Οι Υπουργοί Μεταφορών Βουλγαρίας και Ελλάδος συζήτησαν την οδική και σιδηροδρομική συνδεσιμότητα από το Αιγαίο στον Εύξεινο Πόντο έως τον Δούναβη.
Πρόκειται για περιοχές που κάποτε άκμαζε ο ελληνισμός και ειδικά το ελληνικό εμπόριο βγάζοντας δεκάδες πλούσιους ευεργέτες της πατρίδος μας.
Το σχέδιο οδικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης μέχρι το Δούναβη
“Ο διάδρομος μεταφορών που σχεδιάζεται συνδέει τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη, το Μπουργκάς, τη Βάρνα και την Ρούσε δεν θα είναι σύντομα απλώς ένα φιλόδοξο σχέδιο καθώς η Βουλγαρία και η Ελλάδα είναι αποφασισμένες να το κάνουν πραγματικότητα”, δήλωσε ο Βούλγαρος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αρμόδιος για Οικονομικές Πολιτικές και Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστο Αλεξίεφ. Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών της Ελλάδας Κώστα Καραμανλή σε συνάντηση τους στην χώρα μας.
Η σιδηροδρομική και οδική σύνδεση και η συνεργασία μεταξύ βουλγαρικών και ελληνικών λιμανιών ήταν στην κορυφή της ατζέντας της συνάντησης.
Πρόκειται να δημιουργηθεί μια κοινή επιχείρηση για τη διαχείριση του έργου συνδεσιμότητας.
Σόφια και Αθήνα θα υποβάλουν αίτηση για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση με κοινό έντυπο αίτησης.
Ο Αλεξίεφ είπε στον Έλληνα ομόλογό του ότι είχε παρουσιάσει αυτή την ιδέα σε συνομιλία με την Ευρωπαϊκή Επίτροπο Μεταφορών Adina-Ioana Valean.
Το τεράστιας σημασίας έργο θα συμβάλει στη βελτίωση της συνδεσιμότητας των μεταφορών όχι μόνο μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας αλλά ολόκληρης της περιοχής.
"Με φόντο τον μεταβαλλόμενο χάρτη μεταφορών και ενέργειας της Ευρώπης, θα επιτρέψει τη μελλοντική ταχεία ανάκαμψη και αναδόμηση και της Ουκρανίας.Ο διάδρομος μεταφορών είναι μια εναλλακτική λύση στον Βόσπορο όπου τα τέλη διέλευσης αυξήθηκαν αρκετές φορές αυτόν τον μήνα", είπε ο Αλεξίεφ.
Η συνάντηση του Αλεξίεφ με τον Κώστα Καραμανλή εντάσσεται στο πρόγραμμα βουλγαρικής αντιπροσωπείας που επισκέπτεται την Αθήνα.
Στις συνομιλίες συμμετείχαν επίσης ο υπουργός Οικονομίας και Βιομηχανίας Νίκολα Στογιάνοφ και ο υπουργός Ενέργειας Ρόσεν Χρίστοφ.
Οι Τούρκοι "στα κάγκελα" με την γεωπολιτική αναβάθμιση της Δ. Θράκης και την παράκαμψη του Βοσπόρου μέσω τρένου
Το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, ύψους €1,3 δισ.), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Β. Ελλάδας, περιλαμβάνει την διασύνδεση με τις πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα στο βουλγαρικό έδαφος.
Δεν πρόκειται απλώς για ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, τμήμα της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο θα συνδεθεί με την βουλγαρική πλευρά, αλλά για ένα τεράστιο γεωπολιτικό σχέδιο της Δύσης για παράκαμψη των Στενών και της κηδεμονίας της Τουρκίας σε αυτά.
Η χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας ακολουθεί το οδικό έργο της Εγνατίας οδού που περικάμπτει τα περιβόητα Στενά, στα οποία η Τουρκία έχει ανακοινώσει τη δημιουργία νέας Διώρυγας.
Η Άγκυρα, τρέμει κυριολεκτικά αυτά τα σχέδια διότι θα χάσει πολλά χρήματα από την θαλάσσια δίοδο του Βοσπόρου, ενώ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα αναβαθμιστεί θεαματικά αφού θα διέρχεται τεράστιος όγκος εμπορευμάτων.
Το επόμενο διάστημα θεωρείται κρίσιμο διότι η Άγκυρα θα προκαλέσει πιθανόν και στη Δ. Θράκη εκτός από το Αιγαίο και την Α. Μεσόγειο, θέλοντας να τα σχέδια που θα αναβαθμίσουν την χώρα μας στα μάτια της Δύσης μετά από 10 χρόνια απραξίας.