Από την πρωινή χαρά για τον εντοπισμό του 21χρονου Λευκορώσου που επέζησε για 53 ολόκληρες ώρες μέσα στο φλεγόμενο πλοίο, στα δάκρυα για τον θάνατο του 58χρονου Έλληνα οδηγού, που βρέθηκε λίγες ώρες αργότερα απανθρακωμένος, μέσα στην καμπίνα του φορτηγού του.
Και από την αισιοδοξία και για άλλους επιζώντες, στον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία για τους 10 αγνοούμενους. Κάθε ώρα που περνά, σβήνουν ελπίδες. Ελπίδες που είχαν αναπτερωθεί όταν οι Πυροσβέστες βρήκαν ζωντανό στην πρύμνη του Euroferry Olympia τον Λευκορώσο.
Οι συγγενείς των αγνοούμενων απευθύνουν αλλεπάλληλες δραματικές εκκλήσεις για συνέχιση των ερευνών. Κάτι που γίνεται από ομάδες της ΕΜΑΚ που δεν έχουν σταματήσει να ψάχνουν και να ερευνούν τους χώρους του Euroferry Olympia.
Η δραματική επιχείρηση διάσωσης
Η επιχείρηση της ΕΜΑΚ για τον εντοπισμό επιζώντων γίνεται κάτω από εξαιρετικά αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες. Οι ομάδες της ΕΜΑΚ που ερευνούν στο πλοίο είναι δύο. Το πλοίο έχει 180 μέτρα μήκος και ήδη βυθιστεί γύρω στα 7 μέτρα από το νερό που εδώ και τρεις μέρες ρίχνουν συνεχώς για να σβήσουν τη φωτιά. Στόχος είναι να ψύχεται το κέλυφος του και να μπορούν να μπαίνουν μέσα οι πυροσβέστες.
Ο χώρος που βρέθηκε η σορός του άνδρα είναι μια περιοχή που έχει μόνο φορτηγά. Το πλοίο καίγεται στη μέση παρά το γεγονός ότι βγαίνει καπνός από την πίσω πλευρά και αυτό γιατί από εκεί βρήκε διέξοδο.
Οι πυροσβέστες μπήκαν από εκείνο το σημείο και περπάτησαν 150 μέτρα μέσα στο πλοίο σε έναν χώρο που δεν έχει φωτισμό και κινούνται με δικές τους μικρές λάμπες για να βλέπουν. Η περιοχή αυτή έχει ακόμα πολύ καπνό και πυροσβέστες μπαίνουν εκεί με μπουκάλες οξυγόνου και με ειδικές στολές που αντέχουν τις υψηλές θερμοκρασίες.
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα να βγαίνουν πάνω ώστε να αντικαθιστούν τις μπουκάλες οξυγόνου. Δίπλα στο πλοίο υπάρχει ένα πλοιάριο όπου βρίσκεται μια ομάδα και εκεί γεμίζουν τις μπουκάλες με οξυγόνο.
Καταγγελίες για τις συνθήκες στα πλοία
Συνεχίζονται στο μεταξύ οι καταγγελίες για τις συνθήκες που επικρατούν μέσα στις καμπίνες των πλοίων, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία. Τα σημάδια από τσιμπήματα ψύλλων και κοριών σε όλο το πρόσωπο και το σώμα του κ. Γιάννη, επαγγελματία οδηγού φορτηγού διεθνών μεταφορών, είναι εμφανή μετά από ύπνο σε καμπίνα πλοίου της ιταλικής εταιρείας.
Καταγγέλλει ότι οι συνθήκες που επικρατούν μέσα στις καμπίνες είναι απαράδεκτες και επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία. Την ίδια στιγμή οδηγοί καταγγέλλουν ότι αναγκάζονται να κοιμηθούν 3 και 4 άτομα μέσα στην ίδια καμπίνα εν μέσω κορονοϊού. Αυτός είναι και ο λόγος που οι οδηγοί των φορτηγών, αν και απαγορεύεται από το πρωτόκολλο, κοιμούνται στα φορτηγά, παρά να περάσουν ένα «εφιαλτικό» ταξίδι μέσα στις καμπίνες των πλοίων.