Πολεμικό Ναυτικό
Ενημερώθηκε στις:

Οι Γάλλοι προσφέρουν στην Ελλάδα ως ενδιάμεση λύση τις φρεγάτες ''Jean Bart'' & ''Latouche-Tréville''

Δεν έχει τέλος το ''θρίλερ'' με τις φρεγάτες που θα αποκτήσει το ΠΝ. 

Σύμφωνα με την γαλλική ''La Tribune'', το Παρίσι τώρα σκέφτεται την παραχώρηση στην Ελλάδα ως ''ενδιάμεση λύση'' τις φρεγάτες κλάσης Cassard ''Jean Bart'' και της κλάσης Georges Leygues, ''Latouche-Treville''. 

https://www.youtube.com/watch?v=omEWteKPR1M

Η φρεγάτα ''Jean Bert''  

 

Το σκάφος εισήλθε σε υπηρεσία με το Γαλλικό Ναυτικό στις 21 Σεπτεμβρίου 1991 και έχει καθήκοντα συνοδείας του αεροπλανοφόρου “Charles de Gaulle” ή των ελικοπτεροφόρων Mistral προσφέροντάς τους Α/Α προστασία. Για να συμβεί αυτό, το πλοίο χρησιμοποιεί περιστρεφόμενο εκτοξευτή Mk13 με 40 Κ/Β SM-1MR.  

 

H γαλλική φρεγάτα ''Latouche-Tréville'' 

 

Η γαλλική ανθυποβρυχιακή φρεγάτα Latouche-Tréville (τύπου F70, δηλαδή το προηγούμενο μοντέλο των Fremm) δραστηριοποιείται στη Βρετάνη, στον Ατλαντικό. Πραγματοποιεί αποστολές από το 1990.   

 

Η νέα πρόταση 

 

Η πρόταση της Naval περιλαμβάνει 4 φρεγάτες Belharra, με τις 3 να κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Οι φρεγάτες θα είναι της «γαλλικής» διαμόρφωσης για να πέσει η τιμή «κατά 15-20%» ανά πλοίο, από την αρχική που είχε ζητηθεί τον Ιούλιο από την Ελλάδα, με διαφορετική όμως διαμόρφωση.

https://twitter.com/LaTribune/status/1374225962737483779

 

https://www.youtube.com/watch?v=-zIYBAWHuf0

Τα νέα δεδομένα  


 
Λίγες ώρες πριν την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο αμερικανικό αεροπλανοφόρο «Eisenhower» που είναι ελλιμενισμένο στο ναύσταθμο της Σούδας, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έστειλε στην αμερικανική κυβέρνηση την επίσημη επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - LOR - για την λήψη προσφοράς σχετικά με το πρόγραμμα ναυπήγησης τεσσάρων νέων φρεγατών για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η αποστολή του Letter of Request, μιας μη δεσμευτικής επιστολής, είχε τεθεί ως απαρέγκλιτος όρος από την Ουάσιγκτον για την κατάθεση επίσημης προσφοράς για το κόστος του προγράμματος ναυπήγησης τεσσάρων νέων φρεγατών, από κοινού με την προσφερόμενη τιμή για την διάθεση δύο πλοίων ως ενδιάμεση λύση μέχρι το χτίσιμο των καινούριων φρεγατών και την ανάληψη του προγράμματος εκσυγχρονισμού των τεσσάρων γερμανικών φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ («Ύδρα», «Σπέτσαι», «Ψαρά», «Σαλαμίς») του Πολεμικού Ναυτικού. 

 

Οι προτάσεις Ολλανδών και Βρετανών  

 

Η ολλανδική πρόταση παίζει δυνατά στις προτιμήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, με τους Ολλανδούς να περιλαμβάνουν στην πρότασή τους τέσσερις SIGMA 11515 και δύο Karel Doorman ως πλοία ενδιάμεσης λύσης για την Ελλάδα.

Τα δύο πλοία που οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα είναι τα HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο Ολλανδικό Ναυτικό το Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα.

Οι ολλανδικές φρεγάτες θα περιλαμβάνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, 16 κυψέλες κάθετης εκτόξευσης τύπου Mark 48 VLS για 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους Sea Sparrow και οκτώ αντιπλοϊκούς πυραύλους RGM-84 Harpoon.

Σύμφωνα με τους Ολλανδούς, άνθρωποι της Damen επισκέφθηκαν «όλα τα σχετικά ναυπηγεία στην Ελλάδα, όπου οι έρευνές μας έδειξαν ότι το SIGMA θα μπορούσαν να κατασκευαστούν (στη χώρα μας) χρησιμοποιώντας την εμπειρία μας παγκοσμίως».

«Οι έρευνές μας επικεντρώθηκαν επίσης στην τοπική αλυσίδα εφοδιασμού», ανέφερε στο navalnews.com ο αξιωματούχος της Damen Naval, Pieter Heijboer.

«Επειδή η κατασκευή ενός πλοίου όπως το Sigma και η παροχή υποστήριξης κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του πλοίου είναι σημαντική, οι τοπικοί προμηθευτές είναι επίσης απαραίτητοι για την επιτυχία του προγράμματος», σημείωσε.

Και επειδή ο ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών που διεκδικούν το έργο είναι τεράστιος αξίζει να σημειωθεί πως η αποστολή των Ολλανδών έγινε υπό άκρα μυστικότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

H βρετανική πρόταση αφορά στην αγορά τεσσάρων φρεγατών Type 31 με κόστος 2 δισ. ευρώ ενώ οι Βρετανοί προσφέρουν ως πλοία ενδιάμεσης λύσης δύο Type 23.

Οι Type-31 προορίζονται για την αντικατάσταση των 13 φρεγατών Type-23 του Βασιλικού Ναυτικού της Μεγάλης Βρετανίας ενώ η ναυπήγησή τους θα αρχίσει το 2023.

Το συνολικό κόστος της πρότασης των Βρετανών για τις Type 31 είναι κάτω από 500 εκ. ευρώ ενώ σε εξαγωγική διαμόρφωση το πλοίο θα διαθέτει 32 θέσεις εκτόξευσης βλημάτων σε σύστημα εκτόξευσης ΜΚ41.

Η Αθήνα από την πρώτη στιγμή τόνισε ότι η ελληνική πλευρά θα δώσει μεγάλη βαρύτητα στα πλοία ενδιάμεσης λύσης που θα περιλαμβάνονται στις προτάσεις των μνηστήρων, ώσπου να κατασκευαστούν οι τέσσερις νέες ελληνικές φρεγάτες.

https://www.youtube.com/watch?v=DxcBOf4Prj8

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ