Οπλικά συστήματα
Ενημερώθηκε στις:

Η ΕΕ αρματώνεται – Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας θα υποστηρίξει δύο ακόμη έργα PESCO στον εναέριο και θαλάσσιο τομέα

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας (EDA) θα υποστηρίξει δύο νέα έργα για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς συστημάτων ευρωπαϊκής άμυνας στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία (PESCO). Στον εναέριο τομέα, το έργο Next Generation Small RPAS (NGSR) θα ανοίξει το δρόμο για ένα προηγμένο πρωτότυπο μη επανδρωμένου εναέριου συστήματος (UAS) έως το 2027, ενώ στη ναυτιλία, το έργο Essential Elements of European Escort (4E) σκοπεύει να εντοπίσει και λεπτομερώς τα βασικά στοιχεία των μελλοντικών πολεμικών πλοίων επιφανείας εντός της ΕΕ από το 2030 έως το 2045. Το διοικητικό συμβούλιο του EDA ενέκρινε πρόσφατα την έναρξη συγκεκριμένων έργων EDA ad hoc και για τα δύο, μετά από αίτημα των εμπλεκόμενων κρατών μελών (pMS).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επόμενη γενιά τακτικών μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων – Προς ένα πρωτότυπο

Στόχος αυτού του έργου είναι η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς τακτικών UAS με ευέλικτες δυνατότητες. Στοχεύει στην εξυπηρέτηση διαφόρων σκοπών, όπως υποστήριξη στρατιωτικών μονάδων, θαλάσσιες και αεροπορικές επιχειρήσεις και μη στρατιωτικές δραστηριότητες. Ο πόλεμος κατά της Ουκρανίας καταδεικνύει τη σημασία της επίμονης επιτήρησης που παρέχεται από μη επανδρωμένα συστήματα. Το UAS θα σχεδιαστεί ώστε να προσαρμόζεται σε διαφορετικές απαιτήσεις αποστολής και θα ενσωματώνει αυτόνομα χαρακτηριστικά για να διευκολύνει τον φόρτο εργασίας του πιλότου και του χειριστή. Το έργο NGSR διευθύνεται από την Ισπανία, σε συνεργασία με τη Γερμανία, τη Σλοβενία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία.

Το έργο NGSR «Κατηγορία Β» της EDA, το οποίο λειτουργεί για τέσσερα χρόνια, έχει διπλό στόχο. Πρώτον, στοχεύει στην εναρμόνιση των απαιτήσεων μεταξύ των pMS, διασφαλίζοντας μια ενιαία προσέγγιση για την ανάπτυξη του UAS. Δεύτερον, το έργο θα υποστηρίξει την ανάπτυξη του πρωτοτύπου μέσω σύμβασης με τη βιομηχανία.

Τα τακτικά UAS που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο αυτού του έργου θα πληρούν τις κοινές απαιτήσεις και θα είναι αρκετά ευέλικτα ώστε να αναλαμβάνουν διάφορες αποστολές, που κυμαίνονται από συγκρούσεις υψηλής έντασης έως την επιβολή της ειρήνης και την υποστήριξη των μη στρατιωτικών αρχών. Θα έχει τη δυνατότητα να απογειώνεται και να προσγειώνεται χωρίς διάδρομο προσγείωσης, να καλύπτει μεσαίες αποστάσεις (έως 200 km) και να διατηρεί αποστολές για 5-10 ώρες. Η χρήση προηγμένης τεχνολογίας θα επιτρέψει την ευελιξία, τα αρθρωτά ωφέλιμα φορτία και τη διαλειτουργικότητα για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας.

4E– Βασικά συστήματα για τη δεκαετία του 2040

Το Essential Elements of European Escort (4E) στοχεύει στην ανάπτυξη των πιο σημαντικών συστημάτων οποιουδήποτε σκάφους επιφανείας που μπορεί να κατασκευαστεί στην Ευρώπη από το 2035 έως το 2045, καλύπτοντας πέντε τομείς: σύστημα μάχης, σύστημα επικοινωνίας και πληροφοριών, σύστημα πλοήγησης, σύστημα διαχείρισης πλατφόρμας. Το έργο 4E διευθύνεται από την Ισπανία, σε συνεργασία με την Ιταλία και την Πορτογαλία.

Το έργο «Κατηγορία Β» του EDA, το οποίο θα διαρκέσει δύο χρόνια, στοχεύει να υποστηρίξει το έργο 4E PESCO προσφέροντας ανεκτίμητη βοήθεια για την έναρξη και την εκτέλεσή του. Οι αρμοδιότητες του EDA περιλαμβάνουν τη σύνταξη του Έγγραφου Έναρξης Έργου, το οποίο καθορίζει το πεδίο εφαρμογής, τις διαδικασίες εργασίας και το στρατηγικό σχέδιο επικοινωνίας του έργου. Ο οργανισμός θα συντονίζει τη συνεργασία για το pMS, συμπεριλαμβανομένης της διευκόλυνσης των διαπραγματεύσεων, της στελέχωσης και των διαδικασιών υπογραφής, καθώς και την επίβλεψη των συνεισφορών, των εκθέσεων και των προμηθειών. Επιπλέον, ο Οργανισμός θα διευκολύνει τη διατύπωση του Εγγράφου Απαιτήσεων Υψηλού Επιπέδου και θα ξεκινήσει μελέτες σκοπιμότητας και αποφυγής κινδύνου για να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και αποτελεσματική υλοποίηση του έργου. Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του, ο EDA θα συμβάλει στον καθορισμό των στόχων του έργου, στην εναρμόνιση των διαδικασιών εργασίας και στη σύνταξη των παραδοτέων σε συνεργασία με το PMS. Αυτό θα χρησιμεύσει ως σκαλοπάτι για περαιτέρω δραστηριότητες των έργων, ιδίως σε σχέση με την ανάπτυξη συγκεκριμένων συστημάτων.

Το έργο PESCO 4E ευθυγραμμίζεται με την Προτεραιότητα Ανάπτυξης Δυνατοτήτων της ΕΕ Ναυτικό Ελιγμό, με στόχο την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των pMS στη διαμόρφωση του μέλλοντος των πλοίων επιφανείας εντός της ΕΕ. Οι στόχοι του περιλαμβάνουν τη βελτίωση της προσαρμοστικότητας του pMS σε εξελισσόμενα επιχειρησιακά περιβάλλοντα, τη μείωση του κατακερματισμού και τη βελτίωση της συνοχής του τοπίου των δυνατοτήτων της ΕΕ.

Μια άλλη μορφή υποστήριξης του EDA είναι όταν το pMS ενός έργου PESCO επιλέγει να εγκαταστήσει το έργο του στον Οργανισμό και χρησιμοποιεί τα εργαλεία διαχείρισης έργων του EDA, πράγμα που σημαίνει ότι άλλα κράτη μέλη μπορούν να επιλέξουν ή να συμμετάσχουν στην προσπάθεια σε μεταγενέστερο στάδιο, με τον EDA υπηρετώντας ως διαχειριστής έργου. Μέχρι σήμερα, έξι έργα PESCO προωθούνται εντός του Οργανισμού. CBRN Surveillance as a Service (CBRN SaaS). Deployable Modular Subwater Intervention Capability Package (DIVEPACK). European Patrol Corvette (EPC); CIDCC (Cyber and Information Domain Coordination Center); Επόμενης γενιάς Small RPAS (NGSR) και Essential Elements of European Escort (4E).

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ