Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν βλαβερά σωματίδια σαν τα βενζινοκίνητα αμάξια, δεν είναι και τόσο οικονομικά και σύμφωνα με ειδικούς δεν πρόκειται να σώσουν τον πλανήτη.
Θυμάστε που οι Βρετανοί προωθούσαν πριν κάτι δεκαετίες τον κόσμο να αγοράσει diesel οχήματα; Η τάση αυτή είχε ξεκινήσει σχεδόν 20 χρόνια πριν, όταν ο Gordn Brown ανακοίνωσε ένα νέο σύστημα φορολογίας αυτοκινήτων που λειτουργούσε υπέρ των οχημάτων που εξέπεμπαν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Τα diesel αυτοκίνητα τείνουν να καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και έχουν μικρότερες εκπομπές, γεγονός που έκανε τον Brown να τα προωθεί ως οικονομικότερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον επιλογές. Μέσα σε μιάμιση δεκαετία, το νούμερο των diesel οχημάτων τετραπλασιάστηκε στους βρετανικούς δρόμους.
Κάτι που έγινε ευρέως γνωστό λίγο αργότερα -ήταν ήδη γνωστό στις αυτοκινητοβιομηχανίες- ήταν πως τα diesel αμάξια εξέπεμπαν άλλες βλαβερές ουσίες όπως οξείδια του αζώτου και σωματίδια τα οποία μολύνουν των αέρα και προκαλούν προβλήματα στην υγεία των ανθρώπων.
Σήμερα, τα diesel αυτοκίνητα χρεώνονται με περισσότερη φορολογία σε κάποιες χώρες!
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μην εκπέμπουν σωματίδια από τις εξατμίσεις τους, αλλά εκπέμπουν από τα φρένα τους, τις ρόδες τους και την επιφάνεια του δρόμου, αφού αυτά τα οχήματα είναι αρκετά βαρύτερα λόγω της μπαταρίας τους.
Με την ευρεία δημοσιοποίηση αυτών των πληροφοριών, πολλοί αισθάνθηκαν ένα 'deja vu'. Όπως μας είχαν ενημερώσει για την επαναστατική τεχνολογία των diesel αυτοκινήτων, έτσι μας προωθούν και τώρα τα ηλεκτρικά οχήματα. Πολλές εταιρείες σκοπεύουν να αυξήσουν την παραγωγή και την πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τις επόμενες δεκαετίες. Κράτη και οργανισμοί αναφέρονται σε αυτού του είδους τα οχήματα ως μία λύση στην κλιματική αλλαγή!
Βέβαια, αυτό το οποίο ξεχνάνε να αναφέρουν είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πρακτικά για πολλούς ανθρώπους. Κάποια λόγοι είναι το κόστος τους, η περιορισμένη εμβέλειά τους, ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών τους, η ανάγκη δομών φόρτισης τους και η επιπλέων ενέργεια που απαιτεί το γέμισμα των μπαταριών τους.
Μία αναφορά του περιοδικού Nature προειδοποιεί επίσης πως λόγω του αυξημένου τους βάρος, τα ηλεκτρικά οχήματα θα προκαλούν περισσότερους θανάτους σε τροχαία ατυχήματα.
Όσον αφορά την κλιματική αλλαγή, τα ηλεκτρικά αμάξια είναι μία από τις λιγότερο αποτελεσματικές και ακριβότερες λύσεις στην μείωση του διοξειδίου του άνθρακα.
Η Νορβηγία για παράδειγμα, η οποία ηγείται σε θέμα ποσοστού πωλήσεων (65% των πωλήσεων αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά), πληρώνει πολύ ακριβά αυτήν την 'επιτυχία'. Η κυβέρνηση της χώρας χάνει 29 χιλιάδες δολάρια ανά αυτοκίνητο (πώληση και φορολογία) και 11 χιλιάδες δολάρια στα διόδια.
Ένα ακόμη γεγονός που προκαλεί ανησυχίες είναι ποιοι αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα. Μία έρευνα κατέληξε πως στην Μεγάλη Βρετανία, το 90% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαθέτουν και ένα βενζινοκίνητο αμάξι για μεγάλα ταξίδια.
Τέλος, σύμφωνα με έρευνες επιστημών τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αλλάξουν σημαντικά την κλιματική αλλαγή. Τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης είναι υπεύθυνα μόλις για το 7% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα!
Οι κυβερνήσεις θα έπρεπε να στοχεύουν στην μείωση εκπομπών των βιομηχανιών και άλλων πηγών αν θέλουν πραγματικά να αποτρέψουν την κλιματική αλλαγή...