Την σχετικά πρόσφατη δήλωση του Έλληνα Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κ.Φλώρου επικαλέστηκε Τούρκος Αντιναύρχος ε.α., για να στοχοποιήσει εκ νέου την Ελλάδα και τις ένοπλες δυνάμεις της , με επίκεντρο το Καστελόριζο, που τόσο πολύ “καίει” την Τουρκία.
«Εάν ξεσπάσει κρίση με τους Τούρκους κοντά στο Καστελόριζο, δεν θα περιοριστεί μόνο σε αυτήν την περιοχή, αλλά θα εξαπλωθεί σε όλο το Αιγαίο», είχε δηλώσει στις 19/4/2022 ο Έλληνας Α/ΓΕΕΘΑ και πολύ σωστά αφού μια ενδεχόμενη ελληνοτουρκική εμπλοκή εκεί, θα αφορούσε ολόκληρο το ελληνικό Αρχιπέλαγος.
“Αντίστοιχα, σε περίπτωση πολέμου με την Άγκυρα με επίκεντρο το Αιγαίο, η Ελλάδα θα έστελνε τα πολεμικά πλοία της στην περιοχή και θα στόχευε να σταματήσει τα τουρκικά στοιχεία δημιουργώντας ένα «τείχος», είχε αναφέρει ο ίδιος.
Πόσο όμως θα ήταν δυνατό αυτό το σενάριο;
ο Τούρκος Αντιναύαρχος ε.α. Ο Ali Deniz Kutluk σχολίασε το θέμα αυτό στο TRT News, αναφέρει τουρκικό ΜΜΕ.
Ο Kutluk επισημαίνει πρωτίστως τη δομή και τη στρατιωτική γεωγραφία του Αιγαίου Πελάγους. Τονίζει ότι η δημιουργία ενός «τείχους» σε αυτή τη θάλασσα από 12 πολεμικά πλοία, με κάθε πλοίο να αναλαμβάνει το καθήκον να ελέγχει τη δική του περιοχή δεν φαίνεται στρατιωτικά σημαντικό.
Ο Τούρκος Αντιναύαρχος ε.α. τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα εφικτό σχέδιο όπως «η δημιουργία τείχους» στην έννοια της χρήσης πολεμικών πλοίων.
«Αυτές οι δηλώσεις παραμένουν ως εκφράσεις που αντικατοπτρίζουν το αίτημα των πολιτικών της Ελλάδος, για υποστήριξη από τις μάζες των ψηφοφόρων και που δεν βρίσκουν μεγάλη ανταπόκριση στον ναυτικό πόλεμο.
Το τουρκικό ναυτικό θα κυριαρχήσει κυρίως στην περιοχή Αιγαίο-Μεσόγειο-Μαύρη Θάλασσα.
Είναι μια δύναμη που είναι δομημένη για να εκπληρώσει τις αποστολές της, για αυτό υλοποιούνται εκπαιδεύσεις με ανάλογο τρόπο.
Η σκέψη της ελληνικής πλευράς ότι θα σταματήσει την Άγκυρα με “ ναυτικό τείχος” δεν αξίζει τίποτα», είπε ο ίδιος.
Ο Kutluk έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι η Ρωσία όχι μόνο έχασε μεγάλο αριθμό μονάδων επιφανείας εναντίον μιας χώρας χωρίς ναυτικό, αλλά έχασε και τη ναυαρχίδα της στη Μαύρη Θάλασσα.
Ο ίδιος επισημαίνει “ότι η Ουκρανία μπόρεσε να επιτεθεί με επιτυχία σε ρωσικά πολεμικά πλοία κοντά στην ακτή ή στα λιμάνια με επίγειους κατευθυνόμενους πυραύλους, πυροβόλα και παρόμοια όπλα.
Αυτό που έγινε στην Ουκρανία να γίνει μάθημα για κάθε στρατό, αφού οι Ρώσοι υπέστησαν αυτές τις ζημιές ως φυσική συνέπεια της έλλειψης ασφάλειας στην ακτή.
Η βολή των ουκρανικών κατευθυνόμενων πυραύλων της κατά της ρωσικής ναυαρχίδας κλάσης Slava φαίνεται να εκτελέστηκε 60 ναυτικά μίλια από την ακτή μέσα στην νύχτα.
Επίσης πιστεύεται ότι χρησιμοποιήθηκε βλήμα κατευθυνόμενου πυραύλου από την ξηρά, ενώ ο εντοπισμός και η ταξινόμηση του στόχου τη νύχτα, αλλά και η ικανότητα να ξεπεραστεί η πολυεπίπεδη αεράμυνα του ρωσικού πλοίου, θα πρέπει να θεωρούνται ως εξελίξεις πέρα από τις δυνατότητες της Ουκρανίας”, ανέφερε ο ίδιος μεταξύ άλλων.
Ο Τούρκος ανώτατος αξιωματικός απειλεί ουσιαστικά το ελληνικό πολεμικό ναυτικό με καταστροφή σε περίπτωση κρίσης στο Καστελόριζο για παράδειγμα, είτε με την χρήση αντιπλοϊκών πυραύλων ATMACA επί τροχοφόρου οχήματος.
O πύραυλος ATMACA περιλαμβάνει σύστημα κατεύθυνσης που αναπτύχθηκε από την τουρκική εταιρεία ASELSAN περιλαμβάνει σύστημα παγκόσμιου προσδιορισμού θέσης (GPS), σύστημα αδρανειακής πλοήγησης, βαρομετρικό σύστημα μέτρησης ύψους και υποσυστήματα μέτρησης ύψους με ραντάρ για να κατευθυνθεί προς τον στόχο του στην τελική φάση προσβολής του στόχου κάνοντας χρήση του ερευνητή του εν λόγω ραντάρ.
O "Atmaca", που έχει εμβέλεια 220 χιλιομέτρων (137 μίλια), απέδειξε ότι μπορεί να φτάσει τα 250 χιλιόμετρα (155 μίλια) σε δοκιμές βολών που πραγματοποιήθηκαν, έχει μήκος 6 μέτρα και διάμετρο 350 χιλιοστά.
Φέρει πολεμική κεφαλή διάτρησης 250 κιλών εκρηκτικού. Το βάρος του πυραύλου είναι 800 κιλά και έχει εκπέτασμα πτερύγων 1.4 μέτρων, προωθείται από κινητήρα turbojet της γαλλικής Safran, Microturbo TRI-40, τον ίδιο που χρησιμοποιεί και ο νορβηγικός αντιπλοϊκός πύραυλος NSM και ο γαλλικός MM-40 Exocet Block 3.
Οπωσδήποτε ο υπόψιν πύραυλος αναβαθμίζει τις δυνατότητες του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, ιδίως σε θαλάσσιες περιοχές όπου δεν υφίστανται νησιά, ενδιάμεσες νήσοι και μεγάλες βραχονησίδες.
Τέτοιες περιοχές συναντά κανείς στο Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο και γενικότερα Βορείως της νοητής γραμμής που ορίζεται από τη Νότια Εύβοια- Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Ικαρία-Φούρνους-Σάμο.
Επίσης η θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σαντορίνης-Αστυπάλαιας-Κώ-Νίσυρου-Τήλου-Χάλκης Ρόδου-Καρπάθου-Κάσου-Κρήτης-Σαντορίνης, καθώς και η θαλάσσια περιοχή Νοτίως Κρήτης και μεταξύ Κρήτης-Κύπρου-Καστελορίζου-Ρόδου-Καρπάθου-Κάσου-Κρήτης είναι περιοχές "ανοικτής θαλάσσης".