Η Lockheed Martin παρουσίασε τις ευκαιρίες για την Ελλάδα από την επιλογή του πλοίου Multi-Mission Surface Combatant (MMSC) κατά τη διάρκεια διαδικτυακού σεμιναρίου που παρουσιάστηκε στις 19 Νοεμβρίου από τον Joe DePietro, αντιπρόεδρο της εταιρείας στο κομμάτι Small Combatants και Ship Systems.
Σύμφωνα με την Lockheed Martin υπάρχουν δύο κύριες ευκαιρίες που προκύπτουν από την επιλογή των πλοίων MMSC από την Ελλάδα.
Πρώτον, είναι η βιομηχανική εργασία που θα πραγματοποιηθεί από τοπικά ναυπηγεία και την αλυσίδα εφοδιασμού τους, η οποία θα ενισχύσει την οικονομία της χώρας δημιουργώντας παράλληλα θέσεις εργασίας που θα χρειαστούν για το έργο.
Η δεύτερη ευκαιρία θα είναι για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό που θα επωφεληθεί από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας και τη μακρά εμπειρία της εταιρείας στο πρόγραμμα, καθώς τα Littoral Combat Ships (LCS) βρίσκονται ακόμη υπό παραγωγή για το Ναυτικό των ΗΠΑ
Το πρόγραμμα Littoral Combat Ship βρίσκεται τώρα στο 17ο έτος του, αναφέρει ο τον Joe DePietro.
Μερικά από τα πιο ικανά πλοία παράγονται σήμερα και μεταξύ αυτών προφανώς και το MMSC, βρίσκεται ήδη σε παραγωγή στη Marinette με πολλές μονάδες του πρώτου πλοίου που έχουν ήδη κατασκευαστεί. Αυτό είναι ένα σύστημα που έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου, η ικανότητά του αυξάνεται.
Στη συνέχεια ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin , τονίζει: «Ανυπομονώ πραγματικά να πάω στην Ελλάδα το συντομότερο δυνατό για να δω τα ναυπηγεία και να δείτε τον υπάρχοντα στόλο και να πραγματοποιήσω επιχειρησιακές συζητήσεις και αναλύσεις με το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό γιατί είμαι απλώς ενθουσιασμένος που παραδίδω αυτής της δυναμικής πλοία, ως ναυτικός των ΗΠΑ που υπηρέτησε για πολλά χρόνια και έχει πολλά μίλια. Ανυπομονώ πραγματικά για τη συνεργασία με το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και την ευκαιρία κατασκευής τους στην Ελλάδα, αν τελικά είμαστε τυχεροί και συνεργαστούμε»
Παρότι υπάρχουν πολλά τα οποία δεν μπορούν να θεωρηθούν δεδομένα, αφού το Πολεμικό Ναυτικό θα αποφασίσει για την τελική διαμόρφωση των πλοίων, υπήρξαν κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για το «σκαρί» και τις δυνατότητές του.
Το Πολεμικό Ναυτικό, πρέπει να «ζυγίσει» όλες τις επιλογές, καθώς ακόμα υπάρχουν στο «τραπέζι» και άλλες προτάσεις όπως οι Γαλλικές Belh@rra.
Σε αντίθεση με την γαλλική πρόταση που ανέπτυσσε ταχύτητες 27 κόμβων, η MMSC μπορεί να πλεύσει με 30 κόμβους ενώ με ταχύτητα ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων, δηλαδή 10 κόμβων, έχει εμβέλεια 5.000 ναυτικών μιλίων! Με εκτόπισμα 4.200 τόνους κι ελάχιστο πλήρωμα τα 50 άτομα (μέγιστο τα 90), θα αποτελεί την μεγαλύτερη φρεγάτα του ΠΝ, με πλήρωμα το… μισό απ’ ότι χρειάζεται μία φρεγάτα κλάσης S που διαθέτουμε, όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο μας.
Εξίσου εντυπωσιακός είναι ο χρόνος ναυπήγησης του πλοίου. Με δεδομένες τις εγκαταστάσεις στο Ουσκόνσκιν των Ηνωμένων Πολιτειών, υπολογίζεται ότι χρειάζεται περίπου 23 μήνες για την ναυπήγηση κάθε πλοίου. Βεβαίως, σε ότι αφορά τα ελληνικά ναυπηγεία, ο χρόνος δεν μπορεί να είναι ο ίδιος από την πρώτη φρεγάτα, ωστόσο αυτό που τονίστηκε ήταν ότι η ίδια η εταιρεία θα εποπτεύει τους χρόνους, σε συνεργασία με το US Nany, που σημαίνει ότι οι πολυετείς καθυστερήσεις των ελληνικών ναυπηγήσεων σε αυτή την περίπτωση δεν θα επαναληφθούν.
Πριν από λίγες ημέρες, ο αντιπρόεδρος του project MMSC, Joe DePietro, είχε αναφερθεί ξανά στο θέμα, επισημαίνοντας πως σύντομα κλιμάκιο αμερικανών θα έρθει στην Ελλάδα προκειμένου να δει από κοντά τα ελληνικά ναυπηγεία, όπου θα λάβει σάρκα και οστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού της τελευταίας 20ετίας.
Μπορεί η αμερικανική λύση να είναι οικονομικά καλύτερη, όμως μαζί με τις φρεγάτες Βelharra, η Γαλλία φαίνεται πως θα στηρίξει τη χώρα μας και με μία αμυντική συμφωνία με πολλαπλά οφέλη.
Έτσι, το Πολεμικό Ναυτικό, θα μπορούσε να επιδιώξει μια νέα γαλλική προσφορά για τέσσερα πλοία ελληνικής και γαλλικής διαμόρφωσης, καθώς η διαπραγμάτευση μίας τέτοιας αγοράς πολύ πιθανό να «έριχνε» αρκετά και το κόστος. Είναι πολύ σημαντικό η ελληνική πλευρά, να λάβει μία απόφαση που θα καλύπτει ουσιαστικά τις επιχειρησιακές ανάγκες της χώρα, ιδιαίτερα με την Τουρκία να προκαλεί συνεχώς την εθνική μας κυριαρχία, αλλά θα έχει σκεφτεί καλά και τα οφέλη από την εμπλοκή της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, καθώς και τα στρατηγικά-πολιτικά πλεονεκτήματα που φέρνει η κάθε συμφωνία.