H Ελλάδα δεν επιθυμεί πλέον συμμετοχή στο πρόγραμμα για τις Belharra σύμφωνα με δημοσίευμα της La Tribune, σημειώνοντας πως "οι φρεγάτες βυθίστηκαν στην Ελλάδα".
"Η Γαλλία, απομονωμένη στην Ευρώπη, έχει στηρίξει ενεργά την Ελλάδα απέναντι στην Τουρκία", αναφέρει το γαλλικό δημοσίευμα, επισημαίνονται πως σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, η Αθήνα αρνήθηκε εν τέλει την αγορά των γαλλικών φρεγατών.
"Η Ελλάδα δεν επιθυμεί πλέον να υπογράψει ούτε τη διακυβερνητική συμφωνία ή αργότερα τη σύμβαση για την πώληση των δύο φρεγάτων οπλισμένων με ναυτικούς πυραύλους Scalp για 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας. Το ποσό της σύμβασης περιλαμβάνει το κόστος ανάπτυξης των φραγατών και των πυραύλων καθώς και το κόστος εγκατάστασης επιπλέον εξοπλισμού", σημειώνει η La Tribune.
Η Γαλλία προσφέρει στην Ελλάδα δύο φρεγάτες FDI/Belh@rra, εξοπλισμένες με πυραύλους cruise MdCN (Scalp Naval) για 2,5 δισ. € (το οποίο μπορεί να φτάσει και τα 3 δισ.€) με το ποσό να συμπεριλαμβάνει κόστος ανάπτυξης για την φρεγάτα, τον πύραυλο MdCN και το κόστος ενσωμάτωσης συγκεκριμένων μη γαλλικών συστημάτων.
Όπως αναφέραμε πρόσφατα στο Πενταπόσταγμα, το Παρίσι είναι η μοναδική ευρωπαϊκή δύναμη που στηρίζει έμπρακτα τη χώρα μας, καθώς οι υπόλοιποι ''σύμμαχοι'', απλά παρακολουθούν τις κινήσεις της Τoυρκίας.
Σημειώνεται πως τα γαλλικά ναυπηγεία σχεδίασαν και ειδική έκδοση της φρεγάτας για το ελληνικό ΠΝ, και πως αυτή η νέα έκδοση των φρεγατών δεν έχει σχέση με την τροποποιημένη σχεδίαση της Belharra των 32 πυραύλων για το ΠΝ.
Πρόκειται για νέα σχεδίαση εκτοπίσματος των 5500 τόνων αντί των 4250 της υφιστάμενης, με τις εξής βασικές διαφοροποιήσεις:
- Θέσεις για 48 κελιά αντί των 32 της αρχικής σχεδίασης
- Πυροβόλο των 127 χιλιοστών αντί 76 χιλιοστών
- Σύστημα Shorad για εγγύς άμυνα του πλοίου
Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η νέα Belharra θα φέρει τους κορυφαίους πυραύλους Aster 30 Block 1NT καθώς και CAMM ER οι οποίοι θα τοποθετηθούν τέσσερις ανά κελί. Επιπλέον, προσφέρεται και η επιλογή των Mica της τελευταίας γενιάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα Belharra συγκεντρώνει μεγάλο ελληνικό ενδιαφέρον αφού είναι βέβαιο πως το πρόγραμμα ναυπήγησης των ελληνικών Belharra αρχικά θα περιλαμβάνει δύο πλοία και ακολούθως θα συνεχιστούν οι ναυπηγήσεις για τουλάχιστον τέσσερα πλοία με μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα.
Βασικό εμπόδιο για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων ήταν η υψηλή τιμή για τις τρέχουσες δημοσιονομικές δυνατότητες της Ελλάδας, ωστόσο φαίνεται ότι οι δύο πλευρές επιθυμούν να αναβαθμίσουν τη στρατηγική συνεργασία τους σε ένα αρκετά ευρύτερο φάσμα.
Ωστόσο, ένα ακόμα πιθανό εμπόδιο είναι η αμερικανική εμπλοκή, καθώς η Ουάσινγκτον προσπαθεί να "σπρώξει" MMSC στην Ελλάδα, αφούν πλην της Σαουδικής Αραβίας καμία χώρα δεν ενδιαφέρεται για την απόκτησή τους.
Οι παραπάνω πληροφορίες προς το παρόν δεν έχουν επιβεβαιωθεί, ενώ δεν έχουν υπάρξει και επίσημες τοποθετήσεις. Θα επανέλθουμε σύντομα με περισσότερο υλικό για το ζήτημα!