Η χώρα μας έχει μια μοναδική ευκαιρία, ( η οποία έρχεται κάθε 100 χρόνια) να αυξήσει κατακόρυφα την γεωπολιτική της αξία για φίλους ( ΗΠΑ-ΕΕ) και εχθρούς ( Τουρκία), με την διασύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Οδησσό ή και τις χώρες της Βαλτικής όταν τελειώσει κάποια στιγμή ο πόλεμος στην Ουκρανία.
“Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα οδικό δίκτυο που θα συνδέει την Οδησσό,την Κωνστζάντα και το Μπουργκάς με την Αλεξανδρούπολη μέσα σε λίγες ώρες. Και η Αλεξανδρούπολη να γίνει σαν τον Πειραιά. Αυτό αλλάζει τον χάρτη της περιοχής. Τελειώνει τον Ελλήσποντο και τον Βόσπορο”, δήλωσε ο Βουλευτής και καθηγητής Άγγελος Συρίγος.
Ο ίδιος ομιλεί για οδικό άξονα που θα συνδέει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Οδησσό, ο οποίος θα είναι μαζί με το σιδηροδρομικό άξονα προς την ίδια πόλη της Ουκρανίας.
Η δήλωση του ακολουθεί το σχέδιο της ελληνικής σιδηροδρομικής Εγνατίας-Λιμάνι στην Μαύρη θάλασσα για παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου.
Το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, ύψους €1,3 δισ.), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Β. Ελλάδας, περιλαμβάνει την διασύνδεση με τις πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα στο βουλγαρικό έδαφος.
Δεν πρόκειται απλώς για ένα ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, τμήμα της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο θα συνδεθεί με την βουλγαρική πλευρά, αλλά για ένα τεράστιο γεωπολιτικό σχέδιο της Δύσης για παράκαμψη των Στενών και της κηδεμονίας της Τουρκίας σε αυτά.
Μιλάμε για την κατασκευή νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων με ηλεκτροκίνηση που θα έχει μήκος 173,7χλμ, ενώ οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι κατά τόπους 160-200 χλμ/ώρα.
Αξιολογώντας τα σχέδια αυτά η τουρκική ισλαμική ελίτ στην Άγκυρα, εδώ και κάποιο διαστημα, έχει ξεκινήσει ένα αδυσώπητο σχέδιο με στόχο τη Δυτική Θράκη μας και όχι τυχαία.
Οι "ορέξεις" της Άγκυρας για τη διχοτόμηση της Θράκης, πολλαπλασιάστηκαν, περνώντας πλέον σε ευθείες απειλές, συνεχίζοντας την προκλητική της ρητορική περί "τουρκικής μειονότητας".
Δοθείσης ευκαιρίας, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κάθε τρεις και λίγο «προειδοποιεί» τη χώρα μας λέγοντας ότι "δεν θα αφήσω τους συγγενείς μας εκεί μόνους".
Ουσιαστικά οι Τούρκοι θέλουν να ελέγξουν με κάποιον τρόπο μέρος της περιοχής της Δ.Θράκης, να ακυρώσουν αν μπορούν (που δεν μπορούν) τη σιδηροδρομική Εγνατία, τόσο από την ελληνική όσο και από την βουλγαρική πλευρά και γενικά να “βάλουν πόδι” στην περιοχή την οποία ο Ερντογάν θεωρεί “σύνορα της καρδιάς”.
Η Άγκυρα, τρέμει κυριολεκτικά αυτά τα σχέδια διότι θα χάσει πολλά χρήματα από την θαλάσσια δίοδο του Βοσπόρου, ενώ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα αναβαθμιστεί θεαματικά αφού θα διέρχεται τεράστιος όγκος εμπορευμάτων.
Το επόμενο διάστημα θεωρείται κρίσιμο διότι η Άγκυρα θα προκαλέσει πιθανόν και στη Δ.Θράκη εκτός από το Αιγαίο και την Α. Μεσόγειο, θέλοντας να τα σχέδια που θα αναβαθμίσουν την χώρα μας στα μάτια της Δύσης μετά από 10 χρόνια απραξίας.