Armed Conflicts
Updated at:

“Διάδρομοι” της Μαύρης Θάλασσας: Η Τουρκία αποκτά την εθνική της τορπίλη και εγγυάται τη διέλευση από τα στενά για πλοία με σιτηρά από την Ουκρανία

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ελήφθησαν από την Προεδρία των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB), η Roketsan παρέδωσε την πρώτη τορπίλη βαριάς κλάσης AKYA στη Διοίκηση του Τουρκικού Ναυτικού.

Στη δήλωση που έκανε ο Σύμβουλος Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, συνταγματάρχης Zeki Aktürk, σχετικά με το θέμα,   ανέφερε ότι καταστράφηκε ο στόχος στην «Σκοποβολή AKYA Training Torpedo Shooting» που πραγματοποιήθηκε στις 08 Αυγούστου 2023, στο πλαίσιο  «Σύγχρονη Υποβρύχια Τορπίλη Προμήθεια με Εθνικές Εγκαταστάσεις (AKYA) Term-2 Project». Επίσης, οι μεταβάσεις σε διαφορετικά βάθη και ταχύτητες  πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Υπολογίζεται ότι η Roketsan, η οποία έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής περισσότερες από 60 δοκιμές βολής με την ΑΚΥΑ, έχει πραγματοποιήσει τη «Δοκιμή έκρηξης πλατφόρμας δοκιμής με πολεμική τορπίλη» στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων αποδοχής της.

Με το AKYA Torpedo του Roketsan, θα προκύψει μια εγχώρια εναλλακτική στις γερμανικές τορπίλες DM2A4 και αμερικανικές Mk46, που σήμερα χρησιμοποιούνται ενεργά από το Τουρκικό Ναυτικό.

Το AKYA είναι μια πλήρως εγχώριας σχεδίασης, νέας γενιάς Heavyweight Torpedo που εκτοξεύεται από υποβρύχια για να εμπλέκει υποβρύχια και στόχους επιφανείας διαφόρων τύπων. Το AKYA είναι μια τορπίλη υψηλής ταχύτητας, μεγάλης εμβέλειας, πλήρως αυτόνομη ή καθοδηγούμενη από σύρμα οπτικών ινών με κεφαλή ενεργού/παθητικού σόναρ. Επιπλέον, η AKYA χρησιμοποιεί καθοδήγηση αφύπνισης για επιφανειακούς στόχους.

Τεχνικές προδιαγραφές τορπίλης βαριάς κατηγορίας AKYA

Εύρος: 50+ χιλιόμετρα

Ταχύτητα: 45+ Κόμβοι

Στόχοι :  Υποβρύχια -  Πλοία Επιφανείας

Πηδαλιούχηση: Ενεργή/παθητική κεφαλή βυθομέτρου με δυνατότητα ακουστικής αντιστάθμισης  -    Καθοδήγηση σε τέλμα

Λειτουργία καθοδήγησης:   Εσωτερική καθοδήγηση -  Εξωτερική καθοδήγηση με καλώδιο οπτικών ινών

Ασφάλεια ηλεκτρική:: Έκρηξη με αισθητήρα εγγύτητας / κρούση

Κεφαλή: Υποβρύχια κεφαλή που δεν είναι ευαίσθητη σε κραδασμούς

Σύστημα Προώσεως: Ηλεκτρικός κινητήρας συνεχούς ρεύματος χωρίς ψήκτρες + Σύστημα αντίστροφης περιστροφής προπέλας

Μπαταρία: Χημική μπαταρία υψηλής ενέργειας

Η Τουρκία να εγγυηθεί τη διέλευση από τα στενά για πλοία με σιτηρά από την Ουκρανία

Σύμφωνα με το κανάλι Haber Global TV, επικαλούμενο πηγές του τουρκικού υπουργείου Άμυνας, η Τουρκία είναι έτοιμη να εγγυηθεί την ανεμπόδιστη διέλευση μέσω των Τουρκικών Στενών, του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, για πλοία που μεταφέρουν φορτία σιτηρών από λιμάνια της Ουκρανίας.

Εν τω μεταξύ, η ιστοσελίδα ειδήσεων Elips Haber ανέφερε, επικαλούμενη πηγές του τουρκικού υπουργείου Άμυνας, ότι «το πρώτο πλοίο είχε ήδη αναχωρήσει μέσω του νέου διαδρόμου».

Στις 16 Αυγούστου, το υπό σημαία Χονγκ Κονγκ πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Joseph Schulte, αναχώρησε από το λιμάνι της Οδησσού όπου ήταν αγκυροβολημένο από την αρχή της  στρατιωτικής επιχείρησης της Ρωσίας και εγκατέλειψε τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας. Σύμφωνα με στοιχεία της υπηρεσίας παρακολούθησης πλοίων Marine Traffic, το πλοίο κατευθύνεται προς το τουρκικό λιμάνι Αμπαρλί.

Το πλοίο ήταν το πρώτο που χρησιμοποίησε τον «προσωρινό διάδρομο που είχε ανακοινώσει το Κίεβο από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Ουκρανίας Αλεξάντερ Κουμπράκοφ.

Ουκρανικοί διάδρομοι της Μαύρης Θάλασσας

Υπενθυμίζουμε ότι στις 10 Αυγούστου, οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσαν το άνοιγμα «προσωρινών διαδρόμων» στη Μαύρη Θάλασσα, για εμπορικά πλοία που κατευθύνονται προς ή από τα λιμάνια του Τσερνομόρσκ, της Οδησσού και του Γιούζνι.

Ωστόσο, το Κίεβο προειδοποίησε ότι οι στρατιωτικές απειλές και  νάρκες εξακολουθούν να υπάρχουν στη διαδρομή, γι' αυτό μόνο τα πλοία των οποίων οι ιδιοκτήτες και οι καπετάνιοι «επιβεβαίωσαν επίσημα την ετοιμότητά τους να πλεύσουν υπό τέτοιες συνθήκες», επιτρεπόταν να ακολουθήσουν τα δρομολόγια. Αναφέρθηκε ότι, τα δρομολόγια θα χρησιμοποιηθούν πρώτα από όλα για να επιτραπεί η αναχώρηση πολιτικών πλοίων που έχουν αγκυροβολήσει στα τρία ουκρανικά λιμάνια από τα τέλη Φεβρουαρίου 2022.

Στις 12 Αυγούστου, ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ είπε ότι η Άγκυρα συζητούσε το θέμα της επιστροφής τουρκικών πλοίων που είχαν αποκλειστεί στην Ουκρανία με τη Μόσχα και το Κίεβο, προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις.  Επισημαίνουμε ότι, δώδεκα τουρκικά εμπορικά πλοία και ένας κατεστραμμένος γερανός πλοίου είχαν κολλήσει στα λιμάνια της Ουκρανίας.

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR