Η βρετανική ναυπηγική εταιρεία Babcock υπέβαλε την επικαιροποιημένη της πρόταση στην ελληνική κυβέρνηση για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δεύτερης φάσης των στόχων εκσυγχρονισμού του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Αυτό ακολουθεί την πρόσφατη εξαγορά της Frégate de Défense et d'Intervention (FDI) για την πρώτη φάση.
Η προσφορά του Ηνωμένου Βασιλείου περιλαμβάνει φρεγάτες νέας κατασκευής Arrowhead 140 (AH140) και την αναβάθμιση μέσης διάρκειας ζωής (MLU) των τεσσάρων φρεγατών κατηγορίας Ύδρα (MEKO 200HN) με κοινό εξοπλισμό.
Η προσφορά ακολουθεί μια δεύτερη επίσκεψη στην Ελλάδα τον Μάιο από Babcock, Thales UK, MBDA UK και την ομάδα Άμυνας και Εξαγωγών Ασφαλείας (DSE) του Υπουργείου Διεθνούς Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου (DIT's) για να συζητήσουν την πρόταση με τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Επενδύσεων και Εξοπλισμών (ΓΔΔΑ) και την επιτροπή αξιολόγησης του Πολεμικού Ναυτικού.
Ο οργανισμός UK Export Finance (UKEF) έχει επίσης δείξει στην ελληνική κυβέρνηση το ενδιαφέρον του να παράσχει υποστήριξη για το πρόγραμμα και την απόδοση των εργασιών στην Ελλάδα.
Ο Τζόναθαν Γουάλτον (Jonathan Walton), αντιπρόεδρος επιχειρηματικής ανάπτυξης, ναυτιλιακού τομέα της Babcock International Group, είπε στο Janes ότι η Babcock έχει τη στρατηγική πρόθεση να υποστηρίξει τον εκσυγχρονισμό του στόλου του Ελληνικού Ναυτικού και προσφέρει ένα σκάφος μεγέθους φρεγάτας για το πρόγραμμα κορβέτας.
Υπενθυμίζουμε πως την Τετάρτη, 11 Μαΐου 2022 οι Βρετανοί επανήλθαν στο Υπουργείο Άμυνας για συζήτηση περί ναυτικών εξοπλισμών, καθώς πραγματοποιήθηκε στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Επενδύσεων και Εξοπλισμών (ΓΔΑΕΕ) συνάντηση του Γενικού Διευθυντή, Αντιναυάρχου (Μ) ε.α. Αριστείδη Αλεξόπουλου ΠΝ, με την κα. Σαρλότ Στίμπσον (Charlotte Stimpson), Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του Οργανισμού Αμυντικών Προμηθειών της Μεγάλης Βρετανίας, την οποία συνόδευαν εκπρόσωποι των εταιρειών Babcock, THALES UK και MBDA UK.
Η βρετανική ναυπηγική εταιρεία Babcock από το περασμένο καλοκαίρι είχε προτείνει το σχέδιο Arrowhead 140 για τις ανάγκες της φρεγάτας του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Βέβαια μεσολάβησαν όσα γνωρίζουμε με τις γαλλικές Belharra.
Τα πλοία, που βασίζονται στη μελλοντική φρεγάτα Type 31 του Βασιλικού Ναυτικού, αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου πακέτου προσφορών της ναυπηγικής εταιρείας, η οποία συνεργάζεται με την Thales UK και υποστηρίζεται από τη βρετανική κυβέρνηση.
Όπως γράφαμε προ μηνός, σύμφωνα με διαρροές στα δημοσιογραφικά γραφεία οι Γάλλοι θα καταθέσουν πρόταση για εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ ώστε να υπάρχει ομοιοτυπία και διαλειτουργικοτητα με FDI, GOWIND και ΜΕΚΟ. Όπερ μεθερμηνευόμενον πλήρης συμβατότητα ραντάρ και όπλων.
Ομοιοτυπία στο Strategic Energy Technology Information System (SETIS), αλλά δυστυχώς και στο ότι κανένα πλοίο δεν θα έχει ECM (ηλεκτρονικός πόλεμος-αντίμετρα). Ειδικοί πάντως εξηγούν στο ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ πως έχουν καλό ρανταρ setis (το sea fire), αλλά τίθενται σοβαρές αμφιβολίες αν θα καταφέρουν να το "κουμπώσουν" με το argo apecs των φρεγατών κλάσης Ύδρα.