Στο εγγύς μέλλον, οι πεζοναύτες των ΗΠΑ θα μπορούσαν να οδηγήσουν ιπτάμενες μοτοσικλέτες, ικανές να κινούνται με ταχύτητα περίπου 500 kmph. Το Jetpack Aviation με έδρα την Καλιφόρνια, δοκιμάζει επιτυχώς ένα πρωτότυπο της ιπτάμενης μοτοσικλέτας του, το «Speeder».
Το όχημα με κινητήρα αεριωθούμενων στροβίλων, μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα 300 mph (482 χιλ.) και οι κατασκευαστές του είναι έτοιμοι να κάνουν προπαραγγελίες . Χρειάστηκαν 18 μήνες, για την κατασκευή ενός εντελώς νέου λογισμικού ελέγχου πτήσεων.
Το US Marine Corps, θα μπορούσε να είναι δυνητικός πελάτης αυτού του φουτουριστικού οχήματος, ισχυρίζεται ο David Mayman, Διευθύνων Σύμβουλος της Jetpack Aviation.
Το Speeder, το πρωτότυπο P1 της Jetpack Aviation, είναι ένα αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης με κινητήρα με τζετ (VTOL). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως σκάφος αναψυχής, όσο και ως όχημα αποστολής, για συνεργασία με ιατρικές ομάδες και για επιχειρήσεις πυρκαγιάς και διάσωσης.
Το P1 ολοκλήρωσε τους πέντε μήνες δοκιμών πτήσης, στη νότια Καλιφόρνια τον Μάιο. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών του, έθεσε διάφορα σημεία αναφοράς, τα οποία «απέδειξαν την ικανότητα του Speeder να απογειώνεται, να ανεβαίνει, να αιωρείται, να χάνει και να εκτελεί αργές μεταβάσεις στην πτήση προς τα εμπρός», όπως ανέφερε η Aerospace Testing International.
Το Speeder μπορεί να πετάξει σε υψόμετρο 15.000 ποδιών και είναι ικανό, να παράγει μέγιστη ώθηση 1.200 κιλών. Όταν φορτώνεται με φορτίο, ένα αυτοματοποιημένο Speeder, μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα 300 mph. Ωστόσο, μια επανδρωμένη έκδοση του Speeder, θα είναι σχετικά πιο αργή, διασφαλίζοντας ότι ο χειριστής μπορεί να δει και να αναπνεύσει με ασφάλεια.
Η εταιρεία, πραγματοποίησε πετυχημένες δοκιμές του πρώτου πρωτότυπου και θα ακολουθήσουν νέες, με ένα δεύτερο πρωτότυπο όχημα που θα έχει τις τροποποιήσεις που απαιτούνται, από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από τις πρώτες δοκιμές. Πάντως τα στελέχη της, δηλώνουν ότι αν και βρίσκονται σε διαδικασία δοκιμών, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να προχωρήσει σε μια παραγγελία για την απόκτηση του οχήματος.
Σύμφωνα με αναφορές, η JA εργάζεται ήδη στο P1.5, την επόμενη παραλλαγή της. Αυτό το πρωτότυπο θα χρησιμοποιεί ένα μικρότερο πλαίσιο, με πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα. Αυτό θα μοιάζει, ένα βήμα πιο κοντά στο τελικό μοντέλο παραγωγής και πρόκειται να πετάξει χωρίς πρόσδεση.
Το επόμενο πειραματικό μοντέλο του, το P2, θα έχει ένα πλήρως διαμορφωμένο σώμα με μικρά, αφαιρούμενα φτερά. Παρόλο που αυτά τα πρωτότυπα του Speeder, χρησιμοποιούν τέσσερις κινητήρες, το τελικό μοντέλο παραγωγής θα έχει έως και οκτώ κινητήρες.
Το Speeder μπορεί επί του παρόντος, να τροφοδοτείται από καύσιμα jet, ντίζελ και κηροζίνη. Ωστόσο, ο David Mayman ,έχει δεσμευτεί να υιοθετήσει καύσιμο άνθρακα μηδενικού καθαρού , όπως ανέφερε η Mail Online.
Η Jetpack Aviation έχει ήδη τραβήξει την προσοχή, με τα jetBacks JB-10 και JB-11, καθώς είναι τα μόνα στον πλανήτη, που τροφοδοτούνται μόνο από κινητήρες min-turbojet.
Ενώ το Speeder λειτουργεί με παρόμοια αρχή, είναι ικανό να κινείται γρηγορότερα, με βαρύτερο φορτίο και μπορεί επίσης να υποστηρίξει έως και δύο επιβάτες.
Σύμφωνα με το News Atlas, θα είναι επίσης ηλεκτρονικά αυτοσταθεροποιημένο με σερβο-ελεγχόμενα ακροφύσια, «που μπορούν γρήγορα να ωθήσουν την ώθηση από κάθε πίδακα, σε 360 μοίρες για να κάνουν γρήγορες διορθώσεις ισορροπίας και να εκτελέσουν ελιγμούς».
Στόχος της Mayman, είναι να κάνει το Speeder αρθρωτό, με διάφορους τύπους πλαισίων και ρυθμίσεις προώθησης, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις όλων των πελατών του.
« Έχουμε πιθανούς τελικούς χρήστες, το αμερικανικό ναυτικό σώμα που θέλουν να μπορούν να πετάξουν, με 300 μίλια. Για να το κάνετε αυτό, θα χρειαστεί ένα μεγάλο άνοιγμα φτερών 15-17 ποδιών », είπε.
Οι χρήσεις του Speeder είναι πολλαπλές: Ταχεία μεταφορά ενισχύσεων, σε περιοχές επικίνδυνες για τη χρήση ελικοπτέρων, άμεση μεταφορά πυρομαχικών και εφοδίων. Από την άλλη οι διαστάσεις του, είναι μικρές και μπορεί να μεταφερθεί πολύ εύκολα.