Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Consumer Reports για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων, Lexus, Mazda και Toyota είναι για ακόμη μια φορά οι πιο αξιόπιστες μάρκες. Σε σχέση με το 2020 υπήρξε μια μικρή αναδιάταξη που έφερε τη Lexus στην πρώτη θέση και την Toyota να πέφτει από τη δεύτερη στην τρίτη θέση. Εφέτος, την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Infiniti, η οποία σημείωσε σημαντική βελτίωση σε αξιοπιστία, και η Buick που ανέβηκε μια θέση όπως αναφέρει το drive.gr.
Η προβλεπόμενη βαθμολογία αξιοπιστίας του Consumer Reports υπολογίζεται σε μια κλίμακα από 0 έως 100 μονάδες, με τη μέση βαθμολογία να κυμαίνεται μεταξύ 41 και 60 μονάδων. Για να καταταχθεί μια φίρμα όμως, χρειάζεται να υπάρχουν επαρκή δεδομένα έρευνας για δύο ή περισσότερα μοντέλα.
Οι ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να ηγούνται της αξιοπιστίας με μεγάλη μάλιστα διαφορά, με συνολικό μέσο όρο αξιοπιστίας 62 για τις ΗΠΑ. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα πλασάρονται στη δεύτερη θέση, αλλά υστερούν 18 μονάδες έναντι των ιαπωνικών, με μέσο όρο τις 44 μονάδες και μόλις που προσπερνούν τους Αμερικανούς κατασκευαστές. Οι αμερικανικές μάρκες βελτιώνουν τη θέση τους, με μέσο όρο 42 μονάδες για όλα τα μοντέλα, αν και ορισμένα από αυτά σημείωσαν κορυφαίες επιδόσεις. Μοντέλα όπως τα Buick Envision, Chevrolet Trailblazer, Chevrolet Silverado 2500HD και τα δίδυμά του (GMC Sierra 2500HD, Chrysler 300 και Ford Bronco Sport), Ford Mustang Mach-E και Ford Ranger.
Στην έρευνα του Consumer Reports όμως, εφέτος, υπάρχουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με την αξιοπιστία στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα: Τα κόμπακτ υβριδικά και τα plug-in hybrid είναι η κορυφαία κατηγορία, με συνολική αξιοπιστία άνω του μέσου όρου για όλα τα μοντέλα. Μερικά από τα αυτοκίνητα με τις κορυφαίες επιδόσεις αυτής της κατηγορίας είναι τα Toyota Prius και Honda Insight.
Από την άλλη πλευρά, τα πλήρως ηλεκτρικά SUV είναι η χαμηλότερη κατηγορία, με συνολική αξιοπιστία κάτω του μέσου όρου. Μια δημοφιλής πεποίθηση είναι ότι επειδή τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν λιγότερα εξαρτήματα μετάδοσης κίνησης, υπάρχουν λιγότερα που μπορεί να πάνε στραβά. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να προσθέτουν νέα τεχνολογία σε αυτά τα προηγμένα αυτοκίνητα, πέρα από αυτή που αφορά τα κινητήρια σύνολα. Ιδιαίτερα στα πολυτελή μοντέλα, όπως το Audi e-tron και το Tesla Model X. Τα μέλη του Consumer Reports συχνά αναφέρουν περισσότερα προβλήματα με τα ηλεκτρονικά και με τον ηλεκτρικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, παρά με τον ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Ανάμεσα στις πέντε κορυφαίες μάρκες, η Lexus ξεχωρίζει επειδή όλα τα μοντέλα της έχουν μέση ή καλύτερη αξιοπιστία εφέτος, με κορυφαίο το μακρόβιο πια SUV της, το GX, το οποίο μαζί με το Chevrolet Trailblazer κατατάχτηκαν ως τα πιο αξιόπιστα μοντέλα για εφέτος.
Ομοίως, όλα τα μοντέλα της Mazda σημείωσαν βαθμολογία πάνω από τον μέσο όρο, εκτός από το Mazda3 που, όπως και πέρυσι, έχει μέτρια αξιοπιστία.
Πολλά μοντέλα της Toyota είναι εντυπωσιακά, όπως το RAV4 Prime και το Venza (ένα ιαπωνικό Harrier με άλλα σήματα, λίγο μεγαλύτερο από το RAV4), που έχουν και τα δύο αξιοπιστία πολύ πάνω από τον μέσο όρο. Αλλά η ιαπωνική φίρμα υποχώρησε εφέτος κατά μία θέση, λόγω εν μέρει της αξιοπιστίας των Corolla Hatchback και των RAV4, Sienna και Tacoma, τα οποία αξιολογήθηκαν ως μέτρια.
Η Infiniti επωφελείται από τη συνεχιζόμενη ισχυρή αξιοπιστία της μπερλίνας Q50 και τις βελτιώσεις του QX50.
Η κατάταξη Consumer Reports σε επίπεδο φίρμας βασίζεται στη μέση προβλεπόμενη βαθμολογία αξιοπιστίας για μοντέλα που υπάρχουν στην τρέχουσα γκάμα του κατασκευαστή
Η Buick αναδεικνύεται για το 2021 η πιο αξιόπιστη αμερικανική μάρκα. Μάλιστα, το νέο Envision είναι τόσο αξιόπιστο που βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας Luxury Compact SUV. Μόνο η αξιοπιστία του Buick Enclave πέφτει κάτω από τον μέσο όρο φέτος.
Οι φίρμας για τις οποίες το Consumer Reports δεν είχε επαρκή στοιχεία είτε ο κατασκευαστής έχει πολύ λίγα μοντέλα είναι οι Alfa Romeo, Dodge, FIAT, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mitsubishi και Polestar.
Να σημειώσουμε ότι κάθε χρόνο, περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα συμμετέχουν στην έρευνα του Consumer Reports, με τους αναλυτές να συνυπολογίζουν την αξιοπιστία των μοντέλων για τα προηγούμενα τρία χρόνια (δεδομένου ότι το μοντέλο δεν έχει αλλάξει γενιά μέσα σε αυτό το διάστημα). Κάθε χρόνο οι ιδιοκτήτες-μέλη του Consumer Reports αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με τα αυτοκίνητά τους μέσα σε διάστημα 12 μηνών. Στη συνέχεια οι αναλυτές συλλέγουν τα δεδομένα και βγάζουν το τελικό σκορ αξιοπιστίας, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση σε σοβαρές και ακριβές στην αποκατάσταση βλάβες.