσουν μαζί του άνδρες του Λιμενικού με μεταφραστή ώστε να βοηθήσουν στον εντοπισμό των αγνοούμενων.
Η ανακοίνωση απαντά στα όσα υποστηρίζει το συνδικάτων των οδηγών φορτηγών, που κάνει λόγο για απαράδεκτες συνθήκες στις καμπίνες του Euroferry Olympia, και πως γι αυτό οι οδηγοί δεν επιλέγουν τις καμπίνες αλλά κοιμούνται στις νταλίκες στο γκαράζ.
Σύμφωνα με την Grimaldi, υπάρχει τακτικός καθαρισμός των καμπινών και των κοινόχρηστων χώρων. Αναφέρει πως σύμφωνα με τους κανονισμούς δεν επιτρέπεται να είναι κανείς στο γκαράζ, σε αντίθεση με όσα έπραξαν ορισμένοι οδηγοί.
Αναφέρει επίσης πως το πλοίο δεν ήταν υπεράριθμο, όπως αναφέρει το Συνδικάτο, ούτε ήταν ακατάλληλο να μεταφέρει και επιβάτες και νταλίκες με τα συγκεκριμένα φορτία.
Τονίζει επίσης πως όλοι οι οδηγοί είχαν καμπίνα όπως και 26 επιβάτες.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.
Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ».
Το δελτίο τύπου επισυνάπτεται παρακάτω