Όλα αλλάζουν πλέον στην Ανατολική Μεσόγειο λόγω των τεράστιων σε έκταση και κέρδη έργων και αυτό είναι πλέον ορατό πιο πολύ από ποτέ.
Σύμφωνα με Ισραηλινή ειδικό, η Ελλάδα θα αποφασίσει για νέες κορβέτες πριν από το τέλος του χρόνου, επικαλούμενη ανώτερο σύμβουλο του ελληνικού υπουργείου εθνικής Άμυνας.
Η επιλογή είναι πιθανό να είναι μεταξύ της κορβέτας κλάσης Doha και της γαλλικής κορβέτας Gowind, ενώ και τα δύο πολεμικά πλοία θα είναι οπλισμένα με 16 έως 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, οι Ιταλοί έχουν προσφέρει στην Ελλάδα τέσσερις κορβέτες «Doha» της κατηγορίας Al Zubarah (3.200 τόνοι) για περίπου 2 δισ. ευρώ, ενώ η τιμή των τεσσάρων της ίδιας κατηγορίας που πουλήθηκαν το 2017 στο Κατάρ θα ανέβαινε στα 3,2 δισ. ευρώ εκτός εξοπλισμού.
Από την πλευρά της, η Naval Group φαίνεται ότι έχει ακολουθήσει κατά γράμμα όλες τις συστάσεις του υπουργείου Άμυνας. Ο όμιλος έχει υπογράψει συμφωνία με το ναυπηγείο Σκαραμαγκά, το οποίο θα πρέπει σύντομα να ανήκει στον Έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου παρά τη νομική αβεβαιότητα με την παρέμβαση του δισεκατομμυριούχου Iskandar Safa. Πολύ πρόσφατα, η Naval Group έδειξε για άλλη μια φορά όλη την τεχνογνωσία της στη δημιουργία συνεργασιών. Στα τέλη Ιουνίου υπέγραψε αρκετές συμβάσεις και συμφωνίες συνεργασίας με Έλληνες αμυντικούς βιομήχανους στο πλαίσιο του προγράμματος Greek Defense and Intervention Frigate (FDI HN). "Το Naval Group σημαδεύει πολλά κουτιά. Η προσφορά του είναι η πιο στιβαρή", εξηγούμε στη La Tribune. Αλλά η ομάδα έμεινε μεθυσμένη και κοιμισμένη από την αγαπημένη της κατάσταση...
Από εκεί και πέρα, η Naval Group προσφέρει Το ζευγάρι FDI (Μεσόγειος) / Gowind (Αιγαίο Πέλαγος), πολύ αποτελεσματικό από άποψη κοινοτήτων, διαλειτουργικότητας, συντήρηση, εκπαίδευση, πλήρωμα και δύναμη πυρός. Ωστόσο, δεν αμέλησε και το οικονομικό.
Γιατί τώρα έρχεται η είδηση περί τελικής απόφασης από την Ελλάδα για την αγορά Κορβετών;
Πληροφορίες από τον διεθνή τύπο αναφέρουν ότι μετά την εκλογή Νετανιάχου στο Ισραήλ, την αποκοπή της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό αέριο, ο αγωγός East Med, είναι μονόδρομος για την Ευρώπη ενώ για το έργο πιέζει κόσμος και κοσμάκης, αφού σε αυτόν μπορούν να συνδεθούν η Αίγυπτος ακόμα και η Λιβύη.
Η Ελλάδα και οι Έλληνες αξιωματούχοι έγιναν κοινωνοί αυτών εξελίξεων, και τώρα οφείλουν να ενδυναμώσουν το ελληνικό πολεμικό ναυτικό για δύο λόγους:
Α. Η τουρκική απίστευτη προκλητικότητα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Β. Λόγω της ανάγκης διαφύλαξης του αγωγού East Med, με πολεμικά πλοία μικρών διαστάσεων κατάλληλα για αυτήν την αποστολή.
Γιγάντωση του ισραηλινού πολεμικού ναυτικού
Σύμφωνα με την ίδια Ισραηλινή ειδικό, “σύντομα το ισραηλινό ό Πολεμικό Ναυτικό θα αποτελείται από περισσότερα από 60 πολεμικά πλοία (μάχιμος στόλος) 11 υποβρύχια με 14-16 φρεγάτες 4 - 6 κορβέτες 20 ΤΠΚ 10 περιπολικά πλοία και 10 αποβατικά πλοία.
Η κίνηση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφού ανακαλύφθηκαν πολύτιμα αποθέματα φυσικού αερίου στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) του Ισραήλ στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Δεδομένου ότι το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας στο Ισραήλ σήμερα προέρχεται από φυσικό αέριο που παράγεται από τις θαλάσσιες εξέδρες φυσικού αερίου του Ισραήλ, τα κοιτάσματα απαιτούν έναν νέο τρόπο προστασίας των περιουσιακών στοιχείων του Ισραήλ. Έτσι ξεκίνησε η πρωτοβουλία του Ισραηλινού Ναυτικού να προμηθευτεί νέα πολεμικά πλοία.
Η ΑΟΖ του Ισραήλ είναι υπερδιπλάσια από αυτή της χερσαίας επικράτειας του. Οι Κορβέτες Sa'ar 6 θα επιτρέψουν στο ισραηλινό πολεμικό ναυτικό για παράδειγμα, να ελέγχει την περιοχή αυτή γρηγορότερα και να παρέχει μια υψηλής ποιότητας αμυντική αντίδραση έναντι κάθε εχθρού.
Η κίνηση αυτή εφόσον επαληθευτούν οι πληροφορίες θα συνιστά μια εξέλιξη που ήδη υλοποιεί και η Αίγυπτος αλλά και η Ελλάδα.
Ειδικά όμως το ισραηλινό ναυτικό με αυτόν τον σχεδιασμό δείχνει να επιζητεί πλήρη έλεγχο όχι μόνο της ΑΟΖ της χώρας, αλλά και μέρους της Ανατολική Μεσογείου.
Εκτιμάται ότι το τελικό πλάνο θα είναι η από κοινού δράση Ελλήνων, Αιγυπτίων, Ισραηλινών και Κυπρίων κατά των τουρκικών επεκτατικών σχεδίων στην Ανατολική Μεσόγειο το επόμενο διάστημα, και αυτό είναι πλέον πασιφανές όσο ποτέ.