Στις 31 Ιανουαρίου, η Προεδρία των Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας, ή SSB, δημοσίευσε ένα νέο βίντεο ανακοινώνοντας τις φιλοδοξίες της αμυντικής βιομηχανίας για το 2022, όπως έκανε η SSB και το 2021,όταν δημοσίευσε ένα βίντεο για να ανακοινώσει τους στόχους της Τουρκίας για το 2022
Σύμφωνα με την πρόσφατη παρουσίαση της SSB, ο σχεδιασμός του (LHD), Anadolu, φαίνεται να έχει τροποποιηθεί στα νέα πλάνα για να αναπτύξει περισσότερα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα UAV
Το βίντεο της SSB περιλαμβάνει παραδόσεις αμυντικών προϊόντων και σημαντικά έργα σε όλους τους τομείς, σε ναυτικό αεροπορικό και χερσαίο πόλεμο, καθώς και εφαρμογές για πολιτικούς σκοπούς.
Το Bayraktar TB3 θα "ντύσει" το Anadolu
Το Bayraktar TB3 UCAV, το οποίο μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε πλοία με μικρούς διαδρόμους, θα απογειωθεί στους ουρανούς για πρώτη φορά φέτος και στη συνέχεια θα ενσωματωθεί στο Αμφίβιο Επιθετικό Πλοίο ANADOLU, δηλώνει η SSB
Σύμφωνα με το βίντεο, η ενσωμάτωση των οπλισμένων μη επανδρωμένων αεροσκαφών TB-3, τα οποία αυτή τη στιγμή παράγονται από την αμυντική εταιρεία Baykar, στο LHD Anadolu θα ξεκινήσει το 2022.
Η απόδοση του Anadolu, από την άλλη πλευρά πυροδότησε συζήτηση σχετικά με το μέγεθος του διαδρόμου του και τον αριθμό των drones που μπορεί να φιλοξενεί στο κατάστρωμα του.
Σε σύγκριση με τις τρέχουσες φωτογραφίες του LHD Anadolu και τις προηγούμενες αποδόσεις, η νέα εικόνα απεικονίζει έναν ευρύτερο και μεγαλύτερο διάδρομο στο πλοίο. Στο κατάστρωμα, υπάρχουν περίπου 40 drones με διπλωμένα φτερά, σύμφωνα με τη νέα εικόνα.
Σε συνέντευξή του τον Μάρτιο, ο επικεφαλής της SSB Ismail Demir δήλωσε ότι μετά την ολοκλήρωση του έργου, μεταξύ 30 και 50 πτυσσόμενων πτερυγίων Bayraktar TB3 drones θα σταλούν στο Anadolu. Μετά από επτά μήνες, αποκάλυψε σε τηλεοπτική συνέντευξη ότι το LHD Anadolu θα φιλοξενήσει έως και 80 drones. Η δεύτερη δήλωσή του ταιριάζει με τον αριθμό των drones στην εικόνα.
Υπάρχει επίσης ένα project για τη λειτουργία του εγχώριου εκπαιδευτικού τζετ ελαφρού επιθετικού αεροσκάφους HURJET της Τουρκίας, στη μελλοντική ναυαρχίδα του Τουρκικού Ναυτικού.
Η θεωρία διαφέρει πολύ από την πράξη...
Η νέα διαμόρφωση για το ΑNADOLU, προτείνει έναν ευρύτερο και μακρύτερο διάδρομο για επιχειρήσεις με drone, ωστόσο μια τέτοια τροποποίηση σε ένα LHD θα μπορούσε να πάρει πολύ χρόνο για να γίνει
Η ανάγκη και ο ενθουσιασμός του Τουρκικού Ναυτικού για το νέο LHD είναι γνωστή, παρόλα αυτά η SSB δεν αναμένει να παραδώσει το LHD Anadolu το 2022 αλλά ούτε και το πρώτο τρίμηνο του 2023 κατά την εκτίμησή μας
Επιπλέον , η εκτέλεση μιας τέτοιας μαζικής αναβάθμισης δεν φαίνεται πρακτική αυτή τη στιγμή και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αύξανε σημαντικά το κόστος του πλοίου.
Ως αποτέλεσμα, μπορεί να ισχυριστούμε ότι άλλο η θεωρία και τα video για το Anadolu και άλλο η πράξη
Επιπλέον, δεν έχει υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση μιας τέτοιας τροποποίησης του καταστρώματος.
Θα τοποθετηθεί μηχανισμός κυλίνδρων για την εκτόξευση drones, σύμφωνα με τον Selcuk Bayraktar, Chief Technology Officer της Baykar, ο οποίος δήλωσε αρχικά ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν δίχτυα ασφαλείας για να ασφαλίσουν τα drones κατά την προσγείωση, ενώ στη συνέχεια είπε ότι δεν θα χρειαστούν γιατί τα drones θα σταματήσουν στο κατάστρωμα πριν χτυπήσουν τα δίχτυα.
Μια άλλη πιθανότητα είναι ότι η απόδοση στο βίντεο ανήκει στο δεύτερο LHD της Τουρκίας, το οποίο θα είναι γνωστό ως "Trakya".
Ο Τούρκος Πρόεδρος Ερντογάν αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδια της Τουρκίας να κατασκευάσει ένα αεροπλανοφόρο σε συνεργασία με την Ισπανία πιθανότατα τη Navantia και αυτό θεωρήθηκε από τους ειδικούς ως το δεύτερο LHD.
Ο Ερντογάν δήλωσε στην ανακοίνωσή του ότι το νέο πλοίο θα είναι μεγαλύτερο και πιο ικανό από το LHD Anadolu.
Αν συνδυάσουμε το πιο πρόσφατο σχέδιο με τα λόγια του Τούρκου Προέδρου, μπορεί έχουμε το πως θα είναι σχεδιασμένο το δεύτερο LHD της Τουρκίας.
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Από τα παραπάνω διαφαίνονται τα εξής:
Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο Anadolu προκειμένου να επιτρέπουν την προσγείωση-απογείωση των drone θα καθυστερήσουν την παράδοση του σίγουρα, αφού θα πρέπει να γίνουν μετατροπές κατασκευαστικές στο πλοίο που απαιτούν μελέτη και χρόνο.
Το κυριότερο όμως είναι ότι το Anadolu θα αποτελεί το μοναδικό στο είδος του σκάφος που θα μετασκευαστεί για να φιλοξενεί drone.
Αυτό σημαίνει ότι οι "τουρκικές πατέντες" θα είναι πρότυπες και πουθενά δοκιμασμένες.
Σίγουρα θα επηρεαστεί αρνητικά η επιχειρησιακή αξιοπιστία και απόδοση του Anadolu από αυτό.
Το γεγονός ότι θα φέρει UAV, αντί μαχητικών αεροσκαφών το εν λόγω πλοίο, υποδηλώνει ότι η μαχητική του ισχύς μειώνεται σημαντικά, ενώ θα αποτελεί έναν σχετικά εύκολο στόχο για την πολεμική μας αεροπορία, αφού δεν μπορεί να συγκριθεί ένα μαχητικό αεροσκάφος Rafale, F-16 Viper της Πολεμικής μας Αεροπορίας με ένα τουρκικό drone Bayraktar.
Επίσης πέραν των ανωτέρω, οι ίδιοι οι Τούρκοι δηλώνουν ότι η ανάπτυξη του Drone Bayraktar 3 που να είναι συμβατό με το Anadolu, θα τους πάρει πολύ χρόνο, ενώ ακόμη και όταν οι Τούρκοι το ποντίσουν στη θάλασσα , αυτό δεν θα συνιστά απειλή αλλά εύκολο στόχο για εμάς.
Ακόμη φαίνεται ότι οι Τούρκοι έχουν αποφασίσει να εμείνουν στο θέμα των S-400 και να μην τους παραδώσουν πίσω στη Ρωσία, αφού δεν υπολογίζουν να επανέλθουν στο πρόγραμμα των F-35 και να "τα βρούν" με τις ΗΠΑ.
Τέλος από άποψης περιοχής ανάπτυξης του Anadolu, προβλέπεται ότι μετά την καθέλκυσή του, εάν και όταν αυτή γίνει, αυτό θα ενδείκνυται να κινείται μόνο νοτίως Καστελορίζου.
Ωστόσο οι Τούρκοι για λόγος εντυπωσιασμού και μόνο μπορεί να το βγάλουν στο κεντρικό Αιγαίο, στην περιοχή δυτικά Λέσβου-Χίου.