Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Η Τουρκική HAVELSAN ανακοίνωσε προσομοιωτή μηχανικής για το Εθνικό μαχητικό TF-X

 Είναι γνωστό ότι από 2010, η Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSIK) αποφάσισε να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να κατασκευάσει ένα εθνικό μαχητικό αεροπορικής υπεροχής επόμενης γενιάς που θα αντικαθιστούσε τον τουρκικό στόλο F-16 και θα λειτουργούσε με άλλα κρίσιμα στοιχεία όπως το F-35 Lightning II.

Η πλήρους κλίμακας μακέτα του αεροσκάφους, παρουσιάστηκε στην Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού τον Ιούνιο του 2019. Το όνειρο της Τουρκίας είναι το μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς να διαθέτει ανώτερες δυνατότητες stealth και επίθεσης.

Οι πιθανοί συνεργάτες ή αγοραστές για το μαχητικό αεροσκάφος περιλαμβάνουν το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, την Ινδονησία και το Καζακστάν.

Η TAI υπέγραψε συμφωνία με την τουρκική εταιρεία HAVELSAN, για την ανάπτυξη λογισμικού και την ενσωματωμένη εκπαίδευση για το πρόγραμμα Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης TF-X τον Μάιο του 2020. Επίσης υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη Μαλαισία για τη συμπαραγωγή των σύνθετων υλικών αεροσκαφών.

Σύμφωνα με το timeturk, μια αλυσίδα έρευνας λογισμικού διεξάγεται παράλληλα με την έρευνα υλικού για το Εθνικό Αεροπλάνο Μάχης (MMU), μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες της τουρκικής επιχείρησης ασφάλειας. Αναλαμβάνει επιπλέον βασικές ευθύνες εντός του Λογισμικού.

«Η HAVELSAN άρχισε να παρέχει βελτίωση στον αρχικό σχεδιασμό Προγραμμάτων Καθοδήγησης και Προσομοίωσης, Συσκευή Δεδομένων Logistics, Σύστημα Σχεδίων Επιδαπέδιας Επιχειρηματικότητας, Ενσωμάτωση Προώθησης, Ανίχνευση Κινδύνου CBRN (Χημικός, Οργανικός, Ραδιολογικός, Πυρηνικός), Εφαρμοσμένες Επιστήμες Πλατφόρμας Κυβερνοασφάλειας εντός του πεδίου εφαρμογής αυτών των συμβάσεων», αναφέρει.

Στόχος της εταιρείας είναι  να συμβάλει θετικά στο έργο όσον αφορά το κόστος, το χρονοδιάγραμμα και τις επιδόσεις στους τομείς της ενσωματωμένης εκπαίδευσης, της μηχανικής, του προσομοιωτή συντήρησης πιλότων και αεροσκαφών, τεχνολογιών λογισμικού, κυβερνοασφάλειας πλατφόρμας και πληροφορικής, υποδομής υποστήριξης logistics.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι γνωστό ότι οι κατασκευαστές αεροσκαφών και υποσυστημάτων 5ης γενιάς και μεταγενέστερες, χρησιμοποιούν προσομοιωτές μηχανικής στις φάσεις ανάλυσης, σχεδιασμού και δοκιμών για να φτιάξουν το σωστό προϊόν οικονομικά αποδοτικά.

Τώρα η HAVELSAN Tactical Environment Simulation,  ανακοίνωσε πως είναι δυνατό για τον πιλότο να πραγματοποιήσει μια προσομοίωση άσκησης στον αέρα. Χάρη στον προσομοιωτή μηχανικής, πιθανά σφάλματα ή αλλαγές απαιτήσεων στον έλεγχο πτήσης του αεροσκάφους και τα συστήματα αεροναυτικών αποστολών που πρόκειται να αναπτυχθούν, μπορούν να εντοπιστούν σε πρώιμο στάδιο και να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.

Μια άλλη σημαντική ανάγκη στο Πρόγραμμα MMU, θα είναι η διασφάλιση της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο του αεροσκάφους, το οποίο περιγράφεται ως «ιπτάμενος υπολογιστής». Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία λέει πως θα πραγματοποιηθούν μελέτες για τον εντοπισμό, την ανάλυση και την ιεράρχηση των απειλών για την ασφάλεια καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των συστημάτων που θα αναπτυχθούν, για την υποβολή των απαραίτητων μέτρων για τη μείωση των εντοπισθέντων κινδύνων και για την πραγματοποίηση των απαραίτητων δραστηριοτήτων.

Στόχος της Τουρκίας είναι η σουίτα προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων στο αεροσκάφος, να διαθέτει πολλαπλές οθόνες, γραφικές διεπαφές, συστήματα περιβαλλοντικών δεδομένων, ψηφιακούς χάρτες και συσκευές διασύνδεσης προηγμένης τεχνολογίας.

Το αεροσκάφος θα διαθέτει ένα ενεργό ραντάρ ηλεκτρονικής σαρωμένης συστοιχίας (AESA), που θα παρέχεται από την ASELSAN. Το ραντάρ AESA σε συνδυασμό με την άτρακτο stealth θα εξασφαλίσει ανώτερη ικανότητα stealth.

Να υπενθυμίσουμε, ότι μια κοινή επιχείρηση δημιουργήθηκε από τη Rolls-Royce και την Kale Group για να παράσχει έναν εγχώρια αναπτυγμένο κινητήρα για το πρόγραμμα τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών. Ωστόσο, η συμφωνία ανεστάλη λόγω αβεβαιοτήτων σχετικά με τη μεταφορά τεχνολογίας.

Τέλος να αναφέρουμε, ότι σύμφωνα με την τουρκική κυβέρνηση το αεροσκάφος θα κυκλοφορήσει το 2023, οι δραστηριότητες κριτικής αναθεώρησης σχεδιασμού (CDR) θα πραγματοποιηθούν το 2024, η παραγωγή του πρώτου αεροσκάφους, που ονομάζεται Block-0, θα ολοκληρωθεί το 2025 και η πρώτη πτήση θα ολοκληρωθεί το 2026.

Μέχρι εκείνη την ημερομηνία, η TAI σκοπεύει να κατασκευάσει 3 πρωτότυπα.  Η διαμόρφωση Block-1 σχεδιάζεται να αναπτυχθεί έως το 2029. Η κατασκευή 10 μαχητικών αεροσκαφών Block-1 σχεδιάζεται εντός του πεδίου εφαρμογής της Phase-2, και τα αεροσκάφη θα παραδοθούν στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία μεταξύ 2030 και 2033.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Η απαρχή της Νεοθωμανικής αυτοκρατορίας είναι γεγονός, η Τουρκία στέλνει το Ορούτς Ρέις στη Σομαλία να ψάξει για φυσικό αέριο και πετρέλαιο

Η Σομαλία έχει παραχωρήσει τα χωρικά της ύδατα στην Τουρκία ενώ η Άγκυρα διατηρεί μια τεράστια βάση στην Αφρικανική...
Κοινωνία 0

Επεισόδιο στην Τουρκία με την Δέσποινα Βανδή: Aκύρωσε συναυλία όταν οι Τούρκοι διοργανωτές ανήρτησαν αφίσα του Ατατούρκ - Η απάντησή της

Μόλις η Δέσποινα Βανδή κατάλαβε πως στον χώρο ήταν αναρτημένο ένα πόστερ με την εικόνα του Κεμάλ Ατατούρκ ακύρωσε την...