Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Τα οφέλη από την εγκατάσταση κινητήρων μαχητικών F-15 στα Ελληνικά F-16-Ακολουθώντας το παράδειγμα Ιαπωνίας-Ινδονησίας

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία με την προσθήκη των Γαλλικών μαχητικών Rafale 4+ και την  αναβάθμιση 83 μαχητικών F-16 σε έκδοση VIPER που βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι γεγονός ότι θα έχει την ποιοτική υπεροχή έναντι της Τουρκίας σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο  για τα επόμενα χρόνια, η οποία θα επαυξηθεί με την έλευση των Αμερικανικών F-35 αρχής γενομένης το 2028. 

Η προσπάθεια αναβάθμισης της Τουρκικής αεροπορίας

Ο Ερντογάν αντιλαμβανόμενος τα παραπάνω,  στην παρούσα φάση παζαρεύει την αποδοχή εισόδου της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, με την απόκτηση  από τις ΗΠΑ 40 F-16 BLOCK-70 και 79 κίτ αναβάθμισης για ισάριθμα μαχητικά F-16 που διαθέτει στο στόλο της η τουρκική πολεμική αεροπορία.

Παράλληλα προβαίνει σε εγχώριο  εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων της  F-16 BLOCK-30, με το  πρόγραμμα UZGUR, έχοντας ως προοπτική να εντάξει σε αυτό  και τα F-16 BLOCK 50 , αν και αυτή η αναβάθμιση παρά τους τουρκικούς κομπασμούς, είναι υποδεέστερη σαφώς εκείνης που επιδέχονται τα Ελληνικά  μαχητικά από τις ΗΠΑ σε έκδοαση VIPER.  

Τέλος κατασκευάζει  drone  ΤΒ-3  για το TCG ANADOLU ,το μη επανδρωμένο αεροσκάφος KIZINLEMA και το Εθνικό αεροσκάφος 5ης γενιάς TF-X (KAAN).

Πρόταση εγκατάστασης κινητήρων μαχητικών  F-15 στα Ελληνικά F-16

Πέραν των ανωτέρω, η χώρα μας θα μπορούσε να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο τα μαχητικά F-16 της ,"φορώντας τους" κινητήρες μαχητικών  F-15, προμηθευόμενη αυτούς είτε από τις ΗΠΑ, είτε από άλλες σύμμαχες χώρες, όπως το Ισραήλγια παράδειγμα,  κατόπιν σχετικής άδειας από τις ΗΠΑ, μιμούμενη το παράδειγμα της Ιαπωνίας με την Ινδονησία.

Το παράδειγμα Ιαπωνίας-Ινδονησίας

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με άρθρο Διεθνούς ΜΜΕ, η Ιαπωνία φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγωγής μεταχειρισμένων κινητήρων μαχητικών αεροσκαφών F-15 στην Ινδονησία για να τους εγκαταστήσει στα μαχητικά αεροσκάφη F-16 της Τζακάρτα.

Σύμφωνα με μια αναφορά στο The Yomiuri Shimbun, η Ινδονησία είχε ζητήσει την εξαγωγή αυτών των κινητήρων από την Ιαπωνία και οι δύο χώρες έχουν ήδη υπογράψει συμφωνία για τη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού και τεχνολογίας, δημιουργώντας έτσι τις βάσεις για αυτήν την μελλοντική μεταφορά.

Η Ιαπωνία αξιολογεί τη δυνατότητα εγκατάστασης των χρησιμοποιημένων κινητήρων turbofan Pratt & Whitney F100, που προέρχονται από αεροσκάφη F-15, στα μαχητικά αεροσκάφη F-16 της Ινδονησίας.

Αυτή η αναφερόμενη απόφαση οφείλεται στις αξιοσημείωτες ομοιότητες μεταξύ των κινητήρων αεροσκαφών F-15 και F-16, παρέχοντας στο Τόκιο τα μέσα για να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο αίτημα της Τζακάρτα.

Λόγω των προκλήσεων που σχετίζονται με τον εκσυγχρονισμό των F-15 της Αεροπορικής Δύναμης Αυτοάμυνας (ASDF), περίπου 100 από αυτά τα αεροσκάφη αναμένεται να καταργηθούν σταδιακά.

Η Τζακάρτα βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία εκσυγχρονισμού της Πολεμικής Αεροπορίας της, η οποία περιλαμβάνει την προμήθεια μαχητικών αεροσκαφών Rafale από τη Γαλλία, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει την επιχειρησιακή λειτουργικότητα και τη συντήρηση του υπάρχοντος στόλου αμερικανικής κατασκευής F-16 Fighting Falcons και ρωσικού Sukhoi Su-27/30 Φλάνκερ μαχητές.

Επιπλέον, η χώρα ολοκλήρωσε πρόσφατα μια συμφωνία για την προμήθεια ενός στόλου 12 μαχητικών αεροσκαφών Dassault Mirage 2000 από την Πολεμική Αεροπορία του Κατάρ.

Ωστόσο, οι επιχειρησιακές παράμετροι των Τριών Αρχών της Ιαπωνίας για τη Μεταφορά Αμυντικού Εξοπλισμού και Τεχνολογίας περιορίζουν τη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού από το εξωτερικό σε «διάσωση, μεταφορικά μέσα,  μέσα επαγρύπνησης- επιτήρησης ή ναρκοθέτησης».

Προς το παρόν, τα μέρη δεν καλύπτονται στο πεδίο εφαρμογής των κατευθυντήριων γραμμών.

Ωστόσο, η εξαγωγή τους επιτρέπεται σε διεθνείς καταστάσεις κοινής ανάπτυξης, κυρίως εάν εξαρτήματα εξάγονταν προηγουμένως στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η κυβέρνηση αναμένεται να εισαγάγει την προτεινόμενη πολιτική κατά τη διάρκεια μιας προσεχούς συνάντησης του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος (LDP) και του εταίρου του στο συνασπισμό Komeito.

Στο πλαίσιο του LDP, ορισμένα μέλη έχουν εκφράσει την άποψη ότι οι κατευθυντήριες γραμμές πρέπει να αναθεωρηθούν για να διευκολυνθεί η ενεργός εξαγωγή ανταλλακτικών και άλλου εξοπλισμού.

Έχοντας υπόψη την Κίνα, στόχος της κυβέρνησης είναι να αποτρέψει οποιαδήποτε αλλαγή του status quo στον Ινδο-Ειρηνικό μέσω βίας.

Πιστεύεται ότι εξετάζοντας την εξαγωγή αυτών των κινητήρων στην Ινδονησία, η Ιαπωνία στοχεύει να δημιουργήσει ένα ευνοϊκό περιβάλλον ασφάλειας.

Ένας πολύτιμος επαναχρησιμοποιούμενος κινητήρας

Το μέλλον περίπου 200 κινητήρων, οι οποίοι θα εξαχθούν από τα μαχητικά αεροσκάφη F-15 μετά την απόσυρσή τους, παραμένει αβέβαιο, καθώς αυτοί οι κινητήρες διατηρούν τη χρηστικότητά τους και έχουν σημαντικές δυνατότητες για περαιτέρω εφαρμογή.

Λόγω της αναμενόμενης λειτουργικής τους βιωσιμότητας, έχουν συγκεντρώσει σημαντική προσοχή στη διεθνή σκηνή, με τουλάχιστον δεκαέξι χώρες να εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για την απόκτηση αυτών των κινητήρων.

Στις 9 Μαΐου, ο Hiroshi Ide, Πρόεδρος της IHI Corporation, ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ότι περίπου 200 κινητήρες turbofan Pratt & Whitney F100 που είναι εγκατεστημένοι στα μαχητικά αεροσκάφη Mitsubishi F-15J θα πρέπει να απορριφθούν μόλις αποσυρθούν τα αεροσκάφη.

Ο Ide αποκάλυψε ότι η εταιρεία του έχει συμμετάσχει σε συζητήσεις με το κυβερνών κόμμα σχετικά με την απόρριψη των κινητήρων από αυτά τα μαχητικά αεροσκάφη.

Η εξαγωγή των κινητήρων σε άλλη χώρα έχει θεωρηθεί ως μια πιθανή λύση.

Σύμφωνα με το «Μεσοπρόθεσμο Αμυντικό Πρόγραμμα» της Ιαπωνίας, που διατυπώθηκε στα τέλη του 2022, δίνεται σαφής έμφαση στην επιτάχυνση της αντικατάστασης παλαιότερων μαχητικών αεροσκαφών ακατάλληλων για ανακαίνιση. Το σχέδιο συνεπάγεται την αντικατάσταση αυτών των απαρχαιωμένων αεροσκαφών με την τελευταία έκδοση του διαθέσιμου εξοπλισμού.

Για να ευθυγραμμιστεί με αυτή τη στρατηγική, το έθνος σκοπεύει να αντικαταστήσει περίπου τα μισά από τα 200 F-15 της Αεροπορικής Δύναμης Αυτοάμυνας (ASDF) με F-35 μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Το σχέδιο περιγράφει μια σταδιακή κατάργηση των F-15 με ρυθμό περίπου δέκα αεροσκαφών ετησίως.

Δεδομένου ότι το F-15 είναι ένα δικινητήριο μαχητικό αεροσκάφος, αυτό θα καθιστούσε διαθέσιμους περίπου 20 κινητήρες κάθε χρόνο για πιθανή εξαγωγή ή επαναχρησιμοποίηση.

Οι μεταχειρισμένοι κινητήρες turbofan Pratt & Whitney F100 των F-15 έχουν δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης από τις αεροπορικές δυνάμεις άλλων χωρών που χρησιμοποιούν μαχητικά αεροσκάφη F-15 και F-16.

Τα αναμενόμενα ενδιαφερόμενα μέρη περιλαμβάνουν την Ταϊβάν, τη Νότια Κορέα, την Ινδονησία, τη Σαουδική Αραβία και αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

Η μεταφορά αυτών των μηχανών σε ομοϊδεάτες χώρες που θεωρούνται ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια της Ιαπωνίας θα διευκόλυνε τις σχέσεις συνεργασίας και θα ενίσχυε τους διμερείς δεσμούς στον αμυντικό τομέα.

Η IHI Corporation κατασκευάζει τον κινητήρα turbofan Pratt & Whitney F100 κατόπιν άδειας. Σε περίπτωση μεταφοράς τους σε χώρες του εξωτερικού, η συντήρηση και το σέρβις αυτών των κινητήρων θα ανατεθεί στις ιαπωνικές εταιρείες.

Αυτή η ρύθμιση θα αποφέρει σημαντικά οφέλη στις εγχώριες εταιρείες, καθώς θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε συνεχείς δραστηριότητες συντήρησης, προώθηση της ανάπτυξης και της τεχνογνωσίας της ιαπωνικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ