Κοινωνία

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Σαμποτάρει τη διαδικασία η ΔΟΕ με "οδηγίες" προς τα σχολεία

Τον ευτελισμό της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μονάδων στοχεύει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), στέλνοντας υποδείγματα εκθέσεων αξιολόγησης και σχεδίων προγραμματισμού στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία για να τα καταθέσουν στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η απόφαση ελήφθη στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ με οριακή πλειοψηφία, όπως αναφέρει σε σημερινό (Πέμπτη 21.10.2021) δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή».

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να καταθέσουν στο ΙΕΠ εκθέσεις αποτίμησης του έργου της προηγούμενης σχολικής χρονιάς 2020-2021 και σχέδια δράσης πάνω σε οκτώ άξονες για την τρέχουσα, όπως ορίζει η νομοθεσία (ν. 4692/2020 και ν. 4823/2021).

Ωστόσο, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ κήρυξαν αποχή – απεργία από τις διαδικασίες. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας που είχαν τα σχολεία να προχωρήσουν τις διαδικασίες, το υπουργείο Παιδείας κινήθηκε δικαστικά και το αρμόδιο δικαστήριο έκρινε παράνομη την απεργία-αποχή.

Τέσσερις συστάσεις

Ως τελευταία εξέλιξη, το Δ.Σ. της ΔΟΕ αποφάσισε να στείλει στα σχολεία ενιαία κείμενα για την αποτίμηση του 2020-2021 και τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό της τρέχουσας χρονιάς, και κάλεσε τους συλλόγους διδασκόντων «να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση».

Χαρακτηριστικά, σε έγγραφο που εστάλη στα σχολεία την Τρίτη, το Δ.Σ. της ΔΟΕ δηλώνει – «υπενθυμίζει», η λέξη που χρησιμοποιεί – προς δασκάλους και νηπιαγωγούς:

  1. Δεν φτιάχνουμε τα κείμενα για να αξιολογηθούμε με καλό βαθμό ούτε για να αναδείξουμε τα σημεία υπεροχής της μιας σχολικής μονάδας έναντι της άλλης, αλλά για να αποτυπώσουμε την ενιαία και κοινή μας στάση.
  2. Επισημαίνουμε ότι σε κάθε σχέδιο δράσης, δεν χωριζόμαστε σε ομάδες, αλλά ομάδα είναι όλος ο σύλλογος διδασκόντων, ώστε να μην υπάρχει μερισμός και διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών.
  3. Δεν αποτυπώνουμε κανέναν επιπλέον άξονα πέρα από τους έξι που έχουν επιλεγεί από τη ΔΟΕ.
  4. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων στην 4βαθμη κλίμακα βαθμολόγησης να επιλέξουν για όλους τους άξονες τον υψηλότερο βαθμό (4), ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα ποσοτικής διάκρισης μεταξύ των σχολείων.

Η ΔΟΕ στο ίδιο έγγραφο υποδεικνύει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν και ζητάει να καταθέσουν «το ενιαίο κείμενο αποτίμησης ως απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, καθώς και τα κείμενα της ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμία διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση».

Η απόφαση ελήφθη στο 11μελές Δ.Σ. με 6 ψήφους. Υπέρ της ψήφισαν τα τρία μέλη της ΔΑΚΕ (φέρεται προσκείμενη στη ΝΔ), τα δύο μέλη του Δικτύου (φέρεται προσκείμενο στον ΣΥΡΙΖΑ) και το ένα εκ των δύο των Παρεμβάσεων (της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς).

Κατά της πρότασης, ψήφισαν τα δύο μέλη της Δημοκρατικής Συμμαχίας (κινείται στο χώρο του ΚΙΝΑΛ). Την ίδια γραμμή ακολούθησαν και τα δύο μέλη του ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) και το έτερο μέλος των παρεμβάσεων, που προέκριναν τη συνέχιση της ανυπακοής στην αξιολόγηση.

Και στην ΟΛΜΕ έχει κατατεθεί ανάλογη πρόταση,. επί της οποίας ωστόσο δεν έχει συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...